majkom píše:A pak to vrati a koupi konecne tu lg;)
Anebo zjistí, že není jiné cesty než Panasonic s externím Android boxem
Ještě si dovolím doplnit.
V počátku vzniku 4K nebyly skoro schopny první televizory pořádně zpracovat a korektně přednést FHD, natožpak SD. Výsledek byl skoro otřesný. Postupně se u některých doladil software, u dalších přišly nové modely. Nyní jsem na to už o dost líp. ALE! Právě ve zpracování horší kvality videí se láme chleba. A ano, i v některých hraničních scénách u videí kvalitních, respektive ve 4K rozlišení. Běžný československý divák nejede z velké části na 4K HDR/DV videích. Ty si pouští povětšinou občasně, a když častěji tak jen přes streamovací platformy. Tam ještě dochází k redukci kvality/datového toku, aby bylo video plynulé. Takže si hodně lidí myslí, že si pouští zaplacenou superkvalitu, ale momentální vytížení několika internetových bodů nakonec způsobí, že si automatika aplikací řekne o snížení toku. Pro některé oko je výsledek stejný, avšak pro zpracování obvodem televizoru už složitější. Následně dochází k artefatkům, mazání atp.
Osobně tak nevybírám televizor dle 4K HDR/DV v super kvalitě, ale právě při běžné klasice. Tam je daleko více vidět problémy. OLED Philips měl pro mě oproti Sony (alespoň u modelů, které znám) mírně přebujelejší a opulentnější podání méně kvalitních videí, resp. FHD videí. Sony a Panasonic jsou schopny ho prezentovat více přirozeně. Philips však má část svých úprav navázán na Ambilight, protože z průzkumů mu vychází, že Ambi je pro mnoho lidí přitažlivou technologií, kterou se nechávají obohatit. Tím pádem následně výsledek vypadá přirozeněji, protože Ambilight vytvoří pomyslný neutralizátor části rozporů, které bez něho více vyniknou (pro citlivé/trénované oko).
Jsem zvědav, zda se
cujou2 nakonec nerozhodne ještě pro porovnání s miniLED modely, ať už od Philips anebo TCL. On ten obraz je tam zase jiný.
Jinak by mě zajímalo, kde se u Sony stal zádrhel, který se u něho opakovaně vyskytl a jak víme, tak nejen u něho. Mně to přijde, že obecně výrobci bojují s nedostatkem kvalitních součástek, což se následně projeví na méně kvalitním výrobku. Kdyby se ale šlo cestou navýšené výstupní kontroly, jistě by se část výrobků s defektem, dalo odchytit, aby se nedostaly na pult a kupující nebyl zatížený neustálým vrácením/reklamacemi atp. Cholkí a kucí by se měli uvědomit, že to škodí jejich reputaci a konkurence tu stále je. A dost lidí si nakonec řekne, že než se rozčilovat s krámem za 35 tisíc, to si raději koupí krám za 20 tisíc, kde je podobné bolístky nebudou obtěžovat, protože cena.