to Bogino: Na tom, jaké frekvence slyším nezáleží, nic moc to už asi nebude. Ty neslyšitelné frekvence totiž dávají nahrávce tu dokonalost, autentičnost. CD neumí zaznamenat prostor. Reálný svět je analogový nebo digitální? Na LP je realita. Markantní je to, když si pustím nahrávku do sluchátek. Na čem CD přehrávám, je taky fuk. Kde nic není, tam ani smrt nebere. Ale mám nějaký Technics. Měl jsem kvůli vyzkoušení půjčený Harman/Kardon, typ si nepamatuji, ale stál ranec. Zvuk byl kvalitativně stejný, akorát měl takové jiné zabarvení. Tak něco podobného, jako se liší přenosky. Jenže u těch je to dost zásadní věc. Jinak hraje MM za 1 500 Kč a jinak ta za 20 000. Nebo jestli používat MM či MC, tam záleží na tom, jakou hudbu člověk poslouchá. Ať svět přejde na formát SACD a nebude muset nikdo nic řešit. Průšvih je akorát v tom, že se x let ve studiích pořizovaly a ještě možná pořizují paskvily. Jinak do auta mi stačí mp3, ale míval jsem dobrej kazeťák a slyšet ten rozdíl byl i tam.
-- 3. 3. 2014 12:21 --[quote="šeďour"]Stejnej mastering pro CD formát a vinyl je mýtus - technicky to neni možný.
Ale to by bylo potřeba si nejdřív zjistit, jak to funguje při výrobě těchle rozdílnejch nosičů.
Ono je, ale asi je jednodušší tvrdit, že v tom slyšim rozdíl (sic!), že to rozhodně byl stejnej mastering (proto, že to bylo z jednoho vydavatelství) a podobný nepodložený kecy...že ?
Na technologii výroby nosičů nezáleží. Když vezmu jako master zvukový pás ze studia nepostižený digitálem a vyrobím z něho LP a CD, tak bude LP zcela jinde, protože CD technologie nedokáže zaznamenat to, co na něm je. A to nepíšu o zkreslení vyšších kmitočtů, které na CD jsou. SACD to umí, takže výsledek bude lepší, protože při mechanickém přehrávání LP se do zvuku přidá něco, co tam nepatří. Sice jsem četl o nějakých "gramofonech", které snímají drážku laserovm paprskem, ale je zatím asi takové sci-fi...Samozřejmě, že LP vyrobená po r. 1980, tak to je zvuková loterie...Ale mám v ruce alespoň něco, co má OBAL
