Největším průšvihem je celá ta místnost, ne deska stolu, to je oproti tej celej holej místnosti jen maličkost. Nehledě na to, že kdyš sedíš u PC (a o to tady asi taky evidentntě v tomhle případě jde, mít ty repro u PC a poslouchat třeba při práci nebo brouzdání po webu atd.), tak těžko budeš poslouchat s repro na stojenech před stolem, to bys neměl repro před sebou, ale po stranách vedle sebe a to je blbost.
DRC je v posledních letech pro kvalitní poslech hudby obrovskej pokrok vpřed. V žádným případě neplatí, že stačí vysunout repro mimo stůl a prdnout před okno závěs a
"pro hlasitostně rozumný poslech v blízkém poli by pak ani DRC nebylo potřeba," to je v tejhle místnosti nesmysl, doslova jen zbožný přání. DRC znatelně pomůže každej aparatuře. Aby se nějaká aparatura obešla bez DRC a to DRC by jí nijak nepomohlo, tak by musela stát v akusticky naprosto špičkově ošetřeným prostoru a vytvořit takovu místnost není vůbec jednoduchý a hlavně to taky není levný.
Dnešní DRC systémy ale právě dokážou kompenzovat a zmírnit kdejaký problémy s akustikou poslechovýho prostoru, ostatně je to jejich účel (Digital Room Correction). Mikrofonem se změří frekvenční odezva v poslechovým místě a na základě tohohle měření se pak "protiekvalizuje."
Ano, ideální je mít nejdřív akusticky dobrou místnost a DRC použít až na závěrečný doladění, to by byl ideální stav a samozřejmě by se takhle dosáhlo tak skvělejch výsledků, jakých se bez značnejch úprav akustiky dosáhnout nedá tak jako tak, ale k takovýmu stavu se většina lidí doma nepřiblíží.
Pro normální lidi, kteří chtějí slušnej poslech hudby, ale nechtějí nebo nemůžou vytvářet špičkovou poslechovku a podřizovat aparatuře a akustice kde co, například obětovat funkčnost místnosti, nebo chtějí mít repro u PC na stole atd., stačí právě ty dva kroky co jsem popsal ve svým předchozím příspěvku, místnost normálně zabydlet a pak použít DRC. Pro toho kdo nechce/nemůže přesouvat v místnosti kde co, nechce/nemůže utrácet nemalý částky za úpravy akustiky nebo výměnu/změnu nábytku atd., ale chce snadno a celkem levně dosáhnout slušných výsledků, jsou právě tyhle dnešní moderní DRC systémy doslova záchranou. Je jasný, že když s dnešnímy DRC někdo nemá zkušenosti, tak tomuhle nebude věřit a bude jejich vliv a míru do jaký dokážou pomoct bagatelizovat nebo dokonce rovnou popírat, ale dneska je díky těmhle moderním DRC systémům možný dosáhnout i v normálně zabydlenejch místnostech parádního (pro někoho až překvapivě) poslechu hudby. Stačí měření pomocí REW a UMIK-1, k tomu pak APO Equalizer a pro toho kdo s tímhle nemá zkušenost může být vysledek až šokující.
Jistě, ještě lepších výsledků by se dosáhlo kombinací DRC a přesunu repro na stojany dál od okna a stěn, a pak by se lepších výsledků dosáhlo kdyby se na stěnu a přes okno za repro dal závěs, a pak by se lepších výsledků dosáhlo, kdyby se po celej podlaze položil koberec, a pak by se lepších výsledků dosáhlo, kdyby se do rohů daly bass trapy, a akustický panely na stěny a taky na strop, to by pomohlo opravdu hodně....... ale to _daRK nechce či nemůže, jak sám říká, a tomu je potřeba přizpůsobit rady který mu tu dáváme. A když právě přihlédneme k tomu co _daRK říká, tak nejjednodušší a nejlevnější bude místnost nějak normálně zabydlet, rozvěsit po stěnách nějaký obrazy, police, nebo třeba pár těch akustických panelů i Ikea atp., a pak sáhnout po DRC, který dokáže pomoct z toho nejhoršího a srovnat a alespoň částečně kompenzovat ve zvuku a akustice kdejaký nedostatky.
Ostatně vyzkoušet si to není zas až tak drahý, mikrofon UMIK-1 se dá sehnat i s poštovným za cca 120€ (REW a APO EQ jsou zadarmo):
https://www.audiophonics.fr/en/measurem ... -8269.html