od bogino 9. 12. 2012 01:02
Zaciatkom tyzdna, ako ku mne prisli a par dalsich dni pocas zahorovania, som bol sklamany. Dokonca som rozmyslal, ci mi neposlali nejaky zly kus. No a dnes som zacal byt z nich nadseny.
Tazkost bola v tom, ze mi vobec nesadli dodavane nastavce. Zistil som, ze napodiv sa da na ne natiahnut aj nastavce z Vsonic a tie mensie zelene silikony mi vcelku sadli. Potom som zistil, ze pozicia kablom hore a okolo usi mi ergonomicky sedi lepsie, nez klasicka kablom dole. Tak som pouzil voditka na kabel okolo ucha od Vsonic. Dnes ich mam hodiny v usiach, nepotrebujem ich zlozit a zvuk sa mi stale viac paci. Skor maksi, hladky zvuk, charakterom akosi pripominajuci moje DT880, hoci samozrejme ze nemoze byt presne rovnaky. Bas je obejmom menej vyrazny ako u DT880, ale zato ide riadne hlboko. Na dlhodobe pocuvanie je jeho objem pre mna prijemny. Stredy su taziskom tohoto modelu a na vykresleni detailov v stredoch a farebnej vernosti si zvlast zakladam. Tu RE-262 ziaria. Hlasy, gitary, trubky, vsetko skvele. Hlavne hlas sa pocuva zvlast vyborne. Podobne ako DT880, sluchadla nie su svetle, nie su ostre a vysky nie su agresivne. Oproti DT880 je vysok objemovo trocha menej, ale charakterovo su si podobne. DT880 maju vo vyskch este akusi iskru navyse, ktoru uz RE-262 nemaju. Celkovo prednes by som charakterizoval ako hladky, neagresivny, vhodny na dlhodobe pocuvanie napriec vsetkymi zanrami. Po Amfiton TDS-15 a Beyerdynamic DT880 600 Ohm su to dalsie zanrovo univerzalne sluchadla v mojej kolekcii, ktore zvladnu velmi rozny charakter masteringu nahravok. Sluchadla, ktore vas ovladnu tak, ze ich nechcete zlozit z usi.
EDIT: Nakoniec sa mi podarilo natiahnut aj stredne trojzavojove nastavce z Audiozones. Podobne ako s Vsonic GR07, hraju mi najlepsie, ale nie su mi az tak pohodlne ako tie male zelene z Vsonic. S trojzavojovymi uz naozaj necitim nedostatok basov, zrazu HiFiMany basuju o nieco viac nez GR07.
Este jedna zaujimavost. Dodavaju sa s redukciou na balancovany aj standardny nebalancovany sluchatkovy vystup. Velmi zvlastne je, ze balancovany (4 polovy) kabel mi znie podstatne lepsie s BVa Headamp aj s FiiO E11. Javi sa to ako blbost, ale je to tak. Skusal som viackrat, rozdiel je velky. Vie to niekto vysvetlit? Naco je tam redukcia na nebalancovany, ked ten balancovany mi hra v oboch zosilnovacoch lepsie? Povedal by som podstatne lepsie. RE-262 sa mi dnes zacali pacit so standardnym nebalancovanym kablom, ale od zameny za stvorpolovy som uplne nadseny. Zlepsil sa bas aj vysky, zvuk sa precistil a pribudol detail. Dovtedy dom mal pocit, ze hraju s mensim detailom, nez som ocakaval a zamenou kabla sa to zmenilo. Nerozumiem, ved moje zosilnovace nemaju balancovany vystup. Lenze ja pocujem, co pocujem a to je celkom jasny rozdiel.
Zistil som, ze ked balancovany kabel zapichnem do notebooku, hra len jeden kanal, takze mi to napoveda, ze ten nebalancovany tam na nieco je. Zda sa, ze E11 ma taky jack konektor, ze "znasa" oba typy zapojenia. BVa Headamp ma 6.3mm konektor a ten balancovany 3.5mm davam cez redukciu, co bola tusim ku Retro DJ (nie je pozlatena).
Zajtra si objednam na skusku este tie Sony hybrid nastavce, stoja par EUR a z Anglicka pridu este do Vianoc. Nastavce z MEElectronics sa oplati objednat len priamo od vyrobcu a kedze dodacia doba je dlhsie, objednam ich az po Novom roku.
Linka na moje testy v mojom profile
HQPlayer Desktop ► Gustard DAC-X10 ► SPX2010TA ► HiFiMan HE-500