Nová TV - prasklý display

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 11:37

Ahoj lidi, stala se mi celkem nemilá věc. Včera večer jsem koupil v Electroworldu TV Sony KD43X81, doma jsem televizi vybalil, pověsil na zeď a vše vypadalo OK. Jenže po zapnutí na mne vykoukl pavouk, viz. foto. Ve vypnutém stavu na displeji není vidět okem absolutně žádné poškození. Celou dobu jsem s TV manipuloval s maximální opatrností a jsem si 100% jistý, že nedostala nikde sebemenší ránu. Krabice také nejeví známky poškození
Dnes ráno jsem to obratem odvezl zpět do Electroworldu na reklamaci, technik reklamaci přijal, ale ihned mne odpálkoval s tím, že to určitě zamítnou... :-| Do měsíce se mají vyjádřit.

Máte někdo podobnou zkušenost? Má tohle vůbec nějaké řešení? Je to sice TV "jen" za 15000,-, hlady kvůli tomu neumřu, ale pořád jsou to nějaké peníze a z principu mne to vážně štve.

20220216_214944.jpg

20220216_215124.jpg

20220216_215034.jpg
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod Me_jle 17. 2. 2022 12:34

Ahoj, něco podebného se stalo tchýni.
Taky reklamace neuznaná, že si to museli při vybalovaní udělat sami. (nebo že se to stalo při přepravě, ale že od nich šla TV nepoškozená ať si to řeší s dopravcem)
Naštěstí mám pojistku na blbost, tak jsem to hodil na sebe a nahlásil to.
Pojišťovna, chtěla jen nacenění opravy ze servisu. A po zjištění, že cena opravy byla jen cca. o 500 levnější než zaplatili oni v obchodě po slevě, tak jim to proplatili.
Me_jle
Junior

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 14:38

Ahoj, díky za info. To je celkem mazec, takže jediná obrana je nechat si televizi předvést ještě v prodejně před koupí...
Pojišťovna je asi řešení, byť mi to nepřijde úplně ok :-|
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 17. 2. 2022 15:45

Kontaktoval bych s dotazem bezplatnou linku pro spotřebitele. Oni mohou tvrdit, co chtějí. Je to tvrzení proti tvrzení. Vzhledem k nepoškozenému obalu nic nenasvědčovalo poškození TV. Proto jsi výrobek přijal od dopravce.

Nechť si to dořeší prodejce.



// k poškození mohlo dojít kdykoliv. I při balení u výrobce

Osobně bych to nereklamoval, ale vrátil ve čtrnáctidenní lhůtě… pokud bylo kupováno přes net.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 15:51

Dopravu jsem si zajistil sám, vlastním autem. TV jsem přebíral v prodejně na Zličíně (Metropole). Krabice je naprosto nepoškozená, TV jela v autě v pololeže, displejem nahoru - přesně tak, jak mi poradil prodejce.

S právníkem to budu konzultovat určitě, jakmile se vrátí z dovolené.
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod martasblade 17. 2. 2022 16:07

Dám Vám jednu radu - Nedejte se! Jako spotřebitel (pokud to nebylo na ič) jste chráněný lhůtou 6 měsíců od prodeje zboží, kdy prodejce Vám musí dokázat (znalecký posudek), že jste si závadu způsobil sám. Takže za mě reklamujte a pokud Vám dá prodejce strohé vyjádření bez znaleckého posudku, tak nesouhlaste s reklamací z hlediska § 2161 odst. 2 občanského zákoníku: "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí." Poté většinou ustoupí a dál nejdou. Do reklamačního protokolu bych určitě uvedl, že jste televizor převážel v obalech pro převoz určených a žádnou závadu či deformaci TV jste nezpůsobil.

-- 17. 2. 2022 16:18 --

Jinak myslím si, že odstoupení od smlouvy v rámci 14 denní lhůty Vám vzhledem k poškozené TV neuznají a navíc při koupi na prodejně nemusí lhůta platit (to bude v obchodních podmínkách EW). Vše si důkladně nafoťte včetně obalů, nastudujte si danou legislativu, protože Vám na obchodě bude každý "jouda" tvrdit úplně něco jiného - tak ať jste připraven. Ale třeba budou vstřícní a vrátíte to bez problémů.
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 16:46

Je to, v tomto případě bohužel, na IČ. Kupoval jsem ji do pracovny jako druhý monitor k pracovní stanici s příležitostným sledováním TV/Youtube jako kulisu k práci.

Uvidím, co mi řekne právník, jaké budou možnosti. Pořád tak nějak doufám, že firma jako EW se k tomu postaví čelem, ale v dnešní době kdo ví...
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 17. 2. 2022 18:13

A už víte jistě, že vám reklamaci neznají, že se potřebujete ptát právníka? Jeden známý si vlastní blbostí rozflákal displej u OLED LG (byl hrdina a vybaloval a věšel sám), zkusil to reklamovat, protože neměl co ztratit a uznali mu to. Akorát nevím, kde kupoval.

Jinak co se týče dopravy, tak u plazmy nás prodejce důrazně vyzýval přepravovat zásadně na stojato, OLED jsme si nechali dovést, protože je velká a v autě ji měli taky na stojato.
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 18:29

Jistě to zatím nevím, ale technik se vyjádřil, že to téměř jistě neuznají.

O přepravě plazmy na stojato vím (mám zkušenost), proto jsem se raději včera prodejce ptal, v jaké poloze nejlépe tuto LED televizi přepravit. Říkal, že klidně naležato, ale displejem vzhůru (dle značek na krabici). To jsem dodržel.
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 17. 2. 2022 19:57

Displej dle mého názoru nepraskl jen tak samovolně při převozu. To by tam musela být vada a ta napomoci prasknutí, třebas právě při otřesech v rámci přepravy. Kdybych chtěl spekulovat, tak řeknu, že displej praskl při vytahování z krabice, kdy se neoddělal její horní díl, ale vytahoval se celý televizor. Pak stačí místo tlaku na rám, zatlačit na displej a neštěstí je hotovo.

Ono je otázkou, zda tento nerozbalený televizor už někdy nebyl v přepravě k zákazníkovi.

Pokud jsem si vědom, že jsem vadu sám nezpůsobil, jednoznačně bych se bránil. A někdy je lepší to probrat s právníkem dopředu, než dělat chyby při jakémkoliv vyjádření v rámci reklamace/vrácení zboží.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod roman2277 17. 2. 2022 21:11

Vzdy pri vybalovani noveho vyrobku vse tocit kamerou.A neni co resit pote.
MSI GT73,Lenovo Legion 7PRO,Yamaha RX A8A,Naim Atom a Mu-so,Dali Epicon 6,LG OLED
roman2277
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 2. 2022 21:41

Občanský zakoník
89/2012 Sb.

§ 2161 Jakost při převzetí
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.


§ 2169

(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

:::::::::::::::::::::::

Z toho vyplývá, že projeví li se vada v prvních šesti měsících od převzetí zboží, tak prodejce, pokud chce zamítnou reklamaci, musí prokázat, že zboží bylo v době převzetí kupujícím bez vad. Pokud to neprokáže (jakože v podstatě nemá jak to prokázat), pak musí reklamaci uznat, jinou možnost nemá.
anonymni

Odeslat příspěvekod martinjaros 17. 2. 2022 22:07

Mě přijde zvláštní, že při vypnuté TV není vůbec žádné poškození vidět. Předpokládám, že kdybych to udělal já nějakým nárazem, tak by to bylo prasklé a viditelné i při vypnuté TV? Tohle vypadá, jak kdyby byla popraskaná nějaká vrstva uvnitř...nevím, tomuhle až tak moc nerozumím.
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 18. 2. 2022 12:17

To není prasklá obrazovka vinou přepravy nebo např. prohnutí při manipulaci. Je tam jasně vidět bod po úderu docela ostrým předmětem.
Přílohy
SONY disple_1j.jpg
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martasblade 18. 2. 2022 23:56

Jenom zareaguji na L.U.K. Kupováno dle info to je na ič, takže ochrana spotřebitele dle občanského zákoníku neplatí... Řídí se dle obchodního zákoníku a tady to je opřeno pouze na smluvní podmínky dojednané v kupní smlouvě.
martasblade
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků