od šeďour 21. 3. 2012 20:14
Ale vy to pořád překrucujete !
Nikdo neposlouchá samotnej subwoofer...jestli zněj leze šedesát, nebo stodvacet.
Jde o to, že nízké frekvence ze subwooferu musí dobře navazovat na nízké až vysoké frekvence rozsahu hlavních reprosoustav.
Většina hudebních nástrojů, dominantních v basové oblasti, zasahuje svým kmitočtovým rozsahem do pásma středů, až výšek.
Například linku basové kytary poznáme i při poslechu na zařízení, které ani vzdáleně nesplňuje normu hifi.Vezměme klasický kazeťák, tzv. dvojče.Reproduktorky o průměru osm, až deset centimetrů.Nemají reálnou šanci zahrát basové tóny.Ani ta plastová ozvučnice kazeťáku tomu příliš nepomáhá.A přesto...při pozornějším poslechu...rytmus v hudební skladbě, udávaný právě basovou kytarou je jasně rozpoznatelný.
Oni totiž ty vyšší frekvence, vyšší harmonické a alikvótní tóny, právě určují barvu a charakter nástroje.Bez nich bychom jen těžko od sebe odlišili jednotlivé hudební nástroje.Těžko bychom mohli určit z hrajícího subwooferu, s rozsahem 40 až 80Hz, o jaký jde konkrétně nástroj.
Vše by znělo jaksi stejně...
No a tyhle vyšší frekvence, které určují barvu a druh hudebního nástroje, nesou i informaci o prostoru ve kterém nahrávka vznikala (nebo jí tam vložil zvukový technik).
Pokud jsou ovšem nízké frekvence, které vyzařuje subwoofer, špatně svázány s frekvencemi vyššími, informace o prostoru bude rozmazána...
Doma: Ultimativní audio miniPC, DAC + zesilovač HEGEL, třípásma LSM (geniálně navrhl Kocour)
Sluchátka: AKG K812, AKG K701,Beyer 770, 990, planární SDR wood.DAC + zes. TEAC
Na ven: FiiO X5, Trinity Delta II, Oriveti Primacy, FiiO X1, Sony MH1, atd.