ZMF Vérité Closed aka ZMF VCNechal jsem si delší čas, abych vstřebal první domněnky. Nutno říci, že jsem v prvních několika dnech neměl mnoho času, a proto se vše poměrně posunulo. Původně jsem postupným poslechem popsal více než 4 A4, ale nakonec jsem to razantně ořezal možná i tím, jak se mi postupně třídily poznatky, ale především pro čtivost.
Balení, příslušenství a vzhledNeskutečně bytelný voděodolný kufr kompletně izolovaný pěnovou výplní s trojicí zámků proti otevření skrývá nádherně vyrobená sluchátka. V balení jsou 2 základní kabely a dvojice náušníků dle výběru. V mém případě jsem zvolil Auter a Universe. V kabelech jsem upřímně neslyšel, alespoň prozatím, zásadní změnu, a proto jsem koupi Forza Audioworks odložil. Vzhledem k foremnosti dávám přednost základnímu „Basic“ kabelu před „premiovým OFC“, který je značně neforemný

. Když se vrátím k náušníkům, zůstaly osazené Universe, s kterými popisuji všechny dojmy a pro základní pohled mi poskytují příjemnější, teplejší dojem.
Vzhled a komfortSluchátka jsou jeden velký „satelit“ přitahující všechny vlny hudební délky. Trochu odlehčeně řečeno se jedná o opravdu velká sluchátka. Osobně je mám skoro na nejmenší velikost, ale zvládnou pojmout snad nadliskou velikost hlavy. I přes svou vyšší hmotnost 455g, což oproti lehkým 327g vážícím Dan Clark Aeon 2 Closed (dále jen A2C) je znát, na hlavě netlačí. Jasně víte, že máte sluchátka, ale nebolí, netlačí a necítíte vysloveně zátěž ani při delším poslechu, který se u mě rovná 8 a více hodin. Ergonomie je ukázková včetně izolace uzavřených sluchátek. Uzavřenost má rezervy, čekal bych více, ale přesto zhoršení oproti A2C nevidím, odhaduji o malinko lepší. U A2C jsem občas pozoroval tlak v uších, což se zde nekoná i při mnohem vyšších a hlubších hlasitostech. I přes váhu jsou VC mnohem pohodlnější a to zejména díky dostatečně velkým mušlím a náušníkům. Upřímně jsem nečekal a obával se.
ŘetezecMac Mini M1 > USB cable from RME > RME ADI-2 DAC FS > SP Audio SC1 > Asgard 3 > ZMF Basic cable > ZMF VC.
Spotify Premium není kvalita a já ji doplním Youtube. Ano, poslouchám často takto a nestydím se i při tomto řetězci. Vzhledem k playlistům pro sport, kde na kvalitu tolik nekoukám a upřednosťnuji zejména pro kolo TWS a Spotify.
To hlavní - hudbební vnímáníJak začít? Opačně? Pořídil jsem „TOTL“ sluchátka bez předchozího poslechu = naslepo za nemalé peníze (blbec a vyčítám si) a očekával strašně moc, očekával orgasmus a tělesné chvění každou sekundu. Zapnu, NEKONÁ SE! *****, to jako fakt? Dobře, klid, posaď se, dej tomu čas, „nechval dne před večerem“.
Čas plynul, já poslouchal a s odstupem času přicházel na důvod, proč jsou ta sluchátka tak výjimečná. Není to láska na první pohled, jak jsem očekával, je potřeba je poznat a pochopit. Jako s ženou, může se ti líbit, což je pomíjivé vzhledem k okamžiku, ale čím více ji poznáš, tím více ji miluješ.
Čas plyne a řekneš si, je to ta pravá, chci ji požádat o ruku. Přesně tak jsem postupně vnímal zvuk z těchto sluchátek. Je velký. Čti prostorově, čti pocitově, čti netlačí, prostě se nese vzduchem a hraje napsané tóny. Umí to s grácií reproduktorů, alespoň se o to snaží, ale proč tedy stále vnitřně váhám a je tam ten čertík?
Zvuk linoucí se ze sluchátek má vše, má vlastně asi více, než bych čekal. Je to dobře? Je to špatně? Hned na první dobrou nemám konkrétní chybu, když se mě zeptáte.
Basy jsou rychlé, zde se dynamický měnič nezapře. Hloubka? Jak kdy. VC umí jít fakt hluboko. Až neskutečně na hranici, kterou bych nečekal od sluchátek.
Středy jsou skvělé, naprosto fámozní. Můj šálek kávy, který si vychutnám vždy, zde nemám absolutní výtku. Dokonce u horších nahrávek mi přijdou nečekaně skvělé. Miluji ženské vokály. Ta lehkost a textura, kterou je dokáží VC podat, je opravdu neskutečná. Ve středním pásmu mám tolik detailů, které nestíhám, upřímně nechápu ten přednes, který produkují.
Výšky Jsou tam? Slyším je? Jasně, že jsou, ale já o nich prostě nevím. Rozuměj, že jdou v tom správném poměru pro mé uši. Prostě doplňují, nevyčnívají, řádně cinkají, neotravují, nechybí, prostě tam jsou a plynou s hudbou. Zde asi nedovedu lépe popsat. Napadá mě srovnání s FOCAL a konkrétně s Celestee a Radiance, které mají výšky znatelně v popředí. Víte o nich, nedoplňují, převažují.
Prostor a detailKdyž srovnám s A2C, tak VC mají diametrálně lepší stranové podání (levá a prává), otevřenější prostor, ale přijdou mi horší v předozadním podání. Přijdu si jako v první řadě, není přede mnou ani za mnou, jsem součástí, ale větší rozsah nepoznám. Jo, vlastně já stojím na pódiu a vše je okolo mě. Tak bych přirovnal podání. Je to špatně? Separace a lokalizace nástrojů je mnohem lepší, je ukázková, ale v rozsahu popsaném výše.
Pojďme trochu konkrétněji (a naprosto náhodně)Mé konkrétní dojmy, berte prosím s nadhledem mého vnímání, ale přijde mi fér se podělit. Nejsem Pavel1756 (nemyslím útočně

, ale ty víš), nemám zkušenost jeho rozměrů a vnímání, abych květnatě popsal ladění tónu. Raději okomentuji konkrétní podnět, než vyjádřím v podobě jeho vnímání.
Každý nemusí souhlasit, ale to přeci v tomto oboru známe, stejně jako každý neběží „stovku“ pod 11 vteřin, že. Pokud někdo ano, přiznejte se, řekněte čas, nestyďte se
Zároveň nikomu nevcnucuji hudební styl, každý máme jiný, ale to neznamená, že se nemusíme shodnout či debatovat o konkrétních žánrech a skladbách. I v těch můžeme slyšet rozdíly

. Zkusím pár příkladů.
Jimmy Sax – Una Mattina ludovico EinaudiBas dokonalý, úderný, hluboký, prostě mňam. Sax netlačí a neruší ani v nejvyšších tónech oproti A2C. Prostor vnímám hodně úzký, ale hudba tak dokonale plyne, že mě naprosoto uchvátí. Zde jsou VC dokonalé!!!
Srovnání s Celestee jde o evidentní zábavu, basové podání bez upozaďování středů a výšek. Celesteee byly v tomto směru strašně nudné, nezábavné a přestože Radiance byly lepší, zařadím do stějného šuplíku, nezábavné. DCA A2C uměla podstatně lépe podat, ale s velkou převahou, až zastřením díky basovému pásmu.
Nella Fantasia v podání Chantelle Marie KingWow, tak krásný ženský přednes jedné z nejlepších (pro mě) od Ennio Morricone. Zde přesně mluvím o těch sametových středech a výškách. Já to snad ani neumím popsat. Mohu říci, že na DAC A2C mě to tahalo za uši, ale zde dokonale vyvážené.
Bohužel opět srovnání s Celestee a Radiance prostě nudné. Zde bych očekával lepší srovnání vzhledem k tónům, ale nekoná se. Focal je prostě „nudný“ a nemá hmotu, nemá plasticitu, kterou člověk dokáže vnímat a která dodá další rozměr vnímání.
Paul Kalkbrenner – live @ Lowland 2019 (není pro každého)Wow, to basové podání? Když všechno spojím? Jahoda v kapce šampaňského, co chce dolít… Já se snažím říci, že v tomto stylu je podání velmi povedené, vyvážené, naprosto ukázkové stylu hudby a jsem schopen vnímat rozdíly, detaily, nuance, které jsou všeobecně degradovány mezi lidmi (posluchači) jen dle stylu. Jsem si vědom, že i zde narazím…
Opět uvedu, že A2C tolik středů a výšek nepodají, naopak si lépe poradí s basem, ale v takové míře, která převáží ostatní pásma. FOCAL nezmiňuji, opakoval bych se, není zábavný a zde je to potřeba.
Andrea Bocelli – Je vis pour elleStředy, středy a středy. Krásný klavír, krásné vokály. Uvádím spíše pro ucelé podání, kde na A2C bylo cítit zvýšené vyšší podání výšek až po nepříjemné syčení a zapadly detaily v pozadí. Tato konkrétní skladba má sice pro mě vyšší význam, ale opět je ukázková. FOCAL ji podá nudně, respektive hloubku vůbec nezná a zvuk je příliš ostrý, což si daná skladba nezaslouží.
Alef- SolWOW, ta hloubka, ta vibrace, ta hmota, kterou dokáží VC dostat z této nahrávky basové spektrum, nemá konce. Subwoofer? S nadsázkou ano, neznám sluchátka, která umí takto podat basové spektrum. FAMÓZNÍ!!
ZávěrPopisuji poslech s VC a snažím se napsat, jak je vnímám ve zkrácené verzi a jsme opět skoro na třech celých A4 stránkách

. Srovnání napříč sluchátky je z paměti a nemusí detailně odpovídat. Vlastně ani srovnání není žádoucí vzhledem k cenové relaci, ale je vhodné pro porovnnání, kde jsou ty rozdíly. Jasně, nejsem ten, kdo je popíše tak jako vytříbené magazíny, ale nejsem zaujatý.
S poslechem si uvědomuji kvalitu VC a řekněme negativa dalších. Ne vždy, jde o celkové vnímání, které jde ve prospěch VC, které se mi líbí více a více, i když jsem měl na začátku výhrady. Výhrady byly velké, opravdu jsem přemýšlel o prodeji. Když se ale ohlédnu zpět a poslechnu si vybrané songy, byl bych hloupý. Potřeboval jsem je pochopit, utřídit si mylšenky a vnímat to, co dokáží. Lehce se zavrhnou, ale o to více si je cením při pochopení. Člověk čeká za více peněz více muziky. Čeká velké skoky, ale ty se zde nekonají. Naopak jsou někdy tak malé, i když zásadní, že jsou vlastně velké.
-- 28. 11. 2021 01:22 --BabetakCZE píše:Ahoj, nějaké bližší poznatky k RME vs Qutest?
Dlužím ještě trochu písmenek.
Qutest je skvělý DAC, je famózní a je to přesně ta muška vzadu, která říká, zda jsem se rozhodl "dobře". Umí skvěle, nejlépe, jak jsem slyšel, rozlišit nástroje a celkově prostor, kterému dává určitou vyspělost a velký prosto s lehkostí.
RME neumí tolik, neumí tak lehce přednést, ale upřímně neslyším pro své uši tak zásadní rozdíl roven rozdílové částce. Srovnám-li další možnosti typu PEQ, které jsem dosud nevyužil a samozřejmě sluchátkový zesilovač, tak mě vyšlo RME lépe. Tím neuzavírám kapitolu, ale obecně beru za lepší investici.
Mac Mini M1 > iFi ZEN DAC Signature V2 (iFi iPower2 )> SP Audio SC1 > FELIKS Audio Echo MK2 > Forza Audio Noir Hybrid HPC > ZMF VC.