Kamasu píše:Belaf píše:a je to 2.1 tak by mali byť dobré na filmy.
Na filmy stereo dobré opravdu není. Na filmy je potřeba mít možnost regulovat hlasitost centru, ale to nejdřív je potřeba ten centr mít, takže to chce to alespoň sestavu 3.0 nebo 3.1.
Těžká blbost. Na filmy a seriály(netflix)výlučně stereo, ale v highendu, které umí vrstvit, to je TOP. Pak pochopíte, že dolby je jen nějaká náhražka prostorového vnímání zvuku. Přední surround mono kanál je odporný na poslech, zalehnou z toho uši. Oklamat se to dá soundbarem. Potažmo reproduktorem, který hraje po celé délce pod obrazem a napojuje se na boční sloupy a má také více kanálů. Tento systém lze použít možná tak do kina, kde je obraz 10 a víc metrů široký a ještě přirozeně přelíná podle potřeby do stran a do stropu a subbas scéna dolů. Ale i tak surový nezpracovaný mono zvuk dává uším strašně zabrat a je to následně otřesný zážitek. Filmy takhle udělané s předním mono dialogem a následně doplňování efektů po stranách se nedají ani sledovat! Tohle jsem vydržel tak 5 minut ve specializované prodejně a na filmu le mans, 5 minut tenhle otřes ve zmenšeném studiu atmos v Praze a sestava Lyngdorf za bezmàla milión a potřeboval jsem dlouhou relaxaci z tohoto otřesného zážitku po 3 minutách jsem se odtamtud tlačil ven.
Jakmile mi dialog mluví jinak než obraz, hlava mi to nebere. Já jsem zvyklý kdysi z počítačových her, když mám někoho vedle, má mi mluvit z boku. Když nesedí obraz se zvukem motá se mi hlava, raději tedy volím stereo. Kupodivu 4.1 s tím problém vůbec nemá zejména slušně udělaný Matrix a další filmy, ale ve 4.1, nebo ho přepracuje prostě PC, přes který si to pouštím.
-- 24. 10. 2024 05:10 --Asi takhle od uvedení prvních lepších her v prostorovém zvuku uběhlo víc jak 20let. A kinematografie na to podle rychlosti jak to dělají nedosáhnou ještě tak 80let po zvukové stránce. Dávám tomu 100let a pak teprve budou první filmy jak hry a vnímání prostoru před 20lety. A kde jsou hry dnes? To si myslím už lidi přestanou toto úplně brát jako kino. Spíš to celé nahradí právě zážitek herní nějaká forma brýlí nebo avataru.