Repro k TV

Stereo a vícekanálové reprosoustavy, subwoofery

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Kamasu 24. 10. 2024 10:08

Jenže TV vysílání a streamovací služby zvuk právě upravujou tak aby dialogům bylo rozumět i ve stereu, protože většina lidí má buď jen stereo, nebo dokonce žádný repro nemají a mají jen TV s jejími integrovanými repro, takže aby i ze streamovacíh služeb a TV vysílání lidi rozuměli tomu na co koukají, tak jim to ty streamovací služby a televizní stanice upravujou aby jim to hrálo i ve stereu nebo jen z repráčků TV.
Ale to se netýká filmů na Blu-ray/DVD, zvuk u filmů na Blu-ray/DVD takhle upravenej není a v naprostej většině případů tak u filmů na Blu-ray/DVD bez centru (a k tomu správně nastavený aparatury) dialogům není rozumět. A prostej samotenej downmix do sterea nic neřeší, aby dialogům bylo rozumět, tak je potřeba před tím downmixem zvuk cíleně upravit. A to se nedělá zrovna jednoduše. A zapnout si na AVR nějaký funkce/DSP na zvýraznění dialogů atp. ani z daleka nestačí aby výsledek byl po tom downmixu stejně dobrej jako s multikanálovou aparaturou (centrem).
Ano, když má film správně udělanej zvuk ve stereu, tak není problém, ale to musí bejt už tak vydaný, samodomo jen tak z multikanálovýho zvuku stereo zvuk neuděláš tak aby pak u toho stereo downmixu bylo dialogům rozumět stejně dobře jako u toho původního multikanálovýho zvuku přehrávanýho na správně nastavenej multikanálovej aparatuře. A problém je, že dnes už u naprostý většiny novejch filmů (či nových vydání starších filmů) je zvuk v multikanálu a ve stereu ne.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Abox 24. 10. 2024 10:20

Však proto je v TV i v těch streamovacích službách výběr z více stop (záleží, jak kde).
Abox
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wallcott 24. 10. 2024 10:56

V tomto má kamasu pravdu. Ono je na výber viac zvukových stop, ale väčšinou tá najnižšia forma zvuku býva stratová 5.1 nejaká DD alebo DTS, 2.0 málokedy. A potom sú možnosti skôr smerom k 7.1 alebo stratovému atmosu DD+ prípadne bezstratové truehd/dts:x, dts MA...

Ja na mojej zostave práve naopak všetko čo je v stereu (tv vysielanie, youtube..) upmixujem. DD surround ani neural:x sa mi na stereo nepáči to posiela do surroundou pazvuky bez logiky, avšak Auro 3D auromatic je na stereo skvelý. Reč dokáže pekne vyselektovať do centra a do surroundov a atmos repro pekne posiela len ambietne efekty, neviem ako to dokáže ten software dekodovať zo sterea no je to oveľa lepšie ako obyčajné stereo.
Sony Bravia KD-85XG8596
Nvidia Shield Pro
Denon X3800H+AIYIMA A03+Yamaha RX-N600
5.4.6: Magnat Monitor Supreme 2x2002, 1x252, 2x202, 4x102, 2xInterior ICP 52, SB4000, 2xSVS SB3000, SB2000
Shakers: 4xSinustec ST-BS 250
Wallcott
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Vladce vesmiru 24. 10. 2024 13:15

No, zrovna u těch streamů to je s prostorovým zvukem je dost divoké.
Skyshowtime, Voyo, Prima+, Canal+ a iVysílání mají prakticky vše jen ve stereu, 5.1 jen výjimečně
Max má prostorově/atmos většinou originální zvuk, ale dabing je často jen stereo s výjimkou největších hitů
Netflix, Amazon a Disney mají prostorový zvuk u většiny novinek, hity v atmosu, ale hodně starších věcí je jen stereo, s dabingem to je různé, pokud vůbec je
Apple má atmos skoro všude, ale jeho nabídka je úzkoprofilová a dabing prakticky nemá

Teď už taky začíná záležet, jaké předplatné si uživatel daného streamu platí, u těch základních či standardních úrovní je osekáno nejen rozlišení obrazu, ale i kvalita zvuku.
Vladce vesmiru
Junior

Odeslat příspěvekod svlastik 24. 10. 2024 13:33

Kamasu píše:Žádná těžká blbost chlapče, jen prostej fakt, to ví každej kdo o tejhle problematice zná alespoň základy. Těžký blbosti tu plácáš ty. Nic jinýho, než plácání samých kravin jsi tu ještě nepředved. To cos vyplodil teď tady to už je doslova vrchol. Znovu ti říkám, když něčemu nerozumíš a nic o tom nevíš, tak mlč.


Za 1. říkal, že to chce sledovat z TV notebook, atd. Tam nikde nic takového nemáš.
Za 2. mám vyloženě averzi k systémům dolby viz. předchozí text.
Za 3. až poznáš skutečný prostorový zvuk pochopíš, že tady nejde o to něčemu rozumět, ale o to poznat vlastní tělo, tedy zejména uši a návaznost na oči a co se líbí a co né... Poslepu dolby atmos jako hudba klidně...jako obraz a prostorové efekty je to vůči hernímu systému úplný pravěk a zřejmě stále bude, protože jde špatným směrem...

A abych jen teda netrollil na ty studiovky bacha, můžou totiž hrát "studiově" - plochý analytický zvuk. Spíše to hledejte v repro pro PC. Přikláním se k tomu Logitechu.
5.1, nebo 2.1 – nevadí přebývající bedýnky hodit do šuplíku. To tak neberte ty čísla 2.1 nebo 5.1.

Já sám mám ve sbírce Creative Soundworks 4.1, teď už jen použité, jestli chytnete včas a nepředběhne vás někdo, odkaz na použité - ebay 156341478101. Zázrak nečekejte, ale překvapí velkou hudbou a snadnou přenositelností. Zbyde na Bluetooth krabičku typu wiim pro (PS:jiné creativky nebrat, jen Henry Kloss).
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Kamasu 24. 10. 2024 15:04

:tleskani :lol: ty seš fakt kouzelnej. "Diskutovat" se pokoušej s někým, kdo tomu rozumí stejně málo jako ty, na mě ty svý rozumy můžeš zkoušet házet jak chceš, ale Já tomu narozdíl od tebe rozumím, takže u mě s těma svýma bludama nemáš šanci.

Zaprvé, ne, neříkal, "že to chce sledovat z TV notebook, atd.," neumíš číst. Říkal, že "to bude mít hlavně na filmy a občas hudbu z youtube playlistu přez BT anebo chromecast z notebooku na TV." Takže kulový, že tam nikde nic takovýho nemáš.

Zadruhý, k čemu ty máš nebo nemáš averzi je jen tvůj problém, to nemá nic společnýho s realitou, fakty a zkrátka tím jak se věci ve skutečnosti mají. Já mám zase averzi k takovým dezinformátorům a rádoby chytrolínům jako seš ty, co nejenže zjevně neví zhola nic o tom o čem se pokouší "diskutovat," ale dokonce ani neumí srozumitelně psát a jen sypou na klávesnici svoje (s)myšlenky rychlejc než je jejich prsty doklážou psát.

Zatřetí, až tobě dojde, že když chceš skutečně vědět a chápat jak něco skutečně reálně funguje, tak tomu musíš nejdřív opravdu porozumět a nemít jen nějaký ty tvoje představy, doměnky a zcestný teorie, tak teprve pak skutečně poznáš a pochopíš co je to skutečný prostorový zvuk a teprve pak pochopíš, jak seš teď mimo, jaký tu plácáš bludy a jak to matláš pátý přes devátý a vytváříš doslova jen samý dezinformace a mystifikace a nic víc.

A ten zbytek tohohle tvýho posledního příspěvku jsou zase jen samý další nesmysly, tím nikomu nepomáháš.

A je dobře, žes sám přiznal, že jen trollíš.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod svlastik 24. 10. 2024 15:35

Tak mi vysvětli, jak funguje ten počítačovy zvuk 360°, kde máš celý svět po zvukové stránce naprosto perfektní a 100% odezva. Protože ta amaťerská sranda dolby se tomu PC hernímu světu nepřiblížila za 20let ani z 5%. Ten zvuk pc světa mne zajímá a né nějaký odpad dolby! Ten dolby systém je tak pro scénu divadelního jeviště 15.století, pro kameru se kterou se nehýbe a řeší se obecenstvo. Ale jak začne kamera svojí akci, tak KAŽDÁ sekunda efektů obsahuje kiksy vlivem lidského faktoru špatného úhlování a aměrování zvuku vůči kameře. Nevím jestli to dělají amatéři, nebo nástroje jsou tak náročné, že to zvučí halabala aby to rychle dokončili. Ale výsledný zvuk je ještě otřesnější a s více chybama než můj text a do toho ten otřesný přední mono kanál zvuku pro řeč...Takže já raději volím stereo s repry co vrství a hlava a představivost dosazuje zvuky sama, pékně do prostoru. Funguje to, nenásilné příjemné a virtuálně ok. Mám peostě žebříček a všechny liché výstupy 3.1, 5.1, 7.1, 9.1 považuji za odpad...vyjímku uděluji hodně slušně udělaný systém od Arcam, kiksy se zvuky třeba šípu, nebo na lodi tam byly stejnak ale ten přeliv mluvy byl lepší. Prostě to už bylo jako v kině.

-- 24. 10. 2024 16:48 --

Jo a ještě takový dotaz. Hrál jsi hry, že se tak cítíš a říkáš, jaký je prostorový zvuk v hi-fi super? Mne tak připadá, že asi ne. Zejména proti lidem, kde potřebuješ lokalizovat KAŽDÝ zvuk, jeho směr a vzdálenost? Totiž tohle člověka naučí, že ta technika fakt umí...
Naposledy upravil Nick Cave dne 24. 10. 2024 15:54, celkově upraveno 1
Důvod: Odstraněna citace předchozího příspěvku
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod jito 24. 10. 2024 18:37

Ty své zkušenosti s kvalitou prostorového zvuku čerpáš z tvé sestavy Creative Soundworks 4.1?
Pokud ano, tak se pak nedivím, že jsi mimo mísu...
jito
HD SATan
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Emil Pastelka 24. 10. 2024 19:27

svlastik píše:... počítačovy zvuk 360°, kde máš celý svět po zvukové stránce naprosto perfektní a 100% odezva.

To je samo o sobě vtipné téma. Máme grafické akcelerátory, umíme akcelerovat fyzikální výpočty, ale "zvukový akcelerátor" zatím není. Plně prostorový zvuk by se počítal velmi podobně, jako raytrace grafika - tedy by se "renderoval" zvukový obraz s ohledem na odrazy povrchů a průchody materiálem.
Výpočty by si v náročnosti nezadaly s grafickými operacemi, a protože zvuk lze "falšovat" výrazně snáze, než obraz, nikdo se tímto směrem nevydal. Nějaké počátky zkoušel na přelomu tisíciletí Creative, ale pro nedostatečnou podporu OS, výkon tehdejšího HW a neochotu vývojářů her se to neuchytilo.
Ten výkon je zásadní, protože "3D" lze celkem snadno kamuflovat, ale jakékoliv zpoždění či výpadky už pozná většina posluchačů - je to dáno prioritou vnímání hrozeb smysly, kdy zrak je nejméně kritický (nebezpečí vidím na velkou vzdálenost), následuje sluch (když to v noci nevidím, je to alespoň slyšet) a nejvyšší prioritu má čich (nevidím, neslyším, přesto poznám, že v té jeskyni bydlí medvěd).
Možná se k tomu časem zase vrátíme oklikou přes VR, ale v současné době se ve hrách "prostorový" zvuk finguje pomocí pevně definovaných zón (začátek/konec, ozvěna, ...), útlumem hlasitosti a fázovým posunem mezi kanály. A hlavně ignoruje jakoukoliv jinou rotaci, než po ose Y (v 3D X vlevo/vpravo, Z dopředu/dozadu a Y nahoru/dolů). Jinými slovy řeší pouze otáčení hlavou, nikoli předklon, záklon či naklonění na stranu.
Lze tedy říci, že se vlastně jedná o 2D simulaci (v jedné rovině X×Y), která počítá se součinností Vašeho mozku a jeho znalosti chování zvuku v prostoru. Ve své podstatě se to celé moc neliší od prostorového zvuku filmu či kina.
Dalším možným přístupem je binaurální zvuk/nahrávka, ale to je kapitola z jiného soudku a zde bych se do ní nepouštěl. Rovněž jsem vynechal věci jako Apple Spatial Audio nebo Sony 360 Reality Audio - vlaštovky bez širší adaptace.
Emil Pastelka
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kamasu 24. 10. 2024 20:07

svlastik píše:Tak mi vysvětli, jak funguje ten počítačovy zvuk 360°, kde máš celý svět po zvukové stránce naprosto perfektní a 100% odezva. Protože ta amaťerská sranda dolby se tomu PC hernímu světu nepřiblížila za 20let ani z 5%. Ten zvuk pc světa mne zajímá a né nějaký odpad dolby! Ten dolby systém je tak pro scénu divadelního jeviště 15.století, pro kameru se kterou se nehýbe a řeší se obecenstvo. Ale jak začne kamera svojí akci, tak KAŽDÁ sekunda efektů obsahuje kiksy vlivem lidského faktoru špatného úhlování a aměrování zvuku vůči kameře. Nevím jestli to dělají amatéři, nebo nástroje jsou tak náročné, že to zvučí halabala aby to rychle dokončili. Ale výsledný zvuk je ještě otřesnější a s více chybama než můj text a do toho ten otřesný přední mono kanál zvuku pro řeč...Takže já raději volím stereo s repry co vrství a hlava a představivost dosazuje zvuky sama, pékně do prostoru. Funguje to, nenásilné příjemné a virtuálně ok. Mám peostě žebříček a všechny liché výstupy 3.1, 5.1, 7.1, 9.1 považuji za odpad...vyjímku uděluji hodně slušně udělaný systém od Arcam, kiksy se zvuky třeba šípu, nebo na lodi tam byly stejnak ale ten přeliv mluvy byl lepší. Prostě to už bylo jako v kině.

Nic ti vysvětlovat nebudu, po tom cos v tomhle odstavci/příspěvku vyplodil tuhle další snůšku blábolů, nesmyslů a naprostejch bludů nemá smysl ti cokoli vysvětlovat, je jasný, že ty máš "jasno." Sice úplně blbě od A do Z, ale to je tvůj boj.
svlastik píše:Jo a ještě takový dotaz. Hrál jsi hry, že se tak cítíš a říkáš, jaký je prostorový zvuk v hi-fi super? Mne tak připadá, že asi ne. Zejména proti lidem, kde potřebuješ lokalizovat KAŽDÝ zvuk, jeho směr a vzdálenost? Totiž tohle člověka naučí, že ta technika fakt umí...

Já se chlapče necítím, Já vím. A mimochodem, že "je prostorový zvuk v Hifi super" jsem nikdy neřekl, nepodsouvej mi svoje smyšlenky. Neřekl jsem ani že je špatnej, Já vůbec neříkám jakej ten kterej zvuk je, Já tu zvuk vůbec nehodnotím, Já jen říkám co je potřeba pro správnou reprodukci multikanálovýho zvuku. Nauč se alespoň číst a chápat o čem je řeč.

Ano hraju hry a celkem i často a proto taky vím, že ve hrách je zvuk stejně udělanej stejně nereálně jako ve filmech, protože například ta tvá prostorová lokalizace je zvukům ve hrách, filmech i v hudebních nahrávkách přidávaná zcela uměle a to jak v multikanálu, tak ve stereu. Opět jsi jen znovu prokázal, že nemáš ani šajna o čem se pokoušíš plácat.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod svlastik 24. 10. 2024 20:37

To je mi zvláštní. 3d zvuk 360° pokud srovnám. Např Mafia hra z roku 2000, a lemans film. Postava ve hře může procházet městem a slyší naprosto přesně obraz a zvuk městského hluku vzdálenost po chodníku a projíždějící auta zvuk z patra NPC nepřátel. Dialog s NPC postavou a podle natáčení hlavy je řeč dabing veden přesně k postavě, kterou člověk hraje i když je kontrolován z pozice 3 osoby jakoby kamera zvrchu. Nejvíce se mi líbí řeč spolujezdce zprava a zezadu, který hovoří do postavy řidiče a zvuk motoru vepředu před sebe a po stranách včetně hudby i rušné město. I přes to, že pohled máme z vrchu. Všechno je tady v pořádku. Kdežto film máme dialog vepředu, jako kdybychom spolujezdce právě měli přejet, kamera a okruh všechen zvuk obráceně efekty, motor tak různě po stranách. Jakobych jel a zvuk pocitem okruh závodu spíše nade mnou a já se autem propadal pod úroveň silnice, v takových snech se já zpocený probouzím, to je fakt ideál si to paměti uchovat na noční můry. Další příklad lodě. Zpěv pirátů NPC postav naprosto přesně plachty nade mnou vítr fouká a natáčí se, moře pode mnou. Boj šípy a směr dělových koulí přesně ve výškové úrovni. Hra např asasini nebo něco s loděmi, vs master and teď nevím. Případně scéna netflix hry o trůny. Takových příkladů je mraky, kde je spousta kiksů. Výška špatně, nejenom vzdálenost, ale i směr a úhel zvuku. Pak jsem hrál x let různé hry, které měly nutnost mít zvuk být nenápadný, naopak vyhledat po sluchu skryté úkoly, nepřítele a lokalizace zvuku šustění trávy, to bylo na centimetry a úhel směr zvuku odkud kam. Jako sorry, ale dolby funguje úplně jinak. Né mám spíše na mysli, že každý systém ve hře má nadefinovaný už automaticky zvuk bez zásahu programátorů, žádné chyby lidského faktoru, strojově přesně definované vzdálenosti všeho co vidí, nebo dokonce nevidí, ale je ve hře přítomné, na to je fakt spoleh. Cokoliv vydává zvuky blíží se oddaluje to je pevně dané. Kdežto v dolby systému ty zvuky tvoří lide spojují je ručně s obrazem kamery střih z úhlů, ale zvuk musí nějak prolínat. Ano viděl jsem na videích jak se dělá zvuk a já tam vidím obrovský problém. Zdlouhavá práce s možností nekonečně mnoho chyb, protože je to jen o odhadu jakože takhle hlasiťe by to asi mohlo být, tudy by to asi mohlo vést a teď ty nahrávky tam a tam nasadit. A do toho v efektu je nahrávka s hlasem, který jakžtakž vede s akcí a pak dialog, řeč, kde je to nacpaný dopředu. Je to jako dělat animovaný 2d Takže se rozhodli udělat z toho prostě jevišťě jako z 15. Století vepředu pódium vzadu nástroje jako kostelní varhany po bocích efekty a jsi jako ve skořàpce s vymyšleným zvukem. Asi takhle dřív příjde do hry reálný obraz, než do filmu reálný prostorový zvuk. V duchu jsem se smál, ze prý prostorový zvuk je pro mladé. No leda pro ty, co si v životě nepustili ani playstation, jinak to je oblbovák pro padesátníky a výš.

-- 24. 10. 2024 21:53 --

[quote="Kamasu"]
Tak ted vidím, že chceš jen kopat a neumíš rozeznat prostor a obraz dokupy. Máš patrně buď vadu zraku nebo sluchu. Tak to mi tě je hodně líto...
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Wallcott 24. 10. 2024 21:55

Podla mna my to len nechapeme. svlastik prisiel z inej galaxie a snazi sa nam nieco povedat len este nerozkodoval spravne cesky jazyk, inak si to neviem vysvetlit a neverim ze je to realita.
Wallcott
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 24. 10. 2024 22:58

svlastik píše:Kamasu
Tak ted vidím, že chceš jen kopat a neumíš rozeznat prostor a obraz dokupy. Máš patrně buď vadu zraku nebo sluchu. Tak to mi tě je hodně líto...

Klidni hormon chlapče, Já slyším i vidím naprosto v pořádku, takovýhle kecy si strč někam. Že ty nemáš šajna o čem to plácáš, ale přesto sis vsugeroval, že ty tvoje zcestný teorie a bludný doměnky jsou realita, neznamená, že můžeš lidi urážet, že mají vady zraku či sluchu, když jsou to přitom oni a ne ty kdo problematice skutečně rozumí, ví o čem mluví a slyší a vidí věci tak jak reálně jsou. Je naprosto zjevný, že jsi to právě ty kdo má hokej v tom co vidí a slyší a vůbec ty vjemy nechápe a nedokáže si je správně přebrat a vyložit, protože problematice nerozumíš ani za mák. To tvoje srovnání zvuku hry a filmu? :tleskani :D To je už prostě jen k smíchu co všechno jsi tam do těch větnejch hromad naládoval za nesmysly. Ne, ty fakt nemáš šajna o čem se to tu zkoušíš plácat. Ty tvoje bláboly nemá smysl číst, to se prostě nedá.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Emil Pastelka 25. 10. 2024 02:14

svlastik píše:To je mi zvláštní ... může procházet městem a slyší naprosto přesně ...

To je přesně ten důvod, proč iluze funguje. Ve chvíli, kdy hýbete s pozicí obrazu i "mikrofonu" sám, je vjem výrazně lepší, než u statické filmové pozice, kde divák nesedí v místě původního záznamu zvuku.
Emil Pastelka
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod svlastik 25. 10. 2024 03:20

No nevím jaký mikrofon, asi herní ten vnitřní, protože nemusí být přece používán. Prostě abych to zakončil. Zatím zvuk dolby dle mého názou nemá a nebude mít ani na hru o velikosti 2Gb po zvukové stránce. Porovnávat hry o velikosti 60,80,120Gb už by možná bylo nefér, tam má ta hra navrch tak moc, možná díky datům. Dokud nebude systém, kde jsou všechny strany hlavní tak to prostě neuznám jako lepší nebo stejný. Kamera ve filmu během akce se chová úplně stejně, jako ve hře, žádný rozdíl tam nevidím. Měnit pozici ve hře si taky může člověk jak chce a zvuk reaguje když se dívá z jiné pozice na sebe a pak i zpětně si projde to co se stalo z různých pozic. Stále hry kolem 2Gb. Dolby systém předek surround hlavní předek boky echa vzadu. Né to je tak na divadelní scénu a trvale stojatou kameru, typu hlediště a herci na jevišti. Zastaralý nesmysl, když kamerou natáčí akci v úplně stejném systému jako hra dokonce se stává že je to nahraný počítačově nejenom animovaný film a zvuk je kupodivu nereálý, pro mne příšerný a neposlouchatelný, protože vůbec nesedí s obrazem. A to už jsem psal i na sestavě přes milion korun.

-- 25. 10. 2024 04:45 --

Kamasu píše:
svlastik píše:
Nic ti vysvětlovat nebudu, po tom cos v tomhle odstavci/příspěvku vyplodil tuhle další snůšku blábolů, nesmyslů a naprostejch bludů nemá smysl ti cokoli vysvětlovat, je jasný, že ty máš "jasno." Sice úplně blbě od A do Z, ale to je tvůj boj.
svlastik píše:


Takže tomu nerozumíš a zřejmě nemáš páru o ničem a ještě navrch jsi už ztracen, protože to spojení zvuku a obrazu v dolby systému Ti nevadí. Ty kiksy se dají vydržet sledovat tak 15 minut. Klidně se věnuj takovému nesledovatelnému odpadu. Lichý kanál v mono zvuku. To je tvůj boj. Dokud to nebude tak, že si dabing nastavím dle uvážení a hlasitost a půjde řeč i do zadních repráků. Prostě aby fungoval systém na připojení bedny a všechny budou hlavní a né že surround jedna, druhá echo atd. Né ty se uč takové odpady, mě to nezajímá. Tady byl vznesen dotaz na repro k notebooku. Ty dolby vysvětlivky a další bláboly s lichým kanálem si klidně piš nikdo se na takový odporně zpracovaný film s řečí do mono zvuku nemusí koukat...
svlastik
Trvalý BAN

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků