bedýnky k pc mi brumí

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod PetrGa 9. 11. 2016 02:17

Zdravím
mám pc bedýnky logitech z-340. Jsou to 2+1subw.

Problém s nimi mám ten, že když jsou zapnuty, tak je slyšet bručení(brum). Pokud z nich hraje hudba, tak to přerazí to bručení. Pokud bedýnky vypnu vypínačem na jednom satelitu, tak bručení přestane, ovšem samozřejmě i hudba.

Z čeho pramení to bručení? Dá se to nějak potlačit výměnou nějaké součástky? Pokud, tak jaké?

děkuji
PetrGa
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 9. 11. 2016 06:01

Doplňující otázka: - je ten brum slyšet i když odpojíš vstupní Jack od zdroje signálu (zvukovky PC), nebo po odpojení ztichne?
Pokud brumí dál, je na vině brum ze špatný filtrace napájení zesilovačů v těch Logitech škvrčidlech, pokud ale ztichne a objeví se okamžitě znovu, když ten vstupní Jack připojíš zpátky ke zvukovici, platí pro tebe stejná rada, jako pro kolegu o pár vláken vedle: viewtopic.php?f=1873&t=1256939&start=0&st=0&sk=t&sd=a
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod PetrGa 9. 11. 2016 07:25

ano, brumí to i po odpojení jacku.

Jak teda odrušit? Je možno mě někde nasměrovat?

děkuji
PetrGa
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 9. 11. 2016 07:57

Musí se demontovat ta bednička, ve který jsou zesilovače pro všecky 3 kanály (levej + pravej + sobwoofer) a tam se musí vyměnit případně doplnit elektrolytický filtrační kondenzátory. Pokud nerozumíš dostatečně elektronice, nech to na někoho, kdo jí hoví - a kdo umí pájet. Samotná oprava je tak na hodinku - dvě a cenově za součástky vyjde odhadem na 50-70 kaček, jenže se musí udělat na 3 etapy - v první tu jednu bedničku rozebereš, omrkneš co tam je za obvody a jaký zvěrstvo při jejich zapojování Číňan spáchal (hlavně kde který součástky ze zapojení vynechal) - to zjistíš podle doporučenýho zapojení danýho obvodu z datasheetu získanýho na netu - potom z etapy druhý, kdy se vypravíš hledat kamennou prodejnu nebo í-šopu s elektronickýma součástkama, kde potřebný ND koupíš a ve finále z etapy třetí, ve který tu elektroniku opravíš formou doplnění nebo náhrady těch filtračních součástek (a dáš to celý zpátky do kupy)...

Možný schémata jsou třeba tady: http://www.qrz.ru/schemes/contribute/au ... 240_01.gif nebo tady: http://www.qrz.ru/schemes/contribute/au ... 240-2a.gif - muselo by se podle interního zapojení dohledat kterou verzi máš ty...
Datasheety pro obě verze jsou (například) tady: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 7240A.html a http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 1517A.html

To je postup, kterým bych postupoval já - bastlíř, znalej problematiky diagnostiky a oprav slaboproudý techniky. Jestli ale máš pocit, že jsem posledních 6-8 řádek popisoval přípravu čarovnýho lektvaru na hodině profesora Snapea v čarodějnický škole v Bradavicích, radši ty škvrčítka vem do igelitky a odnes je do nejbližší radio-televizní opravny, kde jim popíšeš základní problém - brumí i když je vstup do ničeho nezapojenej ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod platprd 9. 11. 2016 08:08

Postup dobrý, ale tyhle bedýnky bývají dost napevno slepené či zalisované, takže bez destrukce se dovnitř dá dostat jen velmi obtížně.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
platprd
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PetrGa 9. 11. 2016 08:14

děkuji
pájet umím, rozdělat bednu snad zvládnu-je to už napůl rozebrané(nastudovalem si video na YT). Součástky seženu-jsem z Ostravy.
Obecně se nebojím něco kutit, opravit, přepájet. Ale nejsem v tom zběhlý. Nějaké zákonitosti znám. Nicméně konkrétně s takovouto věcí jsem se ještě nesetkal. Jak to rozdělám, písnu co tam je.

Děkuji za odkaz, snad to bude využitelné(že snaha nebyla zbytečná)
PetrGa
Junior

Odeslat příspěvekod platprd 9. 11. 2016 08:41

Brumět může ale taky trafo
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
platprd
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod EKKAR 9. 11. 2016 09:16

platprd píše:Brumět může ale taky trafo
Vovčí mluvo, přestaň plácat nesmysly a radši říkej dál "BÉÉÉ-BÉÉÉ-BÉÉÉ", uděláš líp - trafo bručí nezávisle na tom, jestli je signálovej Jack připojenej nebo odpojenej, ale pokud je to mechanickej brum, pak se zvyšuje s rostoucím zatížením - a to by bylo slyšet. Navíc většina těchhle škvrčítek má trafo zalisovaný v plechovým třmeni a často i svařený přes spáru mezi EI plechama - takový trafa nebručí prakticky vůbec.

2 PetrGa - kup si v GESu v Ostravě 4 kousky keramickejch kondíků s kapacitou v rozmezí 10 až 100nF - na přesný hodnotě moc nezáleží, a připájej je paralelně ke každý diodě v usměrňovači, klidně i zespoda ze strany spojů - potlačíš tím impulsní brum způsobenej komutačním dějem na PN přechodu. Tyhle kondíky tam Číňan určitě nedává - nenašel jsem je za posledních 20 let skoro v ničem. Dál na férovku vyměň všecky 4 kondíky hned za usměrňovačem - podle schématu tam mají bejt 2000uF/25V, kup si klidně ty samý (asi budou 2200uF), ale rozhodně se koukej, aby byly na teplotu 105°C - je to na nich vyznačený. A pokud se velikostně vejdou, dej klidně i větší - naprosto v klidu 3300uF, nebo jich místo 4ks dej klidně víc - 5 nebo 6ks, pokud je na destičce místo. Hlavně dodrž provozní napětí minimálně 25V.
Dál bys měl vyměnit oba dva malý elektrolyty s kapacitou 22uF v těsný blízkosti obvodu TDA7240A - jsou připojený mezi jeho vývody č.1 a č.2 a zem (zápornej pól napájení) - ty slouží pro filtraci napětí vnitřních bodů zapojení zesilovače. Jejich napětí na schématech není, ale dej je zase minimálně na 25V - když budou na 35V nebo na 50V nevadí, tady je důležitá kapacita. To samý platí pro kondíky připojený k vývodům č.3 a č.8 integráče TDA1517 - zas asi neseženeš kapacitu 200uF, tak dej 220uF, nic se nestane, druhá hodnota 100uF je běžně dostupná. A když už budeš měnit kondíky ve filtru za diodama, to samý udělej i s filtračním kondíkem pro napájení TDA1517 - je zapojenej mezi jeho vývod č.7 a společnou zem. Původní má bejt 2000uF/25V, tak zase dej co největší se vejde - klidně i 4700uF, pokud bude na aspoň 25V a 105°C a vleze se tam prostorově. O napětí všech kondíků kolem TDA1517 platí to samý co u TDA7240A.
No a pak sám uvidíš, jestli to ještě bude bručet ...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků