Pseudoproblém sluchátek

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod AuDiGo 24. 6. 2020 07:14

Čau, potřeboval trošku něco vyřešit. Záměrně nepíšu problém, protože nevím, jestli to problém je, nebo je to pseudoproblém v mojí hlavě. :-D

Koupil jsem si ineary, jaké není podstatné. Co se mi ale zdá je, že jedno sluchátko nehraje tak jak má. Chybí mu dynamika, oproti sluchátku druhému.

Co mne ale zajímá, dokážete mi někdo poradit jak to ověřit? Na hudbě to moc nepůjde, ideálně nějaké testovací zvukové samply, znáte něco takového? Na reklamaci mě poslali do ***** s tím, že měření proběhla v pořádku ale já tomu prostě nevěřím (a už vůbec ne tomu, že si někdo dal práci s měřením, specializovaný obchod na sluchátka to není).
AuDiGo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 24. 6. 2020 07:55

Třeba na YouTube je spousta testovacích signálů pro ověření funkce sluchátek nebo repro, ať už je to frekvenční test, nebo různé šumy (bílý, růžový).
Stačí zadat "headphone test signal" apod. a určitě něco vyběhne.
https://www.youtube.com/results?search_ ... est+signal
Správnou funkčnost sluchátek docela dobře prověří i binaurální nahrávky
https://www.youtube.com/results?search_ ... s+binaural

Ještě zkus prohodit levé a pravé sluchátko, abys vyloučil vadu sluchu.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AuDiGo 24. 6. 2020 08:23

Dík, aspoň vím od čeho se odrazit. Zase ocas nejsem, to jsem samozřejmě zkoušel. :-D Stejně tak jako doma na zesíku a PC, ale tam mi to tak markantní nepřišlo. Trošku podezřívám mobil, ale nemám s čím srovnat, potřebuju najít sluchátka s podobnou charakteristikou, takže dnes vyrazím do obchodu. Ono, pořád se tady bavíme spíš o nuanci, než že by to nehrálo vůbec, ale strašně mě to vytáčí.

EDIT: Okej, ten problém tam zřejmě opravdu je, jde to poznat při nižších frekvencích, sluchátko ztrácí basy a na limitu začne lehce drnčet. Odpoledne zkusím najít serióznější test než na YouTube. Ale tohle je nereklamovatelné, ne? Jak mám dokázat, že to nehraje jak má?
AuDiGo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod martasblade 24. 6. 2020 09:07

Jak dlouho máš ty sluchátka? Pokud jsou staré do 6 měsíců, tak to můžeš vrátit s tím, že chyba je od výroby. Prodejce má povinnost dokázat, že jsi je rozbil ty(nezávislý posudek). Trochu Google a napiš jim tam paragrafy a téměř jistě tě neodmítnou. Pokud je máš delší dobu, je zapotřebí co nejdříve nesouhlasit s vyřešením reklamace (musí být písemná) a popsat jim, co přesně je blbě a jak si mají ověřit, že sluchátka jsou rozbitá. Můžeš zkusit i mimosoudní vyrovnání v rámci např. dTest. Pokud i tak to nepomůže, tak dát nesouhlas s reklamací a dát sluchátka na nezávislý posudek. Bude tě to stát peníze, které by ti v případně musel zaplatit prodejce.
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod tombas 24. 6. 2020 09:10

Reklamovatelné to je, musíš to tomu prodejci prostě pustit, aby to taky slyšel.
Nepíšeš, jak drahé to jsou sluchátka a jak dlouho je máš, ale stejně bych to zkusil i opakovaně s příslušným testovacím signálem.
No a příště kupovat u solidních prodejců.

-- 24. 6. 2020 10:12 --

Znalecký posudek a soud je taky cesta, ale už náročnější a dražší.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AuDiGo 24. 6. 2020 09:24

Přišel jsem na to hned a kaju se, protože jsem je měl radši vrátit ve 14 denní lhůtě. Ale jak píšeš ty, myslel jsem, že když v reklamaci přesně popíšu jak přesně a za jakých okolností se vada projevuje, že mi prostě vymění kus za kus, leč nestalo se. Přišla mi strohá odpověď, že sluchátka byla měřena - a teď u sebe nemám ten papír tak ti neřeknu čím. Jsou to sluchátka za litr, tak to zase tak hrotit nebudu, každopádně si dnes zajdu do audigo.cz, ať mi to tam někdo nezávislý odkýve, že to nehraje jak má (a možná i změří, uvidíme co tam mají) a při opětovné reklamaci razantně přitvrdím. (Je to výběhový model Pioneerů, neměl jsem možnost si je kdekoliv zkusit, tak jsem musel nakupovat online, proto takhle dementní reklamace poštou, donutit poslouchat ho nedonutím zřejmě :-D )
AuDiGo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod BabetakCZE 24. 6. 2020 10:08

Ty půjdeš do Audiga se sluchátky, které jsi tam nekoupil?
BabetakCZE
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 24. 6. 2020 10:09

:roll: no tak to je škoda, žes je nevrátil, ale asi by je dostal nějaký jiný nešťastník.
Vytáhni na ně paragrafy a uvidíš.
tombas
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martasblade 24. 6. 2020 10:52

Takže 6 měsíců neuběhlo od koupě? Přečti si případně toto: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... revzeti/22
Takže pokud nedodali nezávislý! (Ne jejich) posudek, tak klasicky odstup od smlouvy, protože jejich vyřízení reklamace je neplatné!
martasblade
Junior

Odeslat příspěvekod AuDiGo 24. 6. 2020 10:55

Půjdu si tam koupit jiné, protože bez sluchátek nechci být a tentokrát si je chci už i poslechnout, už nejsou omezeni restrikcema. Ty co mám (Pioneer SE-CH3T), mi enormně vyhovují miniaturní konstrukcí, tak je zřejmě nahradím RHA S500u, tipuju, že projev bude obdobný. Pokud tam někdo bude mít čas a poprosím ho, tak mě snad někam nepošle, i když jsem koupil jinde.

Tak jsem k tomu taky přistupoval, nechtěl jsem se chovat jako idiot. Dokonce jsem se jich na to musel ptát, jak vracet, nebo reklamovat. Ikdyž existují vzory na webu ČOI, oni by to snad měli mít na eshopu běžně dostupné taky a je to i jejich povinnost dodávat, nebo minimálně odkazovat na tyto formuláře při jakémkoli nákupu.

PS: Ten nick co mám je pouze čistá náhoda, tu přezdívku mám od dob, co jsme doma zavedli internet a chodil jsem na první herní fóra na přelomu tisíciletí, s obchodem to nemá nic společného. :-D

-- 24 čer 2020, 12:05 --

martasblade píše:Takže 6 měsíců neuběhlo od koupě? Přečti si případně toto: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-proble ... revzeti/22
Takže pokud nedodali nezávislý! (Ne jejich) posudek, tak klasicky odstup od smlouvy, protože jejich vyřízení reklamace je neplatné!


Jasně, reklamoval jsem po týdnu, chtěl jsem fakt být jenom slušný, když se jedná o vadný produkt. Nezávislý rozhodně není, já vám to sem odpoledne přesně napíšu pro zajímavost, sám jsem to moc nepobral. Ok, děkuju moc za odkaz, byl jsem na webu české obchodní inspekce, ale tohle přesně jsem tam najít nemohl. Jenže taky jsem se dočetl, že prodejce si může účtovat něco za používání, popř. neúplné balení, jen si to nesmí nastavovat paušálně. Tím chci říct, že bych rád vyběhl spíše s nimi, než oni se mnou.
AuDiGo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod martasblade 24. 6. 2020 11:13

Asi bych s nimi vůbec nevyjednával. Prostě to nefunguje, oni ti to špatně vyreklamovali. Takže napsat jim, že z důvodu nedostatečného vyřízení reklamace a nedodržení 30 denní lhůty odstupuješ od smlouvy. Napiš pár paragrafů a oni ti vrátí peníze. Hrajou přesně na tu strunu, co píšeš: Je to jenom za litra, tak to nebudeš přeci řešit.... Právo je na tvé straně (teda pokud si nepodepsal souhlas s vyřízením reklamace...). Řešil jsem takto asi 5x a vždy jsem uspěl a nemusel jsem nikdy vytahovat právníky.
martasblade
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků