od MgX 19. 10. 2007 21:40
Ahoj,
při porovnávání produktů na prodejnách, je vždy třeba vycházet z toho, že základem musí být stejné podmínky pro tyto produkty - to je snad jasné. Takže, když se jdu kouknout na LCD, pak je třeba se zajímat jak moc stejný signál (kvalita, síla..) jde do mnou zkoumaných modelů. Jestliže se tato znatelné liší, přímé porovnání to výrazně komplikuje. Dále, alespoň pro mě, je zásadní abych měl možnost si panel nastavit dle sebe. Požádám prodavače o příslušné dálkové ovladače (pakliže se nastavení nedá provést přímo na přístroji) a snažím se nastavit veškeré hodnoty a ,,udělátka" podobně. Pak teprve porovnávám.
Jinak samozřejmě platí, že v supermarketech apod. nemají zájem něco nastavovat. Vydělají zboží z krabice, připojí, pustí a nazdáreček.
Jak jste tu psali o něčem ,,do červena" apod. Nevím jak je to teď, ale dříve u klasických CRTéček stačilo, když přišel servisák a mrknul do ,,servisního menu". Bohužel by se to stávat nemělo, ale stalo se to mnohokráte, že televizor byl z výroby špatně nastaven a v běžném uživatelském rozhraní, nebylo možno jej správně a korektně nastavit. Je jasné, že v prostředí superhypermarketů servisní technik nepřijde - prostě platí chceš kup, nechceš AHOJ. Tímto odstavcem chci jen naznačit, že něco zbarveného do určitého odstínu, ještě nemusí být špatné. Možná by se to dalo doladit a kvalita obrazu takového produktu, by rázem v potencionálním kupci vyvolala zásadně jiné pocity.
BTW: červená barva byla svého času problém TV Sony. Určitá řada měla moc červené a tak to opravdu nevypadalo dobře.
S pozdravem MgX