Ukáž svoju slúchadlovú zostavu!

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod lada5 6. 11. 2024 23:54

cb490763 píše:
lada5 píše:
martas38 píše:Ono hlavně ty bubny a činely budou v každém sále znít jinak a krom toho bude i záležet na tom, kde budeš sedět. A zas takovej génius nejsem, abych si poslechl nějaký takový koncert a za půl roku to porovnával s tím, co mi leze ze sluchátek/beden a myslím takový génius nebyl ani Beethoven, dokud slyšel a měl by ty možnosti.

No to máš pravdu génius nejsi. :-)

A tahle reakce místním návštěvníků pomůže v jejich audio cestě jak?

Tak přeci normální člověk si po koncertu tu muziku může pustit hned nebo druhý den a ne za půl roku, proto moje poznámka.

-- 7. 11. 2024 00:05 --

Mě jsou nuly a jedničky a analog u ***** ale když zní akustické nástroje z řetězce věrně tak je to podle mě dobře a nebudu se v tom hrabat.Etalon je v tomto vážná muzika a nahrávky jsou dostatečně kvalitní a blízké originálu koncertu.
lada5
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 7. 11. 2024 13:44

lada5 píše:Tak přeci normální člověk si po koncertu tu muziku může pustit hned nebo druhý den a ne za půl roku

Záznam z koncertu se dá poslechnout hned, jo? Jak?
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod lada5 10. 11. 2024 01:14

Pokud se bavíme o vážné muzice tak není problém si těleso které to hraje poslechnout na nějaké referenční nahrávce.Samozřejmě to jde třeba i u moderní muziky ale tam pro mě koncert není měřítko.
lada5
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 10. 11. 2024 02:13

Vláďo, víš o čem je vůbec řeč? Referenční nahrávka je v pohodě. S tím souhlasím. Ale k tomu potřebuješ ještě referenční soustavu, se kterou budeš srovnávat tu svoji soustavu co máš doma a na těch dvou si pustíš referenční nahrávku a budeš posuzovat, jak tvoje domácí soustava zabarvuje, nebo chceš li zkresluje zvuk. Bez toho nepoznáš ani prd. Takže jak to uděláš? A co to vůbec ta referenční soustava je a zkresluje, nebo nezkresluje? Pořád se motáme kolem téhož. Nevíš, co jde dovnitř.
Jenže co to je referenční soustava? Já osobně bych si jako referenční soustavu představoval to, na čem udělá někdo konečný mastering tak jak to vyjde na nosiči. On jediný ví, jak to zní a má znít, protože ten konečný zvuk vytvořil. A to je jediná možnost, jak to pak srovnat se svojí sestavou. Dostaneš se k tomu zařízení? Já určitě ne a pochybuju, že ty ano.

A jakákoliv zvuková paměť, to je záležitost minut. Takže z koncertního sálu si něco odneseš v hlavě, ale je to zkresleno akustikou sálu a tvojí polohou v něm a stejně si to nebudeš přesně do několika minut pamatovat a je úplně jedno, jestli to bude koncert filharmonie a nebo třeba Metallica.
Samozřejmě si můžeš říct, že referenční soustava je ta tvoje vlastní a jiné soustavy srovnávat s ní. Ale to je trošku jiná písnička, protože budeš srovnávat zabarvení/zkreslení svojí vlastní soustavy se zabarvením/zkreslením té druhé. A co když je ta druhá věrnější, než tvoje vlastní?
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 10. 11. 2024 08:23

Jak uvádím v jiném vláknu, YouTube kanál The Headphone Show uvedl přelomové video “The TRUTH about SOUND QUALITY in headphones”. Od té chvíle výše uvedené diskuse postrádají jakýkoli smysl. Mnohé řečené však postrádalo smysl i předtím. :D
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod svlastik 10. 11. 2024 09:02

1. Časová poslouponost skladby z koncertu 6 měsíců. Blbost - 99,9% skladeb co vycházejí ven jsou do 6 měsíců vyplonkované, zastaralé, zůstává 0,1% schopné přežít déle než 6 měsíců. Nemáte vůbec ponětí o tom obrovském množství toho odpadu, co se hraje. Tidal to filtruje aspoň na ucházejících cirka 10%. Živý koncert vždy byl je a bude až po studiové singl nahrávce, čistý zvuk nástrojů a vokálu. Pak přichází na řadu turné. I vážná hudba hraje z not jako revival skupiny. Tam se nechodí pro název skladby a hudebního autora, ale za orchestrem a dirigentem...

2. Pořád se nám tu motá ta paměť. Ja bych to rozdělil na dvě skupiny, přirovnal bych to k fotbalovému zápasu. Jedna skupina se jde zabavit, dát si pivko vzít s sebou ratolest, pobít se a psousta dalších příkladů. Prostě se tam jde odreagovat. U takových lidí bych to viděl na mentální off vypínač. Tam se v mozku prostě vyplo, tam se zhaslo a další den si nepamatuje ze zápasu vůbec nic, jo leda tak výsledek...
Pak tu máme druhou skupinu, která píská na rozhodčího na to jak to hráčí lajdaji, na jedince, o kterých ví že umí zahrát líp a hrají strašně, protože mají na každého hráče, na každého jedince nastavený můstr a vědí že se něco děje, a jsou třeba spokojeni či nespokojeni, fandí nadávají zda-li hrají čistě, každý dotyk s míček, s nástrojem a pamatují se na celou sezónu a vzpomenou si jak hráli doma a jak to bude možné venku a protože je sledují dlouho mají představu o výsledku a stejně tam jdou plní soustředění. A pozor fotbal je hra velmi jednoduchá, narozdíl od hudby i kdyby to hráli zpravidla jen 4...
A za další a to nošení sluchátek, nesmysl! Každý máme vrozené schopnosti a sympatie k nástrojům, které si můžeme pilovat. Každý nástroj zahraje jinak tón C. V jiném zabarvení a zhlediska tohoto zabarvení bych to rozdělil na základní tři druhy dechové, strunné-kytara, housle-vážná hudba a klávesové(jsou sice strunné ale znějí a ladí se jinak a méně často). Takže každý má svou pravdu, kytaristi chtějí temnější, basové a nástroj rezonuje do srdce, klávesisti, chtejí véčko, protože uprostřed je mezi levou a pravou rukou břicho-tělo, tam se prostě tak často nehraje, a dechové chtějí odezvu...a pak jsou tu kombinace varhany, akordeon, atd.
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod introvert 10. 11. 2024 09:24

K té sluchové paměti - pokud chceme mít co nejpřesnější vjem toho, jak sluchátka zněla, je třeba počítat s tím, že tento vjem začne mizet již po desítkách vteřin. Pomoci může to, že si testovanou hudební sekvenci přehrajeme opakovaně předtím, než provedeme změnu. Takto to máme dáno od přírody - naše mozky si nepotřebují takové detaily pamatovat déle.
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod svlastik 10. 11. 2024 10:37

Tak ale jak ke hráčům, které jsme jmenovitě poznali jak hrají, tak je to stejné i k technice a ke sluchátkám. Pamatujeme si je, pamatujeme si převážně třeba něco co nám tam vadilo u konkurence, proč jsme si vybrali jiné, v rámci svých finančních možností, proč jsou zrovna některé modely vychvalované a nám to zrovna nesedne. Já se třeba těšil nq Audeze a to považuji za vyloženě sluchátka pro kytaristy a nebo pokud klavírista, tak velmi temné značky, také jsou a taky hmotnost. Uvádím příklad, nebo Hifiman, taky mi nesedí, ty řadím třeba k viole, housle. Už jsem si je zaškatulkoval ani je nemusím dávat na hlavu. Prostě ja rád Focaly. A to jsem ten zvuk před 2 rokama ani neznal. Neměl jsem páru, jen jsem věděl, že ta značka existuje. Takové Meze, opět natrvalo zaškatulkovaně a přitom tuhle značku jsem neznal vůbec, těším se si třeba poslechnout. Senny, které mi padnou a které ne už opět vím a modely jsou zaškatulkované víc než rok. Takže si pamatuji chyby, pamatuji si specifičnost, vyjímečnost a to víc než rok a kdyby mi někdo podstrčil třeba fake tak ho poznám úplně v klidu...
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod lada5 10. 11. 2024 23:15

martas38 píše:Vláďo, víš o čem je vůbec řeč? Referenční nahrávka je v pohodě. S tím souhlasím. Ale k tomu potřebuješ ještě referenční soustavu, se kterou budeš srovnávat tu svoji soustavu co máš doma a na těch dvou si pustíš referenční nahrávku a budeš posuzovat, jak tvoje domácí soustava zabarvuje, nebo chceš li zkresluje zvuk. Bez toho nepoznáš ani prd. Takže jak to uděláš? A co to vůbec ta referenční soustava je a zkresluje, nebo nezkresluje? Pořád se motáme kolem téhož. Nevíš, co jde dovnitř.
Jenže co to je referenční soustava? Já osobně bych si jako referenční soustavu představoval to, na čem udělá někdo konečný mastering tak jak to vyjde na nosiči. On jediný ví, jak to zní a má znít, protože ten konečný zvuk vytvořil. A to je jediná možnost, jak to pak srovnat se svojí sestavou. Dostaneš se k tomu zařízení? Já určitě ne a pochybuju, že ty ano.

A jakákoliv zvuková paměť, to je záležitost minut. Takže z koncertního sálu si něco odneseš v hlavě, ale je to zkresleno akustikou sálu a tvojí polohou v něm a stejně si to nebudeš přesně do několika minut pamatovat a je úplně jedno, jestli to bude koncert filharmonie a nebo třeba Metallica.
Samozřejmě si můžeš říct, že referenční soustava je ta tvoje vlastní a jiné soustavy srovnávat s ní. Ale to je trošku jiná písnička, protože budeš srovnávat zabarvení/zkreslení svojí vlastní soustavy se zabarvením/zkreslením té druhé. A co když je ta druhá věrnější, než tvoje vlastní?

Já se nebavím o referenční soustavě ale nahrávce a porovnání akustické muziky takže tady zase vymýšlíš nesmysly.Housle a klavír např. mají nějaký zvuk a celkem se dá rozpoznat jestli ten zvuk je věrný nebo ne.Samozřejmě je třeba znát jaký je to nástroj.Takže zkušený člověk to pozná.Mastering asi nevíš jak probíhá je jiný u vážné a moderní muziky.
lada5
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 11. 11. 2024 00:24

A jak tu věrnost rozpoznáš? To co slyšíš v koncertním sále za pár minut zapomeneš. A jestli si myslíš, že poznáš zkreslení 0,001% proti 1%, tak to tady pozná jen jeden vědátor jménem Svlastik.
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod svlastik 11. 11. 2024 05:07

No já se to snažil vysvětlit. Je to nahrávka od nahrávky. Tak začněme tou nejlehčí. Špatně udělaný live záznam - ten má jasný podpis zařízení. Mixpult čím dražší, tím nižšší zkreslení. Vysoké zkreslení značí, že se toho opravdu hodně ztrácí v šumu. Naučil jsem se to velmi snadno rozpoznávat pomocí DJ mixpultů. Ty nejlepší Pioneery mix pult za sto tisíc mají stále zkreslení kolem 0,1-0,5%THD. Už v nich se dalo velmi dobře rozeznat, kolik se toho ztratilo při puštění až 4 skladeb najednou. 4 vstupy a 1 výstup. Bohužel neznám jinou veličinu a tak používám THD. Kéž by existovala, pak tu jsou už lepší kousky a to na běžných vesnických festivalech, pak lepší koncerty atd. No a nakonec to nejlepší jsou samozřejmě mixy ve studiu, nejen v nahrávacím, ale i ve stabilním. Tam už bývá zkreslení pod 0,08%, na to už je třeba mít vskutku velmi dobrou výbavu rozeznat od mašiny skutečný originál. Ale i v takovém nízkém zkreslení mají své podpisy. Dalo se to rozeznat už třeba puštěním rádia. Ani jste nepotřeboval znát frekvence a každé rádio má svůj podpis. Nebylo to skladbou, ale tou mašinou. To se taky dá vytrénovat i když jsou rádia popové máte naslepo frekvence, přeci zní každé rádio jinak. Další level je software. Obejdu DJ, protože opět, ten je snadno rozeznatelný. Je snadněji rozeznatelný než rádia. Software, který nahrává ve studiu už ale nenechává vůbec žádné zkreslení. Tady už nastává problém. Nejde rozeznat, jak poznáme? Velmi dobrou aparaturou a skladba se nám ukáže jako rozházené stopy, hlavně sledovat odezvy ozvěn, když je každá jiná. V dobré aparatuře to máte pěkně rozložené. A dovolím si tvrdit, že není úmyslem toto těžké rozložení, naopak je smyslem producenta zakrýt tento neduh. Tím pádem, jestli máte lepší aparaturu, než zvukař-producent co vyráběl skladbu přes software, odhalíte tuto chybu. Chyba je úplný rozklad, rozpad skladby kdy doprovodný vocál slyšíte zvlášť, hlavní zpěv a slyšíte, že zpívá v místnosti 3m2, že kytara hraje zvlášť, že bicí hraje zvlášť, vše je nahrávané úplně zvlášt. A do toho zakrývací moderní ozvěna prostoru, která to má slepit, kterou odkryjete, právě lepší aparaturou. To je právě podpis softwaru, který je úplně nejčistčí. Dnešní nástroje i ve vážné hudbě jsou už digitální a jsou už i 24 bitové, dokonce s volbou zvuků. U akustického nástroje podpis mikrofonu se asi nedá zachytit, dnešní běžné mikrofony umí, dá se odchytit ozvěna i v nahrávce. Jak daleko hraje zvuk z bicího v místnosti do ztracena nebo odraz. Pro mne je to nahrávka od nahrávky, když si jeden producent veme na hlavu Sony, tak je vzorem sony, když druhý Beyerdynamic tak on. A lepší aparatura není etalonem, hraje lépe, kdyby jí měl ten producent tak ten záznam udělá taky lépe podle svých uší a už jsem to taky rozděloval každý jedinec má to základní C vyladěné v hlavě po svém. Čili celou stupnici, celou tzv frekvenční charakteristiku a takhle to mají i výrobci zařízení a také i výrobci nástrojů. Škatulkuji jako kdysi podle nástrojůy kde italský nástroj je rychlý dynamický, německý důsledný precizní, severský prostorně roztáhlý. Takže každý jsme jiný americká nahrávka je například mohutnější, než česká. My máme například syrovou, ryzí s důrazem na nižší středy, protože ji nahrává typický čech. A je to zakomponované ve všem protože jak nástroje, tak nahrávky dělají lidé. A když někdo používá aparaturu, co neodpouští už se nedívá tolik na skupinu, ale na producenta nahrávky. Třeba u nás Supraphon, nebo u němců Deutche gramophon.
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod svlastik 11. 11. 2024 08:10

martas38 píše:A jak tu věrnost rozpoznáš? To co slyšíš v koncertním sále za pár minut zapomeneš. A jestli si myslíš, že poznáš zkreslení 0,001% proti 1%, tak to tady pozná jen jeden vědátor jménem Svlastik.


1%THD je dost znatelné, je to takové vysoké zkreslení a výsledný zvuk ze sluchátek, na kterém tedy já osobně nemám šanci rozeznat vůbec nic, ani zdroj 80kbps od CD kvality. Třeba pecky za stovku. Tuto hranici považuji za rozlišení vůči obrazu PAL(640x480px). Je to jako obraz, jestli si přes to pustíte 4K film, tak je to úplný šumák. Další přechod je 0,6%THD, kde je pro mé úši nejlepší kvalita vhodná tak 325kbps 16 bit, to co je víc je opět zbytečné(Tady přiděluji srovnání obrazu 1080p) A teď se dostáváme k hranici prvního problému a to kabeláže a koncovek 0,2% THD jeho hranice je malý Jack 3,5mm(tohle je už Full HD). Další už je 0,08%THD hranice je RCA kabel. Toto je jakoby 2k, čili 2048x1080px. A nakonec 0,06%THD hranice velkého stereo Jack 6,3mm. Čímž toto je vůči obrazu 4k. Čím lepší sluchátka tím lepší poslech a samozřejmě více detailů jako na obraze. Ale na druhou stranu některé opravdu neodpouští a takové youtube máte jak v obraze čtverečky co se fakt blbě přehrávají a sledují, tady poslouchají. Já to mám aspoň rozdělené natvrdo. Dostat se přes to, chce sluchátka dle parametrů a lepší kabel, třeba stříbro, lepší koncovky, nebo dokonce třeba mono XLR, ten považuji za TOP, nevím asik 0,01% THD, níže už je asi zbytečné koukat, neboť vše zničí přenos po analogu, apod. A pak záleží na zdroji co přes to pustím, jestli MP3 128kbps, 256kbps, ideál tedy u mě, kde už dál nejsem schopen víc slyšet je 24/198. Já bych třeba na levných peckách fakt nepoznal rozdíl mezi 128kbps a CD kvality, protože mají velmi vysoké zkreslení, hodně vysoko přes 0,6%THD. A nejsem tedy jedinečný, mě to musí přímo trefit do uší, jsou lidé co mají lepší sluch, třeba kabely nerozeznám vůbec, tedy měď určitě ne, možná ten způsob spojek. Napájecí kabel už vůbec, co ve sluchátkovém světě rozeznám je slabý tedy uječený stroj díky nedostatečnému napájení a malé trafo. V poslechovce bylo spousty borců, já to jen přiřazuji k tomu THD! A upozorňuji je to pouze moje domněnka, moje šablona, pomůcka k rozlišování zařízení u sluchátek v případě jejich pořízení. Bohužel někteří výrobci tohle můžou vymýšlet, přeborníci jsou v tomhle parametrovém zpochybňování hlavně číňani.
Vůči reprům je výsledné THD úplně jinak nastavené. Řekněme, že výstup 0,2%THD z repra je pro mne cca nad 4K.
svlastik
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Kamasu 11. 11. 2024 10:50

svlastiku buď vod tý dobroty a přestaň už tu konečně plácat ty svý nesmysly. Číst se to nedá, ale když si to člověk přesto po několika přečteních přeloží do češtiny, tak zjistí, že jsou to jen samý bláboly.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod DeathKarma 11. 11. 2024 16:00

A co ta osoba se tady snaží jako vasvětlit ? Nebo k čemu je to dobré ?
DeathKarma
Junior

Odeslat příspěvekod Kamasu 11. 11. 2024 16:29

To těžko říct. Hází na klávesnici svoje (s)myšlenky rychlejc než je jeho prsty stíhají psát a to co z toho pak takhle vznikne nedává smysl. A když si to přeložíš do češtiny, tak zjistíš, že jsou to z naprostý většiny jen samý nesmysly. Takže co chce říct, nebo k čemu to je, ví jen on.
Kamasu
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků