od MgX 15. 9. 2020 21:27
Jak jsem psal. Je třeba detailně nastudovat kompletní podmínky, které jsou v pojistné smlouvě a přílohách. Je možné se spojit s nějakou linkou pro spotřebitele a informovat se na své možnosti (dTest...).
V každém případě je nutno říct, že bys měl vycházet z ujednání, že má jít o TV stejné kategorie. A když vidím onu kompletní nabídku TV Samsung, nemyslím, že by všechny nabízené modely stály výrazně v rámci kategorií níž, než Tebou pořízený televizor. Nabídka je širší v tom směru, že máš dokonce možnost si zvolit větší velikost, ale méně kvalitní, nebo menší velikost, ale ve vyšší kvalitě. Samozřejmě se jde obrátit na pojišťovnu s požadavkem na vysvětlení rozporu v nabídce Tobě a Tvému otci a rozdílném plnění. Jak TV, tak finančnímu. Někdy pojišťovny zkoušejí, co řekne pojištěnec, a když je spokojený, neřeší.
Nicméně - pojistná smlouva není postavena nikdy tak, že bys případným plněním byl výrazně zvýhodněný.
Teoreticky bys mohl navrhnout své řešení a čekat na vyjádření. Tudíž bys napsal, že dle ujednání v pojistné smlouvě strana/bod/odstavec žádáš o uhrazení částky XY, anebo plnění v podobě televizoru ABC. Předpokládám, že oni nenabídnou TV od jiné firmy, než Samsung, protože je to takový formát pojištění. Takže asi to bude ve smyslu... peníze/TV Samsung.
Upozorňuji, že nejsem ani pojišťovák, ani právník a Tvoji smlouvu neznám.