Nová TV - prasklý display

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod rezon 21. 2. 2022 11:44

No a kromě toho právo fakt nefunguje tak, jak si asi někteří představují. "Má se za to" je vyvratitelná domněnka. Rozhodně to neznamená, že budu cokoliv co jsem koupil zabalené v krabici třeba pět měsíců používat, pak s tím fláknu o zem a půjdu po prodejci požadovat znalecký posudek, že to nebylo když jsem to koupil. Prodejce to vyvrátí naprosto jednoduše - výrobce dodá dokumentaci o QC na výstupu z výroby, o zátěžových testech balení, prodejce k tomu přidá svědectví prodavačů o zacházení s výrobkem ve skladu a nazdar.
Tím nehodnotím tento případ, jen upozorňuju, že vytáhnout si pár vět ze zákoníku a podle nich dělat závěry je velmi naivní.
rezon
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 21. 2. 2022 12:44

Je to ale vždy tvrzení proti tvrzení. Samozřejmě, prodejci je to šumák, protože jeho prachy v tom nejsou.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martasblade 21. 2. 2022 13:53

Rád bych se poté dozvěděl, jak to dopadlo. Jinak se ještě vrátím k tomu, jak může prodejce informovat zákazníka o neuznání reklamace. Velmi často se stává, že zákazník chce zneužít ochranu spotřebitele a na druhé straně se také stává, že prodejce nezákonně vyřizuje reklamační řízení... Ale jinak, pokud mám brát jen tento případ a vše je, jak psal kupující, tak ochrana spotřebitele ze zákona na něj neplatí a důkazní břemeno visí na něm (posudky apod.). Vše začíná a končí na smluvních podmínkách (reklamace pro ič se řídí výhradně tímto předpisem) a doplňuje se obchodním zákoníkem. Pokud by to bylo kupováno jako klasický spotřebitel, tak skutečně by musel dokazovat prodejce nezávislými posudky - žádné tvrzení výstupní kontroly výrobce TV ani výpovědi zaměstnanců by u soudního řízení neobstálo (např. by se mohlo polemizovat, že se závada stala těsně před předáním zákazníkovi a tam výstupní certifikovaná kontrola neprobíhá...). Proto v tomto případě je ič ve velmi nevýhodné situaci a bude záležet, koho při reklamaci potká. Vždy záleží, jakou filozofii při vyřizování reklamací daná společnost využívá a tvrdit Vám může kdokoliv a cokoliv do doby, než dojde k uplatňování práva...
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod pike01 21. 2. 2022 15:17

Obchodní zákoník jako předpis se nepoužije ani doplňkově, protože byl zrušen už k 31.12.2013 ;-)
pike01
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 21. 2. 2022 18:12

V každém případě probíhá přeprava mezi výrobcem a prodejcem. Může dojít k poškození, byť krabice nebude viditelně poškozená. Navíc se může poškodit při balení. Žádná další kontrola není. Prodejce nekontroluje každý výrobek před prodejem zákazníkovi a jeho odesláním.

Samozřejmě, že zákazník může zneužít, ale předpokládám, že prodejce má pro případ poškození zboží adekvátní pojištění a zajištění, takže ho rozhodně jedna rozbitá telka z 1000 bolet nemusí. Vadí mně, když někdo hned dopředu řekne, že reklamace bude zamítnuta. Sám mám zkušenost, že se koupí nová věc a dojde poškozená.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 2. 2022 21:06

martasblade: to jsem si nevšim, že je to na firmu, v tom případě nic, moje chyba.

rezon: pleteš si pojmy "projeví-li se vada" a "poškodí-li si kupující zboží nesprávnou manipulací." A nějakej papír o QC na výstupu z výroby, nebo zátěžových testech balení, či slovo ňákýho chlápka ze skladu, že "u nás to bylo v pohodě," jsou jen neprokazatelný slova a tvrzení, který nijak nedokazujou, že při převzetí kupujícím byl danej konkrétní kus/výrobek bez vad. A v případě tvrzení proti tvrzení platí, že "Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí."
Já už tohle musel bohužel párkrát použít a mám i od právníka potvrzený, že prodejce v takovýchhle případech nemá moc šancí jak nezpochybnitelně prokázat, že výrobek byl ve chvíli převzetí bez vad.
anonymni

Odeslat příspěvekod martinjaros 22. 2. 2022 10:27

Zatím nic nového, čekám na vyjádření k reklamaci. Je to jak jsem psal, osobně se domnívám, že k poškození muselo dojít již ve výrobě (při kompletaci nebo balení). Pokud by k tomu došlo při přepravě nebo skladování, myslím si, že by to bylo poznat i na krabici a toho bych si všiml při přebírání zboží. Krabice je ale netknutá.

Zatím nebudu předbíhat, počkám na vyjádření k reklamaci. Je mi naprosto jasné, že jako IČ jsem ve značné nevýhodě. Případné další kroky budu řešit s právníkem.
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod martasblade 22. 2. 2022 12:31

to pike01: Máš pravdu, nyní je obchodní zákoník implementován do NOZ. Njn stará škola :-D a omlouvám se. Každopádně se ochrana spotřebitele neuplatňuje u ič a je všeobecně platné, že smluvní vztah mezi podnikajícími subjekty je na stejné právní rovině a nemusí být chráněn dalšími právními omezeními (spotřebitel je totiž brán jako slabší subjekt v obchodní rovině a proto je chráněn).
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod martinjaros 7. 3. 2022 21:59

Tak jen info o výsledku - reklamace uznána, peníze vráceny, obratem jsem vzal tu samou. Ta je již OK.
EW tedy posílám palec nahoru, drobná kaňka je jen ten reklamační technik, který se zrovna vstřícně nechoval.
martinjaros
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 8. 3. 2022 05:46

Tak hurá. Tobě díky za informaci o výsledku.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martasblade 8. 3. 2022 06:13

Paráda! Tak užívejte novou TV a šťastný konec = dobrý konec
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 8. 3. 2022 07:20

Tak gratuluji, že to dobře dopadlo!
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod martinjaros 9. 3. 2022 09:52

Díky všem :)
martinjaros
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků