Nový gramofon kolem 5 tisíc (Lenco, Pro-Ject)

Kabely, převodníky, tunery, mikrofony, gramofony

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Pavouk106 20. 5. 2016 10:36

Zdravím,

rád bych si nechal darovat od manželky k narozeninám gramofon :-) Vzhledem k tomu, že to má být dárek (i když pro mne), chtěl bych nový, takže se škrtají všechny staré (dobré) Tesly.

Po krátkém rozhledu po internetu jsem si řekl, že bych se rád pohyboval kolem 5 tisíc korun. Bude to pro domácí poslech (nenáročný, jsem amatér, ne audio expert) starých a v budoucnu i nových desek. Zvuk zatím půjde do reproduktorů Modecom MC-2150 (jediné, co mám doma po ruce - pokud chcete, řekněte mi k nim taky něco, já je kupoval původně k PC a považuju je za dobré -> opět v rámci toho, že jsem amatér).

Po zkouknutí možností jsem do užšího výběru, aniž bych o tom moc věděl, dal Audio Technica AT-LP60-USB (extrémně se mi nelíbí vzhledově, ale jinak by snad neměl být špatný), Pro-Ject Elemental (můj favorit) a Lenco L-90, které je finančně jinde (vzhledově je vynikající).

Jak píšu, z mého pohledu mi nepřipadá žádný z nich špatný, ale můžu se jednoduše mýlit. Chtěl bych vás proto poprosit o zkušenosti či radu.

Dodatečně jsem ještě zjistil, že Pro-Ject potřebuje předzesilovač. Jejich vlastní vychází na plus mínus 2000Kč, s USB výstupem na 3000Kč. Má význam kupovat nějaký levný "noname" za 800 nebo bych měl vzít ten jejich? Tím pádem se Pro-Ject řadí cenově k Lenco L-90 a záleží hodně na tom, co mi tu řeknete.

Otázka závěrem - je lepší mít předzesilovač mimo gramec nebo už v něm? Předpokládám, že ten gramofon bude fungovat minimálně 10 let a já nebudu v té době investovat žádné peníze do nového.

Díky moc za váš čas a případné odpovědi
Pavouk106
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 20. 5. 2016 11:49

Budu se po několikátý opakovat: