rada při neuznané reklamaci TV

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod honza.c 13. 12. 2020 20:27

Ahojte, dnes mi prisla sms z Electroworldu, ze ma reklamace TV konkretne Panasonic TX-65EX603E byla opravnene zamitnuta. Jednalo se o stejnou, jiz druhou reklamaci s tim, ze v prvnim pripade reklamaci uznali, kdy mi byl dle protokolu vymeneny display, coz ovsem problemy s prehravanim nijak nevyresilo a musel jsem ji reklamovat znovu.
Zavada se projevovala prakticky od prvnich mesicu po nakupu, kdy mi nepravidelne vypadaval obraz, zvuk dal fungoval. Z pocatku to bylo spise sporadicke cca 1x mesicne a vzdy jen na chvili a nevenoval jsem tomu prilis velkou vahu. Po cca roce obraz zacal vypadavat cim dal tim vic az se z TV stalo prakticky nefunkcni zarizeni. Obraz ale vypadava dost nepravidelne..nekdy hned po zapnuti, jindy po par hodinach.
Pred prvni reklamaci jsem zkusil jine HDMI kabely, jine zasuvky (i u souseda), ale vzdy se stejnym zaverem = obraz vypadaval. Uz z nahraneho videa na YT viz odkaz nize je jasne, ze problem nebude zdrojem, protoze vypadava obraz ikdyz je zapnute TV menu.

Pokud mi byl servisem https://www.inter-servis.cz/, ktery resil mou reklamaci vymeneny cely display (pravdepodobne ano, protoze prisel kompletne oblepeny foliemi), tim padem uznali, ze TV neni v poradku, tak zavada je pravdepodobne nekde na zakladni desce / HDMI portech.

Rad bych nekoho zkuseneho pozadal o radu, jakym zpusobem mohu postupovat. Urcite to takto nechci nechat jen tak. Mam podezreni, ze servis prvni reklamaci proste zadrbal a uznanim te druhe, by priznali sve pochybeni u prvni reklamace, kdy menili display uplne zbytecne, coz asi nebyla levna zalezitost.

Predem diky,
Honza

odkaz na video, ktere jsem poslal s reklamovanou TV
https://www.youtube.com/watch?v=dL0Luy1 ... ovsk%C3%BD
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod michalko58 14. 12. 2020 07:45

Toto ti robi iba cez antenu alebo z akehokolvek ineho zdroja?
michalko58
Poslední varování

Odeslat příspěvekod martasblade 14. 12. 2020 08:56

No nevím, jestli ti nechají zapojit Tv v obchodu(může se začít projevovat po x hodinách). Jinak musíš podat nesouhlas s reklamací (tuším do 30 dnů od převzetí zamítnutí, ale nejsem si jistý) - pokud už je to déle, tak novou reklamaci. Poté ti nezbyde nic jiného, než to dát odborníkovi na posudek - bude to stát pár tisíc, které v případě odhalení závady můžeš požadovat po obchodníkovi. Pokud se ti do toho nechce jít (obchodník na to spoléhá), tak asi budeš mít smůlu... Už jsem si tím taky prošel a po podání odborného posudku a nárokování nákladů to poté ihned uznali. Ještě mě napadá, že bych určitě vzal Tv k někomu do jiného domu a tam to zapojil a zkusil. Aby se vyloučila závada v určitém prostředí (např. Chybná elektroinstalace, magnetické pole apod.)
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod gustoh 14. 12. 2020 09:06

Odpoj si vsetky kable z TV /aj z USB ak mas v nich nieco zapojene/ a nechaj si zapnute len MENU.Aj tak Ti vypadava obraz?
gustoh
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza.c 14. 12. 2020 09:28

vypadavani obrazu se projevuje predevsim pri zapojeni nejakeho zdroje do HDMI vstupu, ale je to hrozne nepravidelne. Nekdy po cca 10min a jindy po nekolika hodinach. Zkousel jsem od TV vse odpojit a problem s vypadky se taky projevuje, ikdyz mnohem mene.
Kdybych to donesl na prodejnu, tak se to vubec nemusi projevit a byl bych tam akorat za blbce.

Poslal jsem zadost a vyjadreni na EW a i do servisu z jakeho duvodu mi reklamace nebyla zamitnuta. Jedine co me napada je, ze se jim zavada neprojevila.

martasblade: to samozrejme muzu udelat, ale odrazovalo me od toho, ze tim jednak musim nekoho dost zdrzovat (cekani na projeveni zavady) a take, ze mam v byte jednak PC+LCD a projektor (napojeny na stejne zdroje), kde problem neni zadny.

Momentalne sbiram informace, abych se nasledne rozhodl jaky bude dalsi krok. V prvni rade urcite podnet na COI (uz jsem odeslal zadost) a pote asi znalecky posudek.

martasblade: Jinak musíš podat nesouhlas s reklamací (tuším do 30 dnů od převzetí zamítnutí, ale nejsem si jistý) - pokud už je to déle, tak novou reklamaci. Poté ti nezbyde nic jiného, než to dát odborníkovi na posudek - bude to stát pár tisíc, které v případě odhalení závady můžeš požadovat po obchodníkovi.

- zatim jsem nic neprevzal(sms prisla vcera), chystam se zajet do EW a zajima me, jestli ten nesouhlas muzu podat ihned a neprevzit TV nebo musim protokol podepsat a pote podat odvolani?
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Tapir1 14. 12. 2020 10:44

Tady máš odkaz na reklamace a zákonné podmínky - https://www.coi.cz/faq/reklamace/. je to lepší než rada typu "jedna paní povídala." Jinak je prostou pravdou v reklamaci vytrvat a nevzdat to, neboť právě na to obchodníci spoléhají. 8-)
Audio - CA AZUR 851A, Pioneer N-50AE Casea Upgrade, Denon DVD 3910, Quadral Signum 90; Portable - Shanling M1, Beyerdynamic DTX 100 & Byron, Sony WH-1000XM2, Xiaomi Mi9 + Hiby FC3 MQA, Blon-BL03, TWS - Panasonic RZ-S500W, TV - Philips 65OLED 873
Tapir1
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 14. 12. 2020 10:50

Jak bylo naznačeno... při problémech s vyřízením reklamace se lze obrátit na ČOI, anebo některé bezplatné právní poradny... třeba známá linka časopisu dTest.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza.c 14. 12. 2020 11:03

ok diky za rady.
Na COI jsem uz napsal podnet k prosetreni me situace, ale predpokladam, ze cekaci hluta tam bude dlouha. Take jsem poptal sluzbu ke znaleckemu posudku.
EW i servisu jsem sdelil, ze jsem jiz podal podnet k prosetreni na COI a pokud nebudou chtit vec vyresit dohodou, necham si provest znalecky posudek a obratim se na soud.

Uvidim zda vubec zareaguji..
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod rezon 14. 12. 2020 12:07

Já tedy nevím, servisu ani prodejce se vůbec nechci zastávat, ale vůbec bych se nedivil, kdyby se jim to skutečně neprojevilo a proto to zamítli. Bylo v reklamačním protokolu napsáno, za jakých podmínek se to objevuje a že to někdy trvá až několik hodin? Před nějakým šaškováním s ČOI bych si nejdřív přečetl jejich vyjádření v protokolu, vyzkoušel funkčnost a až pak to případně dál řešil. Pokud tam bude, že to nechali hodinu a nic, hodil bych jim to na hlavu, ať to nechají třeba tři hodiny. Ideálně rovnou při převzetí na prodejně bych to chtěl prověřit (zapojit a zapnout) a když se to projeví, tak reklamace nebyla vyřízena a musí vrátit prachy.
Jinak ČOI v tomhle nemusí vůbec pomoct. Oni mají kontrolní funkci, toť vše. Tzn. pokud prodejce vše formálně splnil (vzal tv na reklamaci, předal do servisu, vrátil korektně s protokolem a odůvodněním zamítnutí), nejen že nezajistí nápravu, ale ani ho nebudou nijak trestat. A soud je dost předčasná a přehnaná záležitost. Správný postup je:
- vyzkoušet, jestli je opraveno (můžou napsat neprojevilo se, i když to opravili. Máš to jak dokázat?). Pokud je, buď rád za vyřešení.
- pokud opraveno nebude a předchozí bod provedeš při převzetí, původní lhůta stále trvá a mají čas jen zbytek do 30 dnů. Pokud to zjistíš doma, pošleš jim to znova s tím, že nesouhlasíš a trváš na vyřešení. Zároveň jim sdělíš, že další postup bude posudek, který zaplatí. Je velká šance, že v tomto bodě couvnou
- vzít si znalce, nechat vyhotovit posudek. Bude-li v tvůj prospěch, omlátíš jim ho o hlavu (formou předžalobní výzvy) a budeš chtít nápravu + proplacení posudku.
- až v případě, kdy neuspěješ s ničím výše, půjdeš s tím k soudu. Pokud toto pořadí nedodržíš, taky se ti může stát, že tě to samotného vyjde dráž, než nová televize. Soud totiž mimo jiné zajímá, jestli ses snažil o smírné vyřešení a pokud ne, zaplatíš nejen poplatek za žalobu, ale i náklady soudu a EW advokáta.
rezon
Junior

Odeslat příspěvekod honza.c 14. 12. 2020 12:25

Pri prvni reklamaci jsem do reklamacniho protokolu uvedl, ze zavada se projevuje nahodile, nekdy po nekolika minutach a jindy po nekolika hodinach.
Reklamace mi byla servisem uznana s tim, ze byla provedena vymena displaye, aktualizace fw a proveden test funkcnosti USB, anteny, LAN.
TV zacala druhy den po zapojeni vykazovat stejny problem a proto se domnivam, ze vymena displaye nemela se zavadou nic spolecneho a problem bude na zakladni desce a jeji HDMI vstupech, ktere dle protokolu nebyly po vymene displaye vubec testovany.
Otestovat na prodejne to samozrejme muzu, ale jak jsem jiz psal je velka pravdepodobnost, ze se blikani neprojevi at uz z duvodu kratkeho casu nebo nezapojeneho zarizeni do HDMI (a pote by to byla spis nahoda, ze
tv zacne problikavat po nekolika desitkach minut).

Souhlasim s tim, ze nejdriv musim zjistit duvod zamitnuti reklamace a pote resit dalsi veci. Natlak s COI chci pouzit jako znameni, ze s jejich vyjadrenim nesouhlasim a nemam problem si rozsirit znalosti a zkusenosti.
Naposledy upravil honza.c dne 14. 12. 2020 14:51, celkově upraveno 2
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod gustoh 14. 12. 2020 12:33

Este ma nieco napadlo...Ale to sa Ti asi nebude chciet ...
Odniest TV k nejakym znamym..ina ulica,iny barak....aby sa vylucila chyba s elektrikou...
Kedze sa ta chyba u nich neprejavila tak jediny rozdiel je v tych elektrorozvodoch....
Mozno za pokus to stoji.
gustoh
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza.c 14. 12. 2020 14:26

Tak navstevu EW mam za sebou. Na reklamacnim se me ujal prijemny pracovnik, ktery mi ukazal protokol ze servisu. V popisu opravy stalo pouze "provedena aktualizace SW, nastaveni servisniho menu, zkusebni provoz". U vyjadreni prijimaciho technika je prazdne pole.
I zamestnanec EW rekl, ze reakce servisu neni uplne koser a cekal by konkretnejsi informace, tak jsem mu popsal mou situaci, ukazal video, ktere jsem prikladal k reklamaci a oba jsme se shodli na tom, ze se pravdepodobne nejedna o softwarovou zavadu.

Rekl mi, ze pozada servis o podrobnejsi vyjadreni jakym zpusobem provadeli diagnostiku vcetne zaverecneho testovani a zda vubec testovali HDMI porty, kde je pravdepodomne problem s tim, ze se mi nasladne ozvou. Pokud nebude vyjadreni uspokojive tak TV zapoji u nich na prodejne a pokusi se zavadu odhalit a pote budou opet konfrontovat servis.

Je to asi momentalne nejvic co jsem schopny udelat a nezbyva nez pockat.
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod polda 14. 12. 2020 15:03

Je tam něco pozitivniho.
polda
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod honza.c 18. 12. 2020 11:18

Dnes jsem byl opet v EW, kde jsem potkal na reklamacnim stejného pracovníka jako v pondeli.
Pan mi sdělil, ze obdrželi info ze servisu ohledne způsobu diagnostiky “kontrola provozu na DVBT2 pres HDMI” vstup.
Pote mi pan sdělil, ze se omlouvá za komplikace s reklamaci, ktera byla změněna jako oprávněná.
Domnívám se, ze po novém roce si udelam opet vylet do EW s treti reklamaci, protoze si nemyslim, ze by aktualizaci SW vyřešili takove výpadky, ale jsem moc rad, ze se vec aspon takto vyřešila :).
Stream DK: Apple TV 4k,Zidoo z9s
Audio DK: Denon avr-x2500h-5.1.2 QA 3010+3090c,SW Proson rumble r-10
Audio PC: Aune x1s, iLoud Micro Monitor, HD58x
Video DK: Epson TW9400+110'' 5D MP/HDR HiViGrey acoustic
honza.c
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod MgX 18. 12. 2020 12:29

Je to celé nepříjemné a čas beroucí. V každém případě aktuálním pozitivem je, že jsi narazil zřejmě na rozumného člověka, který chápe, že si asi nevymýšlíš, protože k tomu není důvod.

Dej pak vědět, jak pokračuješ. Díky.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků