Smutné zjištění.
Včera, byvše poněkud unaven po předvčerejším výletu, jsem zůstal doma. nemaje do čeho píchnout, mě napadlo, že bych mohl zkusit udělat experiment. Možná někdo z kolegů hifistů před časem zaregistroval, že jsem v sekci Bazar Hifi inzeroval k prodeji svůj top-kus zesilovače Pioneer A-60. je po servisu, vyčištěn, odprášen ale zejména nastaveny pracovní body a vyčištěné kontakty, takže nic neprská, neruší. A tak jsem jej vzal a zapojil do své hlavní sestavy na místo komba Bryston BP-25 a Bryston 14B-SST. Jako zdroj signálu jsem použil gramofon Sanyo TP-1000 s přenoskou ortofon OM-30SE. Reprokabel jsem musel použít obyčejnou dvojlinku Jako 2x4mm2, protože moje Audioquesty K-2 mají koncovky, které do zesilovače Pioneer nejdou. Zapojil, nasadil svoji oblíbenou Omegu Csilagok Utján a čekal, co přijde. Pánové, jiné slovo pro to, co přišlo, než ŠOK, nemám. Obrovský prostor, perfektně promalovaný hluboký bas, sametový vokál, jemné činely. No prostě úžas úžasný. Do večera jsem sjel asi 5 LP a nemohu se ubránit dojmu, že můj preamp trichord Diablo za krásných téměř 60 tisíc kačen nestojí za nic. Prostě v dobách, kdy nebyl ještě zmršení zajebaný digitál, byly phono preampy dotažené k daleko vyšší úrovni a zaplatitelné peníze. Pioneer A60 je toho důkazem. teď jsem dojel LZ 1, Deep Purple In rock a nemuset jít odpoledne na hory, jel bych další. Nevím, jak to udělat, ale toho Pincka si definitvně nechávám a seženu mu dobové bratry. Nedalo mi to, musel jsem se podělit o obrovskou radost z toho, co mi leželo doma nevyužité.
Tak pánové, abych vyloučil WOW efekt, další postřeh píšu radši až po dvou dnech a řadě dalších LP. Je to tak. prostě hraje to z LP lépe. Včera jsem si pustil Vaška (bez Evy) a na skladbě perla mi naskákala husina. Podmanivý neskutečně věrný hlas, jak si jej pamatuji z live vystoupení. Floydi - WYWH - taktéž. Precizní zvuk akustických kytar, balada. Bas - parádní hluboký, až mě občas zamrazilo. Staří Párpli - slyším ty Maršály a gibsony v reálu... Já snad zase začnu kupovat černý placky, jenže.... STarý nejso a když jsou v dobrém stavu, neví, co yb si za ně řekli. Začarovaný kruh. Dnes zkusím zapojit Lindemanna - uvidíme, co se bude dít. Ale gramec je jasnej na 100%. Lidi - dělejte pořadník na Brystona - možná bude ke oupi za babaku :
Tak další postřehy: včera zapojen Lindemann 820S (strojek, který opravdu hraje). Spojení s Pioneerem A60 obstarává momentálě jakýsi RCA gábl (Clearudio trident) a opět mi padla brada na klíční kost. Abych se neblamoval, přehrál jsem asi 4 Cd a dojem vždy stejný. To znamená: proti Brystonu o psí chlup staženější prostor )nedivím se, když vidím ty cesty uvnitř), ale tím negativa končí a nastávají už jen samá positiva. předně - více detailů ve středním azejména nejvyšším pásmu. To bylo nejvíce patrné na multivrstvé skládané nahrávce Tubular Bells II od M.O. Všechyn nejjeměnjší cinkátka jous jasně slyšitelná, ba přímo objevil jsem v muzice další a to tu desku znám pozpátku notu od noty nazpaměť. Bas je o maličko méně objemný, ale opět o psí chlup, ale má lepší rozlišení. zejména je to poznat na krátkých úderech na různá velký bonga, konga a jiné bubny, ale i na elektrické base. Muzika je prostě detailnější. vokály jsou lépe separované. Dnes, až odejdou zedníci, kteří nám rozbili prádelnu, spodní kouplenu a do horní koupelny je za žádnou cenu dnes nepustím), si dám Vláďu Mišíka a jeho fenomenální album Umlkly stroje. Tam je krásně nahrané čelo, tak pak dám další postřehy. Opravdu koketuji s myšlenkou, že Pinďourek hraje lépe, než kombo Bryston 14B-SST/BP25 za cca 200 liotrů a kabeláž za dalších 50. Smutné, opravdu smutné
