TCL 65C835 [obecná diskuze]

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod MgX 14. 2. 2023 19:04

Jerry7650 píše:A jako samozřejmě, třeba jsme jen "citlivka" a mají to tak všichni, ale bohužel to prozatím nikdo na shodné TV nezkusil (je malá hypotetická možnost, že je chyba v tom programu).

Ono není nic jednoduššího, než stáhnout příslušné obrázky v požadovaném rozlišení, dát je na flešku a pustit na panel.

A jak jsem psal... je třeba podobné testování dělat s rozvahou a měnit příslušná nastavení. Protože automatika, která by mohla zůstat aktivní, při určitém obrazci, může reagovat nepředvídatelně a vytvořit pomyslný nesoulad. Nestačí pouze přehazovat profily, ale opravdu a reálně si být jistý, že při konkrétním vstupu mám určitá požadovaná nastavení a ty se aktuálně promítají do skutečnosti, která se zobrazuje na panelu. Respektive v tomto případě spíše nepromítají.

Ono je poměrně zbytečné o některých věcech psát, protože lidé si udělají svůj názor a ten potom drtí vše ostatní. Jak jsem psal. Nejsi spokojený, máš krásnou a jednoduchou možnost TV zabalit a vrátit. Ano, stojí to něco času a peníze za dopravu. Z druhé strany je to lepší varianta, než koukat na obraz, který Ti nevyhovuje. Osobně jsem byl s obrazem TCL 65C835 nadšený. Poměr cena/výkon/výbava/kvalita parádní.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jerry7650 14. 2. 2023 19:37

Chápu, že nejaký nesoulad v barevnosti je vždycky, dokonalá homogenost není. Ale řekl bych, že údiv nad tím, že televize Thomson 46FW5563 a Samsung UE40ES5500, obě staré 8-10let mají tu homogenost nesrovnatelně lepší, i když šlo u budgetové TV, je na místě. Předpokládám, že ani vy byste z toho stavu, jaký mám já, nebyli nadšení a nepovažovali byste ten obraz za dobrý. Ale jo, naprosto upřímně - klidně mi napište, že jsem hnidopoch, vám to přijde v pořádku ten obraz a přeháním a já snad budu i rád....
Ještě sem teď pro ostatní hodím sety fotek, co jsme dělal dělal za tmy u těchto 3 televizí, snad to někomu pomůže a minimálně bude muset počítat s tím, že tu TV bude vracet. Bohužel je z nich zcela zřejmé, jak špatná minimálně má TCL 65C835 (A BEZ MOŽNOSTI REKLAMOVAT, protože obraz je prý naprosto v pořádku) je.

-- 14. 2. 2023 19:50 --

Takže, třeba se někomu bude hodit. Foceno telefonem Samsung S20+, za tmy, použit program LCD calibration, foceny barvy Black, White, Magenta, Yellow, Cyan. Vždy je to předpředposlední nastavení jasu (2 kliky nahoru od nejtmavší)

Televize Samsung UE40ES5500: https://photos.app.goo.gl/AzuhEAE55Qe92WJH8 (černá byla úplně černá a proto mobil udělal noční snímek)

Televize Thomson UE40ES5500: https://photos.app.goo.gl/Y3Y743L6wQFYYTLL8

Televize TCL 65C835, reset všech nastavení do továrních, režim obrazu Standardní: https://photos.app.goo.gl/Z2C7ajzcB8ssgv256

Shodné jako předchozí, ale vypnuté lokálná stmívání, telefon u černé stejně jako u Thomsonu a Samsungu udělal noční snímek): https://photos.app.goo.gl/XFxyr55Sko7EqhLY6

Televize TCL, nastaven režím kino, všechna "vylepšovací" nastavení nastavena na off včetně lokálního stmívání, jas 35: https://photos.app.goo.gl/T2g4zZq3eKmkswwi9

Asi nemusím psát, když ty snímky porovnáte, která TV je zdaleka nejhorší....:-/ Samozřejmě s dodatkem, že tak je to dle podpory v pořádku a má to tak být!

-- 14. 2. 2023 20:01 --

MgX píše:
Jerry7650 píše:A jako samozřejmě, třeba jsme jen "citlivka" a mají to tak všichni, ale bohužel to prozatím nikdo na shodné TV nezkusil (je malá hypotetická možnost, že je chyba v tom programu).

Ono není nic jednoduššího, než stáhnout příslušné obrázky v požadovaném rozlišení, dát je na flešku a pustit na panel.


Zkoušeno, je to vidět i na Youtube testech, byť tak tomu "pomáhá" vyšší jas, ale možná se zeptám, u jaké TV jste nakonec skončil vy?
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod rezon 14. 2. 2023 23:16

Doporucil bych se hodit do klidu a tv vratit. Plivat takhle na vyrobek jen protoze jsem si vylosoval vadny kus je dost mimo. Tohle se jednomu z nekolika desitek az stovek lidi stane u kazde znacky a presne k tomu je 14 dnu lhuta na vraceni. Mas smulu na kus, a to velkou, ten panel je podle tech poslednich fotek jednoznacne spatny, mozna i poskozeny. Ted jsem zkousel tu tvoji aplikaci a obraz je naprosto homogenni ve vsech barvach, uploadnu pripadne zitra. Navic, tys neprisel o zadnou moznost reklamovat, to muzes vzdycky. Pak by mozna nekdo prijel, prohlidnul to na miste a treba by to resili. Tys poslal jen dotaz na podporu. Nijak moc se jim nedivim, ze se k tomu postavili takto. Technik vi prd, jak a cim jsi to fotil a jak moc je to zkreslene. A ted si predstav, ze ti podle fotky rekne - jo, to je hruza, to vymenime. Pak to nekdo uvidi na zivo a bude to o 90% lepsi nez na fotce. 1. Si to technik muze zaplatit sam 2. To treba nekde na socialnich sitich zacnes sirit a roztrhne se jim pytel s reklamacemi kvuli drobnym (nebo smyslenym) nedokonalostem.
rezon
Junior

Odeslat příspěvekod Jerry7650 14. 2. 2023 23:34

Dotaz byl na podporu, přece nebudu rovnou TV někam draze posílat a od toho tu podporu mají a řekl bych že ty fotky jsou vševypovídající.Obdrželi jich dokonce více, než je zde na fóru.

Dle podpory byly fotky předány technikovi a odpověď následně tato:
Je mi líto, ale žádost o servis byla techniky zamítnuta.
Můj dotaz na to: Jsou tedy ty fleky dle vás v pořádku?
Odpověď: Podle normy ano, víc vám nemůžeme pomoci.

Opravdu z tohoto nemám pocit, že by mi kladně řešili reklamaci! Vy snad ano? Nabídka, že by se přijel podívat technik, ani nepadla... Nebo nabídka na zkoušku jiného softwaru, servisního testovacího menu pokud má, vyfocení něčeho jiného, nic takového nepadlo ani náznakem.

Já tedy myslím, že ty fotky a reakce podpory a jejich servisního technika hovoří jasně. Všimnout si toho po 14 dnech mám smůlu.

A předpokládám, že podle těch fotek se shodnete že ten obras je děs, fleky vidí všichni, komu TV ukážu,vám se snad líbí a přijde to v pořádku? Řekl bych, že na kvalitu mého kusu, který je dle TCL dle norem naprosto pořádku, plivu oprávněně.

TV bude vrácena.
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod MgX 15. 2. 2023 05:18

Nikdo Ti nezakázal TV reklamovat běžnou cestou a zaslat ji do servisu. Ale Ty píšeš, cituji “Bez možnosti reklamovat”. To není pravda.

Pokud jsi uvedl v komunikaci s podporou, že ji ještě můžeš vrátit, bylo jasné, jak se věci začnou dál vyvíjet.

Mám Sony 55A83J OLED. Oba zmíněné televizory stály vedle sebe a měl jsem je možnost porovnat v reálu, přímo.

Jinak ono porovnání starých TV a nových je z určitého pohledu trochu zavádějící. Nicméně Tě v tomto směru chápu.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jerry7650 15. 2. 2023 08:33

Díky, tu Sony mám již nezávisle na Vás objednanou.

Samozřejmě že reklamovat můžu, ale výsledek je zřejmý. TCL se vyjádřilo zcela jasně na základě fotografií, že je vše v pořádku, i když vy zde na fóru, že jde jednoznačně o vadný kus. Žádnou jinou možnost ani nenabídlo, klidně sem ten chat postnu, ale je to zbytečné.... A já mám někdy pocit, že se tu bavíme o mobilu, nezlobte se na mne. Vy běžně zasíláte takto objemné zásilky o váze 40kg a rozměrech balení 170 x 100cm x30cm do servisů nebo je vracíte? Prostě si řeknete, co bych volal technika nebo podporu, já jim to rovnou pošlu. Pro mne (a řekl bych, že nejen pro mne) jsou to náklady nejen v řádu vyšších stokorun, ale složité balení, nutnost mít k tomu další osobu, riziko poškození, které by šlo za mnou atd... A bavíme se o TV za 25 000Kč (a ještě nedávno okolo 30 000Kč), která je výrobcem pasována do premium segmentu, ne nějaké Tesle z Lidlu za 8999Kč, TCL už je opravdu dražší záležitost. A paradoxně, dost možná bych náklady na dopravu hradil při neuznané reklamaci i zpětně a to už se bavíme určitě o víc jak 1000Kč.

Proto tedy celý svůj život tyto věci nejprce konzultuji s podporou a dokládám jim vady a domlouvám se na řešení. Tady jsem to taky provedl a výsledek jsem napsal, nechápu z čeho nabýváte přesvědčení, že by mi to uznali, tohle nebylo ani naznačeno. Že televizi tedy v tom případě vrátím jsem napsal až zcela na konci, ale kdyby mi uznali ty vady, nevracím ji a klidně to vyřeším reklamací, takže to rozhodně důvodem nebylo. Já si fakt nemyslím, že všechny tyhle TV jsou vadné!!! A jsem zvědav jak to má kolega, až to sem pošle. Ale u mého kusu snad sporu není....

A nevadí mi, že mám vadný kus, stane se. Ale i jako zde na fóru ostatní jsem čekal, že to bez problémů vyreklamuji a ne že to bude označeno jako vlastnost dle norem. Mezitím jsem měl možnost ten program otestovat na 4 různých TV včetně 4K a samozřejmě že třeba v rozích ta barevnost není zcela stálá, ale ani jedna z TV nebyla rozhodně flekatá a obraz u všech byl jednoznačně lepší a to se opravdu bavíme o levných Edge TV, které by měli být obrazově na tom úplně jinde (=hůře).

Nechť je teda moje zkušenost a fotografie zde důrazným varováním pro ostatní, kteří o této televizi uvažují, že můžou dostat vadný kus se zřetelnými fleky v obraze, které jsou dle TCL v pořádku. A ať si ji pořádně otestují a byť je to pak bude stát nemalé náklady, vrátí ji. Nemyslím si, že tu jen tak plácám bez důkazů, těch jsem zde nahrál dostatek... A znovu opakuji - vada je viditelná i při běžném provozu, jinak by mě to testovat ani nenapadlo, není to nějaké cílené hledání pidivady.
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod mfilip 15. 2. 2023 09:27

Já si na něco vzpomínám, že jsem takové mapy na černé měl a zdá se mi, že jsem si toho všimnul u HbbTV. Bohužel už nevím, co jsem pak udělal, ale od té doby se mi černá jeví jako černá, bez map.
TCL 65C735.

-- 15. 2. 2023 09:31 --

Zkusim vecer toto https://play.google.com/store/apps/deta ... alibration
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jerry7650 15. 2. 2023 10:05

Díky, ano tento program používám.
Černá je skutečně černá, pokud nechám zapnuté lokální stmívání, pokud ho vypnu, tak výsledek je viz fotky výše. černá je skutečně černá každopádně i tom nejméně 10 let starém Samsungu, takže to úplně za bernou minci neberu, zásadní problém jsou ty fleky. Když třeba někdo přejde v programu ve světlejším triku zleva doprostřed, tak si všimnete, jak tím flekem "prochází".
Ale jak říkám, já tu TV úplně nezatracuji, recenze vychází opravdu skvěle a já mám smůlu jako 1 ze 100 na vadný kus, to se opravdu stane, není to zdaleka první věc co reklamuji nebo vracím. Zaráží mne, že to má být "vlastnost dle norem".
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 15. 2. 2023 10:51

Uniformita obrazovky se dá změřit, když by došlo třeba na nějaký spor se soudními znalci, ale to už je extrém.
Taky záleží, jestli je ta nerovnoměrnost způsobena podsvícením, pak by se to projevovalo jen světlejšími a tmavšími plochami, nebo jsou ty skvrny nějak zbarveny odlišně od ostatní plochy, pak to vypadá na špatně nainstalovaný QDOT filtr nebo difuzní fólii (těch vrstev je tam více).
Na YT je na téma "dirty screen effect" řada videí. Do určité míry je to opravdu vlastnost LCD technologie, ale kde je ta hranice, kdy je to ještě v normě a kdy už ne, nevím. Kdyby nebyla možnost to vrátit, byl bys v mnohem horší pozici a potřeboval bys nějaký odborný posudek, že se opravdu jedná o vadu, která už je mimo normu.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Huskyjbc 15. 2. 2023 11:28

Sakra Jerry mě tak vystrašil, že přemýšlím, zda to na poslední chvíli nezrušit. Tv má přijít tento pátek.
Nebo to risknout a doufat, že nebudu mít smůlu. Bohužel k pořádnému vyzkoušení se jen tak nedostanu, vzhledem k přestavbě obýváku...
Honor 20 Pro
Huskyjbc
Junior

Odeslat příspěvekod Jerry7650 15. 2. 2023 11:59

tombas píše:Uniformita obrazovky se dá změřit, když by došlo třeba na nějaký spor se soudními znalci, ale to už je extrém.
Taky záleží, jestli je ta nerovnoměrnost způsobena podsvícením, pak by se to projevovalo jen světlejšími a tmavšími plochami, nebo jsou ty skvrny nějak zbarveny odlišně od ostatní plochy, pak to vypadá na špatně nainstalovaný QDOT filtr nebo difuzní fólii (těch vrstev je tam více).
Na YT je na téma "dirty screen effect" řada videí. Do určité míry je to opravdu vlastnost LCD technologie, ale kde je ta hranice, kdy je to ještě v normě a kdy už ne, nevím. Kdyby nebyla možnost to vrátit, byl bys v mnohem horší pozici a potřeboval bys nějaký odborný posudek, že se opravdu jedná o vadu, která už je mimo normu.


U mne je to evidentně podsvícení, ty fleky jsou pod všemi barvami v podstatě shodné. Co mě ale dost zaráží je ta fotka za tmy při vypnutém lokálním stmívání. Mobil samozřejmě přehání, v reálu to takto vidět není, jak jsem upozornil, protože je to foceno na dlouhou expozici, ale ten rozdíl je opravdu až extrémní oproti Edge LED a hlavně se tam zobrazují i jiné barvy, což by už vůbec nemělo (teoreticky je to způsobeno VA technologií a nějakou antireflexní úpravou, ale netuším, kde si mobil ty barvy domyslel, když u jiné TV je to prostě "černo-šedo-bílé"). Za jiných okolností bych řekl, že ta obrazovka dostala někde ránu při dopravě, ale obal vypadal nepoškozeně a na TV není jediný škrábanec, designově je to pěkný kus.
Že není dokonalá uniformita je vidět i u těch dalších TV, s tím počítám ale je spíš rohová nebo v jedné části. Nikoliv tak mapovitá a rušivá jako u mne.
Díky za tip na Youtube, mrknu se na to.

-- 15. 2. 2023 12:01 --

Huskyjbc píše:Sakra Jerry mě tak vystrašil, že přemýšlím, zda to na poslední chvíli nezrušit. Tv má přijít tento pátek.
Nebo to risknout a doufat, že nebudu mít smůlu. Bohužel k pořádnému vyzkoušení se jen tak nedostanu, vzhledem k přestavbě obýváku...

Nehaž flintu do žita :-) Pokud za TV bude mít to podsvětlení v pořádku, což jde naštěstí snadno zjistit tím programem (nebo při spouštění Spotify na té šedé v pozadí, případně nějaké animované filmy), tak bude dobře sloužit a ani by mě nenapadlo se jí zbavovat. A taky to třeba tobě přijde OK, jen jsem citlivější na barvy, však podívej na to co jsme sem dal a zkus na aktuální TV snížit jas a podívat se na nějaké obrázky v jednolité šedé nebo jiné barvě. Třeba to tak už máš teď, jen nevnímáš.
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 15. 2. 2023 12:14

Fotku z mobilu při úplné tmě nemůžeš brát jako relevantní už kvůli nekontrolovatelné expozici, nastavení citlivosti, kompresi a odšumění... těch procesů úpravy surových dat ze snímače je v mobilu spousta a někdy z toho leze i to, co na snímku vůbec není.
To bys musel vyfotit zrcadlovkou ze stativu na nízké ISO a delší expozici, abys eliminoval digitální šum a hlavně postprocesing.

Opravdu to může být špatně instalovaná vrstva v panelu, která celoplošně nedoléhá na tu spodní a tím způsobuje jak nerovnoměrnost podsvícení, tak mírné barevné odchylky.

Krásně je to vidět na videích na tomto YT kanále
https://www.youtube.com/@NanoPalomaki/videos
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 16. 2. 2023 19:33

Jerry7650 píše:Díky, tu Sony mám již nezávisle na Vás objednanou.

Samozřejmě že reklamovat můžu, ale výsledek je zřejmý. TCL se vyjádřilo zcela jasně na základě fotografií, že je vše v pořádku, i když vy zde na fóru, že jde jednoznačně o vadný kus. Žádnou jinou možnost ani nenabídlo, klidně sem ten chat postnu, ale je to zbytečné.... A já mám někdy pocit, že se tu bavíme o mobilu, nezlobte se na mne. Vy běžně zasíláte takto objemné zásilky o váze 40kg a rozměrech balení 170 x 100cm x30cm do servisů nebo je vracíte? Prostě si řeknete, co bych volal technika nebo podporu, já jim to rovnou pošlu. Pro mne (a řekl bych, že nejen pro mne) jsou to náklady nejen v řádu vyšších stokorun, ale složité balení, nutnost mít k tomu další osobu, riziko poškození, které by šlo za mnou atd... A bavíme se o TV za 25 000Kč (a ještě nedávno okolo 30 000Kč), která je výrobcem pasována do premium segmentu, ne nějaké Tesle z Lidlu za 8999Kč, TCL už je opravdu dražší záležitost. A paradoxně, dost možná bych náklady na dopravu hradil při neuznané reklamaci i zpětně a to už se bavíme určitě o víc jak 1000Kč.

Proto tedy celý svůj život tyto věci nejprce konzultuji s podporou a dokládám jim vady a domlouvám se na řešení. Tady jsem to taky provedl a výsledek jsem napsal, nechápu z čeho nabýváte přesvědčení, že by mi to uznali, tohle nebylo ani naznačeno. Že televizi tedy v tom případě vrátím jsem napsal až zcela na konci, ale kdyby mi uznali ty vady, nevracím ji a klidně to vyřeším reklamací, takže to rozhodně důvodem nebylo. Já si fakt nemyslím, že všechny tyhle TV jsou vadné!!! A jsem zvědav jak to má kolega, až to sem pošle. Ale u mého kusu snad sporu není....

Ještě jednou... když mám možnost, vrátím a neřeším reklamaci. Je to zbytečná starost navíc. Několikrát jsem to psal. Je věcí výrobce, že si případné ne zcela dokonalé kousky nedokáže na výstupu ohlídat. A je to výhoda pro kupujícího, že má možnost v klidu vyzkoušet a vrátit.

Z druhé strany, a trochu se opakuji, nelze vytvářet závěr z přístupu TCL, protože neproběhlo klasické reklamační řízení. Výrobek se nedostal do servisu ke korektnímu posouzení. Teprve při jejich záporném stanovisku (při reálném a regulérním servisním posouzení), přičemž by bylo jednoznačné, že panel trpí vadou, by se dalo hovořit/psát o problémech při reklamaci.
Jednoduše. Prostě ji vrátíš a máš po starostech. Hotovo. Nikdo Tě za to nekritizuje. Já rozhodně ne. Jen vím své o mnoha věcech.

Jerry7650 píše:A nevadí mi, že mám vadný kus, stane se. Ale i jako zde na fóru ostatní jsem čekal, že to bez problémů vyreklamuji a ne že to bude označeno jako vlastnost dle norem. Mezitím jsem měl možnost ten program otestovat na 4 různých TV včetně 4K a samozřejmě že třeba v rozích ta barevnost není zcela stálá, ale ani jedna z TV nebyla rozhodně flekatá a obraz u všech byl jednoznačně lepší a to se opravdu bavíme o levných Edge TV, které by měli být obrazově na tom úplně jinde (=hůře).

Nechť je teda moje zkušenost a fotografie zde důrazným varováním pro ostatní, kteří o této televizi uvažují, že můžou dostat vadný kus se zřetelnými fleky v obraze, které jsou dle TCL v pořádku. A ať si ji pořádně otestují a byť je to pak bude stát nemalé náklady, vrátí ji. Nemyslím si, že tu jen tak plácám bez důkazů, těch jsem zde nahrál dostatek... A znovu opakuji - vada je viditelná i při běžném provozu, jinak by mě to testovat ani nenapadlo, není to nějaké cílené hledání pidivady.

Varováním pro ostatní není Tvoje zkušenost a fotografie, ale případná jejich lenost, kdy si jakýkoliv typ, od jakéhokoliv výrobce doma nevyzkouší tak, aby telku mohli případně vrátit. Za svůj život jsem viděl více televizorů než valná většina běžným lidí. A věř, že mnoho z nich mělo dramatický nesoulad v podsvícení. A to nedávno, ale i v době, kdy jsem o výrobci TCL neměl páru.

Jerry7650 píše:Díky, ano tento program používám.
Černá je skutečně černá, pokud nechám zapnuté lokální stmívání, pokud ho vypnu, tak výsledek je viz fotky výše. černá je skutečně černá každopádně i tom nejméně 10 let starém Samsungu, takže to úplně za bernou minci neberu, zásadní problém jsou ty fleky. Když třeba někdo přejde v programu ve světlejším triku zleva doprostřed, tak si všimnete, jak tím flekem "prochází".
Ale jak říkám, já tu TV úplně nezatracuji, recenze vychází opravdu skvěle a já mám smůlu jako 1 ze 100 na vadný kus, to se opravdu stane, není to zdaleka první věc co reklamuji nebo vracím. Zaráží mne, že to má být "vlastnost dle norem".

Pokud aktivní lokální stmívání při různé hodnotě jasu, kontrastu atp vyhladí obrazový nesoulad, pak by to tolik nebolelo/nemuselo bolet. Evidentně si s tím automatika poradí. Samozřejmě. Vždy záleží na reálném pozorování.

Srovnávat staré televizory a nové může být trochu zavádějící. Typicky u některých starých TV bude obraz vyšisován a výkon svitu nebude takový jako dnes. Tím pádem se stará telka bude zdát v podsvícení vyrovnanější než nová s extrémnějším svitem, a to ještě u zcela čerstvého/nezahořeného panelu. Tím nechci omlouvat TCL, jen, je že stará technika v tomto směru vlastně neoslňuje, jen už prostě nemůže. Takže její šedivá dýchavičnost bude JAKOBY rovnoměrnější, než šedivka u moderního nits extrémisty.

A zcela jistě neuměl starý Samsung lokálně s podsvícením pracovat na úrovni TCL C835.

Ještě by mě zajímalo, kolik hodin filmů jsi na TV dokázal za tu chvíli natočit? Odhadem? Nemyslím obrazce. Ale film, TV vysílání atp.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jerry7650 16. 2. 2023 22:19

Tak už majitelem Sony Bravia OLED XR-55A83J, nemá cenu sem dávat shodné fotky, jelikož ten obraz je uplně nekde jinde kvalitativně i co se homogenity týče (ano, samozřejmě reflektuji úplně jinou technologii!), byť kdybych byl úplný hnidopich (jakože jsem opravdu nebyl ani u TCL), tak bych úplnou, respektive totální homogenitu taky nenašel. Ale o tu mi nešlo ani u TCL.

Co se týče TCL 65C835, nebudu se opakovat v tom, že vracení takto objemného zboží je velmi komplikované a proto si třeba i člověk pár tísíc připlácí, aby tohle u prémiové TV nemusel řešit. Každopádně ano, zde zřejmě výstupní kontrola zcela selhala a mne to zaráží zejména proto, že v tomto případě se opravdu přece jedná o prémiovou TV, nekupoval jsem TV za 12000 Kč, u které se dají nedostatky v obraze čekat.

Ale co mne teda ve finíále odradilo asi úplně nejvíc, tak byl otřesný přístup TCL servisu (a mimochodem jeho chvála byla také důvodem pro výběr, o to více mě to zarazilo). Já se v těch předchozích příspěvcích nevyjádřil zcela přesně, ale podpora a servis TCL se mnou fakticky odmítl komunikovat a cokoliv se mnou řešit a označili to již za zamítnutou reklamaci (o které vy píšete že vlastně neproběhla, ale dle nich ano). Zde je přesný kompletní přepis konce konverzace poté co mi podpora sdělila, že žádost o servis byla techniky zamítnuta (zaslal jsme na jejich email 2 emaily s popisem vady a velkým množstvím fotek):

1)Dostanu tedy vyjádření i na email, protože vaše vyjádření neberu jako odpověď na něj, čekám na něm oficiální vyjádření k tomu stavu, děkuji. -> Je mi líto, vyjádření techniku jsem vam předal
2)Podle servisního technika je tedy obraz v pořádku? Dle něj jsou tedy tmavé fleky v pořádku? Prosím o potvrzení tohoto. -> podle normy ano
3) Aha a jak technik tu normu uplatnil, když tu obrazovku reálně neviděl a nezměřil? -> podle fotek co jste poslal
4) Nejsem si opravdu jistý, zda odchylky dle normy a prosím uveďte které, se určuje odchylka? A jak je možné, že jiné LCD i značně levnější uvedený problémy nemají? - >vaše reklamace byla zamitnuta, je mi líto.

Poté jsme napsal, že v této konverzaci nemá cenu pokračovat a že televizi vracím, již nenásledovala žádná odpověď nebo reakce. Druhý jsem ještě zaslal další sérii fotek včetně té noční s tou barevnou mapou, stejně jako na předchozí emaily mi nebylo nijak odpovězeno.... Opravdu prapodivný přístup k zákazníkovi.

Takže jak vidíte, měl jsme snahu věc řešit, ale z jejich strany bylo zcela jasno, bez ochoty nějakého dalšího posouzení. A ty mé otázky směřovali přesně k tomu co vy (MgX) zmiňujete již ve dřívějších příspěvcích, ty emaily jsme psal na servisní (reklamační) odděleni a od něj jsem chtěl odpověď, protože vyjádření technické podpory jsem nebral jako bernou minci, ale ty ultra stručné odpovědi (ani neodpovídající na mé dotazy) jsou jaké jsou. O tu TV jsem měl zájem. Dotaz na normu je snad legitimni, bez odpovědi, pozastavení nad tím, že technik posuzuje od oka a dle fotek (jak i vy píšete) mi taky z mé strany přijde jako legitimní.... Ale u nich nezájem a ignorace a nulová snaha mi cokoliv vysvětlit.

Přitom i díky kolegovi zde na fóru jsme se podíval na pár videí, a "dirty screen efekt" je poměrně častý, Stačilo se z jejich strany omluvit, že nejsem spokojen, ale že dnešní moderní TV tímto neduhem občas trpí a že se vše řídí normou číslo xxxxxxxx. Upřímně dostat takovou odpověď, tak nad vrácením váhám a TV mnohem více testuji z hlediska možnosti vše vyřešit jiným jasem atd.... Ale s takovým přístupem jsem se už dlouho nesetkal a důvěra, že by jakoukoliv jinou závadu řešili lépe, je nulová.

U starých TV již mám s "dirty screen" zkušenosti, takové tmavší plochy na nich byly a časem se zhoršovaly natolik, že TV byla na vyhození (a vážně netuším, od jaké úrovně by technik TCL "od oka" u nich poznal, kdy už je to na zaslání k nim). Ostatně to je u důvod koupě nové TV, starý Thomson se posouvá místo LCD (teď z hlavy nevím jméno,nemám jej doma, ale jeden z nejlepších obrazů, jelikož měla u žlutý subpixel) a která přesně na tohle trpěla poslední 3 roky se zhoršováním stavu. A ty dvě staré TV samozřejmě nemají takový jas a zejména ten Thomson černou rozhodně nemá, ale s ohledem na stáří a cenu je ten obraz překvapivě kvalitní a homogenní.

Jinak TCL jela ten týden přibližně 7 dnů 5hodin denně, přes víkend i víc. HDR jsem sledoval asi hodinu na Youtube, jinak sport a TV přes sledovanitv.cz. Paradoxně ty fleky byly nejhorší při nastavení, které jsem udělal dle videa, které je v tomto vlákně uvedeno jako návod pro nastavení obrazu (stručně -jas 30, vylepšovátka off).

Moje zkušenost je zejména o tom, že i premiovou TV je třeba řádně otestovat a napsal jsem jakým programem, protože višmout si toho pozdě, nemusi to být uznáno jako reklamace.
Jinak jelikož ty fotky nepotřebuji na Google drive (a smažu je), hodím sem odkaz na ne na ulozto: https://uloz.to/file/cqzzlzYyojOX/tcl65 ... qMAGNlMt==
Jerry7650
Junior

Odeslat příspěvekod michalko58 17. 2. 2023 07:00

Ja tu plne chapem tvoje rozhorcenie, ale premiova TV nestoij 25 tisic Kc (cca 1000,- €) pri uhlopriecke 65" ani omylom. Cenovo sa jedna o nejaku nizsiu strednu triedu. Ani ta Sony co si kupil (o 10" mensiu za podobnu cenu), ktora je v podstate entry level Oled od Sony sa neda povazovat za premiovu. Pri premiovych su ceny 2x aj 3x vyssie. ;-)

Vacsina ludi hentak nove TV netestuje. Proste to vybalia, zapnu a ak to nema nejaku zasadnu vadu, pozeraju a neriesia.
michalko58
Poslední varování

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků