Reklamace OLED TV

CRT, LCD, Plasma, projekční TV, projektory a jiné technologie zobrazování

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod tombas 16. 1. 2024 08:01

Ondra P píše:Uvidime, dneska jim napisu. Zajimalo by me, jestli se nekomu stalo, ze treba pri reklamaci dostal novejsi model televize, ze treba uz nebyly nahradni dily a tak nebo mu vratili celou castku za televizi. :D

Stejné panely se stále používají v nižších novějších modelech nebo je kupují jiné značky do svých OLED. Navíc skladové zásoby náhradních dílů atd.
Ty panely tady s námi budou ještě dalších 10 let.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michalko58 16. 1. 2024 08:31

majkom píše:Proc by nemeli mit panel na 2 roky starou tv. Ze snahy vyresit problem se stava snaha vymlatit z toho novou tv?


Ze nebudu nahradne diely na 2r stary model je uplne realne a nic neobvykle v dnesnej dobe.

Mne sa pri telefone stalo, ked sa pokazil ze mi zo servisu rovno prisiel iny model (bez nejakeho predchazdajuceho upozornenia) s tym, ze ak nesuhlasim, vratia mi peniaze.

A uprimne, preco by nemohol skusit ziskat novsi model, ak sa naskytne taka moznost :-)
michalko58
Poslední varování

Odeslat příspěvekod kodama 18. 1. 2024 18:50

Přidám se bohužel se svou troškou do mlýna. Dnes jsem si konečně udělal na své Philips OLED test s RGB videem a našel jeden mrtvý pixel. Vidět je na zelené, na modré a červené barvě o něco méně, lokalizace je od levého okraje cca ve 1/3 mírně dolů od středu. Samozřejmě jen z blízké vzdálenosti a na čisté barvě. Jelikož mne odjakživa, co se týká elektroniky, pronásleduje neurčité "prokletí", nepřekvapuje mne to.

Co jsem se díval po netu, na takový případě se reklamace téměř jistě nevztahuje. Možnost je odstoupit od smlouvy ve 14-denní lhůtě, mám to do zítra dopoledne. Nicméně představa zpětného balení TV a odesílání není moc lákavá.

S TV jsme jinak velmi spokojení a přikládám se k variantě to spíš neřešit a čas od času sledovat, zda se situace nezhoršuje.

Nějaké názory na tento postup? Je jeden mrtvý pixel možná předzvěst většího problému do budoucna?

Někde jsem tu na fóru zahlédl tipy na "oživení pixelu", funguje to?
kodama
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 18. 1. 2024 20:08

Zásadní chyba byla, žes vůbec nějaký mrtvý pixel hledal. Co tě k tomu vedlo?
Na 4K rozlišení připadá cca 8,3 mil. pixelů, to by byl spíše zázrak, kdyby tam nebyl jediný vadný. Proto existují tolerance, jinak by neprošla testem kvality ani třetina panelů a OLED TV by stála pořád 100 tis.
U monitoru, na který koukáš z půl metru je to něco jiného, ale na TV ze vzdálenosti 3-4m bys musel být bystrozraký.
Každopádně, vrátit TV můžeš, ale nemáš nikde jistotu, že ta další bude lepší, resp. nebude ještě horší.
Reklamace nemá smysl, to žádný výrobce neuzná.
Pokud by se časem objevilo těch mrtvolek více, případně nějaké shluky, pak můžeš reklamovat, jinak za chvíli nebudeš ani vědět, kde ten jeden pixel byl.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MgX 18. 1. 2024 21:17

U LCD jsem několik mrtvol oživil. U OLED jsem doposud nezkoušel.
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kodama 18. 1. 2024 21:52

Díky za reakce. Chtěl jsem mít jen jistotu, že nikde na panelu není žádná vážná chyba, když mi končí možnost vrátit TV v zákonné lhůtě. Všiml jsem si ho vlastně spíš náhodou.
S tou pravděpodobností při obrovském počtu pixelů to vidím stejně.
Jak jsem napsal, jsem s tím v pohodě a TV vracet nehodlám. Hlavně mě uklidnilo, že se tu na mě nesesypaly názory tvrdého jádra, abych TV určitě vrátil :).
kodama
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 18. 1. 2024 22:33

Ono je taky možné, že časem ten pixel sám zmizí, proběhne několik cyklů čištění obrazovky...
Ale je pravda, že OLED není LCD, kde může být pixel jen zatuhlý. Na OLED buď svítí nebo nesvítí.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sohi 19. 1. 2024 21:10

Ondra P píše:
Sohi píše:Určite kontaktuj podporu. Mne sa objavila "škvrna" v ľavom hornom rohu u LGOLED55C21 po ani nie roku, pričom som TV ani poriadne nepoužíval.
Takto to vyzeralo: https://imgur.com/a/CiYeP4x
Musel som na podporu posielať screeny a neskôr aj do LG servisu. Uznali, zreklamovali, technik prišiel domov a vymenil mi panel.
Kým máš záruku, nie je nad čím premýšľať.


Jak dlouho trvá taková výměna panelu, to jsem ještě neviděl, že by chodili domů. Zrovna ta C1 má extrémně tenký panel, takže každá manipulace je nežádoucí.
Kde si tv kupoval, já v tsbohemia.


Kupoval som v okay.sk, ale to vôbec nie je podstatné, pretože celá reklamácia sa rieši s LG podporou, je úplne jedno, kde to bolo kupované.
Moja C2 má tiež extrémne tenký panel, taktiež som sa obával ako to dopadne a predsa len to vymenili a naozaj odborná práca. Trvalo to +- tie 2 týždne, od nahlásenia LG podpore až po dohodu s technikom servisu a určením dátumu. Najviac sa čakalo na nový panel, kým im príde. Ako prišli, zadnú časť TV s HW oddelili od panelu (ten si vzali), dali na ňu nový panel a hotovo. Celá výmena doma trvala niečo pod 30min.
Sohi
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ondra P 21. 1. 2024 16:56

majkom píše:Proc by nemeli mit panel na 2 roky starou tv. Ze snahy vyresit problem se stava snaha vymlatit z toho novou tv?


To ani ne, jenom znam spoustu lidi, kteri u ruznych drazsich veci dostali penize zpet nebo novejsi model. Ja takovy stesti nikdy nemel. Tak se jenom ptam.
Ondra P
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků