Zdravím,
nedávno jsem měl tu možnost kalibrovat televizi LG OLED65C3 a velmi mě zarazil výsledek kalibrace. Jak se již po několikáté zmiňuji, tak kvalita panelů může být velmi rozdílná, jak co se týče kvality nebo výkonu. Vím, že jsou zde slabší a lepší kousky v rozmezí klidně až 25%. A tak jsem se rozhodl podělit s Vámi o průměrné měření vs tzv. „golden sample“.
Pojďme si tedy rozebrat co zde vidíme a co mají tyto dva kousky panelu společného…
Obě tyto tovární nastavení z výroby mají společné špatné nastavení EOTF a luminační křivky. Tyto obě dvě křivky, určují, jak moc bude obraz tmavý nebo světlý. Pokud se měření pohybuje pod úrovní křivky, dochází ke výraznému celkovému ztmavení obrazu a pokud je toto nad, obraz je výrazněji světější tím může docházet ke ztrátě detailů. Cílem, je tedy se přiblížit co nejblíže k obou křivkám.
U obou těchto televizí, došlo k výrazné korekci interních křivek pomocí nahrání vlastních upravených na základě konkrétního výkonu panelu. Tím, došlo k výraznému prosvětlení tmavých scénu v obsahu (konkrétně u DV viz obrázky) ale co je nejzajímavější, tak došlo ke snížení úrovně černé barvy. Kalibrace tedy neřeší jen tu světlou stránku obrazu ale i tmavou, tím, že se docílí nastavení nejnižšího tmavého bodu.

- TV LG OLED65C3
filmový DV režim (před a po kalibraci srovnání)

- TV LG OLED65C3
filmový DV režim (před a po kalibraci srovnání)
Pro někoho, honba za výkonem může být důležitá a já nejsem moc zastáncem hledání rozdílů v konkrétních scénách které někdy nejsou moc po kalibraci vidět. Ale to vědomí, že konkrétní kus splňuje velmi přísné DolbyVison normy (max chybovost 0,99dE) určitě majitele panelu potěší.


- Nedávno jsem měl tu možnost projít v zahraničí speciálním školením doplněné o standardy v DV :-)