Výběr hi-end in-ear sluchátek

Stereo a vícekanálová sluchátka

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod jiri.filip 2. 4. 2024 13:14

martas38 píše:Drivery nejsou jediné know-how kolem IEM.


Správně, předsedo! To je dost, že to konečně taky uznáš. :-)

Proto SONY bylo schopné vytvořit na základě svých dlouholetých zkušeností například SW, který umí demixing starých jednostopých nahrávek, kde jsou všechny nástroje a hlas nahrané pouze do jedné stopy.
To umožňuje výrazné oživení starých, zašuměných nahrávek a jejich nové vydání v podobě odpovídající 21.století. :-)

Kdo z těch IEM "montážníků", resp. firem, které se po letech dopracovaly k tomu, že vyvinuly alespoň jeden vlastní driver, má něco takového? ;-]

-- 2. 4. 2024 12:54 --

pseudomagick píše:jiri.filip:
Tak za prvé nejsem Richard


Mea culpa, mea maxima culpa.:shock: Stává se mi to maximálně jednou za 10 let. :-)
Samozřejmě René (, já a Rudolf, chodíváme na golf). :tleskani
DAP: SONY NW-WM1Z | NW-WM1A | NW-ZX300 | NW-A55
Headphones: Beyerdynamic Avento Wired | T51i | KOSS Porta Pro
IEM: SONY IER-Z1R

Mobile: SONY XPERIA PRO-I | SONY XPERIA 1 V
jiri.filip
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 2. 4. 2024 14:03

jiri.filip píše:To umožňuje výrazné oživení starých, zašuměných nahrávek a jejich nové vydání v podobě odpovídající 21.století. :-)

Něčím takovým bych v době hluboký Loudness War tedy moc nešermoval. Podoba nahrávek odpovídající 21. století je něco úplně jinýho než co ve skutečnosti máme.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jiri.filip 2. 4. 2024 14:08

Kamasu: Psal jsem snad někde něco o zejména CD se zpraseným dynamickým rozsahem? Tím 21. stoletím mám na mysli zejména Hi-Res.
DAP: SONY NW-WM1Z | NW-WM1A | NW-ZX300 | NW-A55
Headphones: Beyerdynamic Avento Wired | T51i | KOSS Porta Pro
IEM: SONY IER-Z1R

Mobile: SONY XPERIA PRO-I | SONY XPERIA 1 V
jiri.filip
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 2. 4. 2024 14:09

jiri.filip píše:Kdo z těch IEM "montážníků", resp. firem, které se po letech dopracovaly k tomu, že vyvinuly alespoň jeden vlastní driver, má něco takového? ;-]

Omlouvám se, místopředsedo, ale nějak mi uniká, co má jakýsi software pro oživení starých nahrávek společného s IEM, a jejich cenou .. :hm

jiri.filip píše:
pseudomagick píše:jiri.filip:
Tak za prvé nejsem Richard

Mea culpa, mea maxima culpa.:shock: Stává se mi to maximálně jednou za 10 let. :-)
Samozřejmě René (, já a Rudolf, chodíváme na golf). :tleskani

René, nebo Renée ? :hm :-)

-- 2. 4. 2024 13:12 --

Kamasu píše:
jiri.filip píše:To umožňuje výrazné oživení starých, zašuměných nahrávek a jejich nové vydání v podobě odpovídající 21.století. :-)

Něčím takovým bych v době hluboký Loudness War tedy moc nešermoval. Podoba nahrávek odpovídající 21. století je něco úplně jinýho než co ve skutečnosti máme.

Nevím, zda jsem jediný, ale co mě opravdu vytáčí, jsou na streamovacích službách remastered nahrávky, kdy ta původní podoba se prostě vymazala. Vyšetřování skončilo, zapomeňte ?! :grr:
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jiri.filip 2. 4. 2024 16:17

haweckO píše:ospravedlňujem sa, z nejakého dôvodu som si myslel že reaguješ na tie Annihilatory, asi starnem už :)

ono asi všetci výrobci používajú driver-i od tretích strán, sony je jedna z mála výnimok…
mne to popravde nejak nevadí, lebo viem že sa dajú dodatočne ladiť.
ale musím povedať že zatiaľ najlepší treble čo som v in-earoch počul, bol ten v IER-Z1R…


Vůbec se není za co omlouvat. Chybička se občas vloudí každému. ;-)

Mně drivery třetích stran teoreticky nevadí. Prakticky mi ale hodně vadí, když někteří výrobci složí své „TOTL“ IEM modely jenom z nich a na hotová sluchátka pak dají cenovku, která je minimálně stejná, nebo ještě vyšší než cenovka výrobce, který vyvíjí vlastní drivery a tím pádem má nemalé náklady na výzkum a vývoj. V tomto bodě je, řekněme, jedno, jestli se jedná o SONY, nebo výrobce jiných driverů (jako např. Knowles nebo Sonion).

Největší „pikoška“ je, když někteří jedinci delší dobu vzývají tyto IEM „montážníky“ málem jako bohy a nedochází jim, že si je tito „montážníci“ vodí podobně jako Apple své iOvce, a tak platí za podobné „skládanky“ čím dál tím víc peněz. Až se jednoho dnes dostanou v závislosti na svých příjmech do situace, kdy na to buď absolutně, nebo relativně nemají (relativně =mají ještě nějaké hranice a zbytek rozumu a nejsou již ochotni platit za IEM i z jejich pohledu přemrštěné částky �).

Jen o něco menší pikoška je, když se jiní jedinci snaží za každou cenu zařadit do 1.ligy některé lepší z původních montážníků, kteří si troufli již na vývoj alespoň některých vlastních driverů.
Při této aktivitě se tito montážníci buď ovšem natolik vyčerpali, že jim nezbyla energie řešit návazné a související podstatné detaily ovlivňující zvuk IEM :lol: , nebo jsou to lajdáci a při kopírování se už na z jejich pohledu nepodstatné detaily vykašlali. :grr:

Následuje jeden příklad za všechny dokládající platnost rčení „navrch huj, vespod fuj“, resp. toho, že ani to, když už se někdo z bývalých IEM montážníků dohrabe k vývoji nějaké vlastní součástky (jako třeba driveru), neznamená to automaticky, že daná sluchátka, ve kterých použijí díl vlastní výroby, budou za něco stát, protože je nezmrší jiným detailem.

Tímto odstrašujícím příkladem je Campfire Audio Andromeda.
V příloze najdete fotku vnitřností těchto IEM. Pochopitelně není ze stránek Campfire Audio, protože za takový šmejd prezentovaný veřejně by hanba asi fackovala už i je, ale hlavně by si tím odradili část zákazníků. Pozornost věnujte způsobu, jakým jsou drivery uchyceny do patic, resp. k sobě navzájem. Ano, když jsem tuto fotku viděl poprvé, také jsem nechtěl věřit vlastním očím. Drivery jsou totiž do patic a k sobě navzájem fixovány pomocí buď průhledného silikonu, nebo lepidla. :pozor
Campfire_Audio_Andromeda[1].png
Campfire Audio Andromeda


Pro srovnání přidávám SONY IER-M9 jako příklad toho, jak by to mělo naopak standardně vypadat. Pět stříbrných driverů je umístěno v rámečku stejné barvy, který minimalizuje vibrace a drží drivery přesně ve svých pozicích.
SONY_IER-M9[1].png
SONY IER-M9


Závěr: i mezi výrobci IEM je „první liga“ a první liga. Zatímco skutečná první liga se nebojí a nestydí ukázat i v marketingových materiálech fotky vnitřku svých finálních výrobků a zdůraznit detaily inovativních řešení :tleskani , „první liga“ z pochopitelných důvodů oficiálně publikuje pouze fotky vnějšku svých výrobků. :hm
DAP: SONY NW-WM1Z | NW-WM1A | NW-ZX300 | NW-A55
Headphones: Beyerdynamic Avento Wired | T51i | KOSS Porta Pro
IEM: SONY IER-Z1R

Mobile: SONY XPERIA PRO-I | SONY XPERIA 1 V
jiri.filip
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod jiri.filip 2. 4. 2024 18:04

introvert píše:
jiri.filip píše:
pseudomagick píše:jiri.filip:
Tak za prvé nejsem Richard

Mea culpa, mea maxima culpa.:shock: Stává se mi to maximálně jednou za 10 let. :-)
Samozřejmě René (, já a Rudolf, chodíváme na golf). :tleskani

René, nebo Renée ? :hm :-)


"Renée", tvl, to bys tomu nasadil korunu. :shock: :lol: To aby René stačil včas zahájit lékařskou tranzici na ženu, protože Renée je ženské jméno. :lol:

introvert píše:Nevím, zda jsem jediný, ale co mě opravdu vytáčí, jsou na streamovacích službách remastered nahrávky, kdy ta původní podoba se prostě vymazala. Vyšetřování skončilo, zapomeňte ?! :grr:

Jo, tak to je zářný příklad "Dark Side of the Streaming". :lol: Ještě že mě nikdy ani nenapadlo laškovat s nápadem jít do streamingu a místo toho jsem pokračoval v kupování fyzických nosičů.

Co konkrétně sháníš? Kdyžtak do SZ.
DAP: SONY NW-WM1Z | NW-WM1A | NW-ZX300 | NW-A55
Headphones: Beyerdynamic Avento Wired | T51i | KOSS Porta Pro
IEM: SONY IER-Z1R

Mobile: SONY XPERIA PRO-I | SONY XPERIA 1 V
jiri.filip
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pseudomagick 2. 4. 2024 18:23

jiri.filip:
Obchodní zástupci zn. Sony by takto neměli hulit jointy. :pozor
René je mužské francouzské jméno a Renée je ženské. 8-)
Kapišto? :-)
Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martas38 2. 4. 2024 20:21

jiri.filip: Jednak by bylo zajímavé vidět fotky útrob originálních sluchátek nikoliv fake. Originální Andromedy mají například jiný MMCX konektor a měniče na té fotce z Reddit fóra nápadně připomínají Knowles měniče, které Campfire nepoužívá. Přímo to ten pitvající zmiňuje, že jsou tam tři Knowles měniče, Andromedy jsou pětiměničové s měniči Campfire, tedy přesně dva dvojmeniče a jeden samostatný.
Tou fotkou útrob myslíš tohle. To černé je keramická akustická komora, ve které jsou přesně zasazeny drivery.
Takže asi tak:
Přílohy
Andromeda-open.jpg
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Cagix 2. 4. 2024 20:26

Tělo campfire je v ruce jako tank. Navic je maličké a lehoucke. Potom dle tady toho popisu. The CA Ara beats the M9 on being honest with the bass (and its superior bass textures), but does the Ara has fun bass? The answer I think is no, but that isn’t the point with the Ara. I think Ara has slightly more details than the M9, but at the end of the day I consider them two different IEMs with two different goals. Se obavam o technickou konkurenceschopnost m9.
Cagix
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 2. 4. 2024 20:39

A ještě bych chtěl upřesnit to know-how. Nemyslím tím nějaký pochybný software, zejména když se snažíme hrát pokud možno bitperfect a používáne maximálně upsampling, ale spíš materiál a tvary akustických komor, trysek, dumpery, výhybky. Tedy střeva IEM.
A na úplný závěr k oblíbenému tématu loudness-war. Ono je opravdu jedno, jestli kupuješ nosič, který právě vyšel, nebo posloucháš ze streamu. Oboje bude stejně kastrovaný remaster, u dvacet a víc roků starých věcí obvykle z roku 2010-2015. Ty nosiče mají význam jen v případě, že se jedná o CD vylisované třeba v roce 1995, případně se jedná o SACD, ale ani tam není záruka vysokého DR, stejně tak to platí u vinylů. Nějaký hi-res nemá na DR absolutně žádný vliv, to je vlastnost kontejneru, nikoliv jeho obsahu.

Cagix: řeč je o CA Andromeda, což sice není vlajková loď CA, ale jedná se o jedny z nejrozšířenějších lepších IEM na světě.
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 2. 4. 2024 21:01

jiri.filip píše:Kamasu: Psal jsem snad někde něco o zejména CD se zpraseným dynamickým rozsahem? Tím 21. stoletím mám na mysli zejména Hi-Res.

To jsi vedle, je úplně jedno jestli CD nebo Hi-Res, v 21. století, neboli v období hluboký Loudness War, vychází nahrávky zmrvený a se zpraseným dynamickým rozsahem úplně stejně jak v Hi-Res tak na CD. Nezáleží na nosiči, formátu, ani rozlišení, ale na kvalitě masteringu/remasteringu a to nemá s tím jestli to pak vyjde na CD nebo v Hi-Res (nebo na LP, SACD, Blu-ray atd.) nic společnýho.
introvert píše:
Kamasu píše:
jiri.filip píše:To umožňuje výrazné oživení starých, zašuměných nahrávek a jejich nové vydání v podobě odpovídající 21.století. :-)

Něčím takovým bych v době hluboký Loudness War tedy moc nešermoval. Podoba nahrávek odpovídající 21. století je něco úplně jinýho než co ve skutečnosti máme.

Nevím, zda jsem jediný, ale co mě opravdu vytáčí, jsou na streamovacích službách remastered nahrávky, kdy ta původní podoba se prostě vymazala. Vyšetřování skončilo, zapomeňte ?! :grr:

Nejsi jedinej, ale jsi jeden z mála. I mezi hifistama je to spoustě lidí jedno a radši zvolí kvantitu zadarmo (neboli streamovací služby) před kvalitou.
Řešení je pro hifistu jediný - fyzický nosiče + znalost problematiky aby člověk dokázal rozpoznat a sehnat si na těch nosičích ta zvukově kvalitní vydání.
Naposledy upravil Kamasu dne 2. 4. 2024 21:04, celkově upraveno 3
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Cagix 2. 4. 2024 21:03

Já vím jenže já jsem hledal svou aru pro srovnání. Stejně si myslím, že campfire si ublizilo kabelem. Nesouhlasim, že to není fun. Ara je odmenujici set, ale to asi i ten simgot na kabelech a lepších zdrojů to jde nahoru oboje.
Cagix
Junior

Odeslat příspěvekod pseudomagick 2. 4. 2024 21:20

Kamasu:
K tvému komentáři " Řešení je pro hifistu jediný - fyzický nosiče + znalost problematiky aby člověk dokázal rozpoznat a sehnat si na těch nosičích ta zvukově kvalitní vydání."

A jakpak se toto dá přímo v terénu zjistit, který fyzický nosič má košer DR? :-)
Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 2. 4. 2024 21:38

jiri.filip píše:"Renée", tvl, to bys tomu nasadil korunu. :shock: :lol: To aby René stačil včas zahájit lékařskou tranzici na ženu, protože Renée je ženské jméno. :lol:


Díky za upřesnění, tohle jsem netušil. Protože jsem se s ním několikrát setkal, můžu potvrdit, že René je muž. Nakonec, z jeho avatara je to zřejmé ! :D

jiri.filip píše:Co konkrétně sháníš? Kdyžtak do SZ.

Díky, nesháním nic konkrétního. Jen jsem si chtěl postěžovat .. :-) A nejde mi ani tak o DR, jako spíš o to, že ta tehdejší hudba je eliminována, původní myšlenky a představy autorů nahrávek jsou bez náhrady vytěsněny novotvary jakýchsi remasterovačů. Přijde mi to, jako kdyby ukradli původního ducha těch skladeb, kus historie. Ne, že by remastery nebyly často lepší, než originální nahrávky. Jen se domnívám, že ta původní verze by měla být k dispozici pro srovnání. A ne bez cavyků odstraněna. To je audiovandalství. Je to, jako kdyby někdo dospěl k názoru, že je třeba remasterovat obraz Mona Lisa, protože je tam moc hnědé a zelené, a vůbec, nemá to šmrnc, nejde to s dobou. A tím jeho výtvorem by byla Mona Lisa nahrazena, přičemž původní Leonardovo dílo by skončilo někde ve sklepě, takže návštěvníci Louvru by ho už nikdy nespatřili.
Naposledy upravil introvert dne 2. 4. 2024 22:12, celkově upraveno 6
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 2. 4. 2024 21:43

René: Dá se to zjistit podle číselných kódů na disku (tuším se to jmenuje DIDP) a uvedených datumů vydání remasterů. Je to v různých databázích, jako třeba dr.loudness-war.info
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků