Denkez píše:Pokud jsi chtěl říct, že tvůj nový AVR má např. novou, pokročilou kalibraci, fyziologickou regulaci hlasitosti a kdo ví co ještě, oproti starému, a tedy že hraje mnohem lépe, efektněji, pak OK, to je v pořádku.
Pokud ale podle tohoto poslechu chceš hodnotit kvalitu zesilovače jako takového, je to nesmysl.
Takhle jednoznačně striktně napsáno to není pravda. Rozumím tvému puristickému přístupu a v čistě obecné teoretizující rovině máš pravdu. Pokud není v systému nějaká výrazná bota nebo majitel nemá velmi specifický zvukový vkus typu lavor (nebo jiný), nejsou žádné korekce potřeba, aby hudba hrála perfektně.
Ale pokud majitel korekce z jakéhokoliv důvodu potřebuje a používá, nemusí to vždy být na závadu při porovnávání "jeho" zvuku na dvou zesilovačích. Roli může hrát kvalita provedení korekcí (=míra degradace zvuku při jejich zapnutí v nulové poloze), kvalita kalibrace, ale i kvalita samotného zesilovače, kde i přes použití korekcí/kalibrace je rozdíl v podání prostoru, detailů, rozlišení, dynamiky, separace nástrojů atd. To zapnutím korekcí nezmizí.
-- 31. 3. 2020 08:41 --mdeejay píše:Nebo myslíte, že když bych teoreticky nastavil korekci výšek více, tak tam bude podstatně více detailů a uslyším tam věci, které předtím nebyly slyšitelné?
Těžko spolehlivě odpovědět bez poslechu. Ono záleží i na naladění těch korekcí: typ křivky (shelve/pass), Q-faktor, frekvence. Pokud by měl jeden zesilovač korekci výšek např. typu pass s nosnou frekvencí 10 kHz a vyšším Q a druhý měl shelve na 14 kHz s nižším Q, pak by každá z korekcí ve zvuku zvýrazňovala jiné frekvence / nástroje / zvuky. Ale to je záměrně extrémní příklad a ty rozdíly by tam nebyly až takové, abys na jednom zesilovači neslyšel to, co na druhém.
A přesně to, co popisuješ (nové zvuky, více detailů...) je dobrá charakteristika pro lepší zesilovač oproti horšímu.