Stránka 1 z 1
Treba ešte zahorieť obrazovky na plazmách od Panasonicu?

Napsal:
11. 3. 2008 10:45
od John Pop
Budem vďačný každému za postreh kto má skúsenosti s plazmami od Panasonicu. Doteraz som bol pevne rozhodnutý kúpiť si LCD a najlepšie SONY 46KDL-W3000, ale včera keď som videl v obchode plazmu Panasonic TH-50PX70E a ten obraz, tak som začal meniť názor. Ten obraz bol výborný aj pri analógovom signále. Takmer som ju hneď kúpil. Ale teraz na internete čítam o vypalovaní loga do obrazovky a nutnosti zahorieť plasmu po kúpe (ako sa to vlastne robí?) a o nemožnosti sledovať plazmu cez deň keď do nej svieti slnko. Teraz neviem či vadí keď slnko svieti priamo na panel alebo viadia aj slnečné čmuhy po izbe. Predavač ma nahováral aj na model TH-50PZ70E, ale dať o 22 litrov viac len za to, že je to full HD??? Majitelia plaziem od Panasonicu poradte...

Napsal:
11. 3. 2008 11:46
od zd69
názory na zahořování se různí, někdo říká,že je to nesmysl,někdo,že je lepší nechat plazmu zahořet. Obecně se tvrdí (a to i na zahraničních forech) že je lepší nechat plazmu tzv. zahořet tj. nechat prvních cca 200hod provozu hrát se sníženým kontrastem, jasem a barvami. Píšou do 50% nastavitelné intenzity. Laicky je to něco jako zajet motor u nového auta. Na kolik je to nutné a efektivní nevím, technologie se u plazem rok od roku zlepšuje a tak je to už možná zbytečné. K tomu modelu PZ full rozlišení ti řeknu jen tolik. Vzhledem k tomu,že ještě dlouho nebude co to toho pouštět (myslím 1080p) tak je to úplně zbytečně vyhozených 20 tis. (můj názor).

Napsal:
11. 3. 2008 15:57
od necum42
u panasonicu by melo stacit(pro prvnich cca 100odin) dat obraz do cinema modu a vyhnout se zobrazovani statickych obrazu dyl jak 30minut
pak uz je to jedno

Napsal:
12. 3. 2008 12:06
od Henry2
Zahorovani plazem je absolutni nesmysl. Proc to zahorovani, kdyz je tak dulezity, tada rovnou neudelaji vyrobci? Mozna proto, ze je na to potreba moc dlouha doba? A proc to neni napsany v manualu? To by bylo to nejmensi, kdyz uz se pisou varovani, ze si nemas strkat igelitovej pytlik na hlavu, ze kafe je horky atd... A kdyz uz vyrobci v manualu priznavaji vypalovani a varuji pred zobrazovani statickeho obrazu, tak upozornit zakaznika na zohoreni by bylo to nejmensi. A kdyz ma panel zivotnost desetitisice hodin, tak proc je zrovna tech 100 hodin tak dulezitejch? A nepodlehejte mylnemu dojmu, ze kdyz si TV prinesete domu, tak jste prvni, kdo na ni saha. Jeste byla ve vyrobe a to nejdriv samotnej panel a pak cela TV. A ty se v zadnym cinema modu nezkousi, ale jedou pekne vyšťavený... (a to proto, aby se vyzkouselo, jestli panel zvladne, co ma a ne proto, aby se aspon trosku"zahorel" panel)

Napsal:
12. 3. 2008 15:32
od 7genius7
To zahořování je podle mého pěkná blbost - výmluvka výrobců plasem, aby mohli když se něco stane říct zákazníkovi "A nechal jste to zahořet ?". Kdyby bylo to zahořování tak důležité tak by to dělali výrobci plasem už v továrně. Čistě teoreticky bych pak musel zahořovat veškerou elektroniku od žárovky až po mikrovlnku


Napsal:
12. 3. 2008 18:20
od THeBaNDiT
7genius7 píše:...
Čistě teoreticky bych pak musel zahořovat veškerou elektroniku od žárovky až po mikrovlnku

s/quote]
a Ty ich nedavas zahoriet?

Ale nie, mas pravdu s tym, a ak nie je v manuale napisane, ze sa ma plazma nechat zahoriet, tak sa nechat zahoriet nemusi, a teda sa tym nemoze vyrobca/servis pri reklamacii ohanat...

Napsal:
12. 3. 2008 20:08
od necum42
tady mate jeden dokument na toto tema primo od panasonicu(pravda trochu starsi)
http://www.cyberselect.co.uk/products/p ... _myths.pdf

Napsal:
12. 3. 2008 22:03
od tombas
Zajímavé četní, ale popravdě, kdo má na TV nastavený jas a kontrast na 100%? To je nekoukatelné. Optimální hodnoty pro běžně osvětlený pokoj a převážně večerní sledování jsou kolem oněch doporučených 50%. Statický obraz je jasný a platí myslím pro plazmy obecně a ostatní doporučení (jako např. omezení používání formátu obrazu s ohraničením černými pruhy) taky.
Ideální je využívání celé plochy obrazovky rovnoměrně různým typem signálů a s přibližně stejným podílem jasných a tmavých scén s plným barevným spektrem pokrytí (což v podstatě představuje běžné používání).