Dinosaurovo SUPER smetiště !

Diskuse na témata, která se netýkají výše uvedených

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 1. 7. 2014 20:39

Základní pravidla pro rozmístění repro...
http://avmania.e15.cz/jak-dobre-rozmistit-reprosoustavy
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 9. 8. 2014 11:12

JEŠTĚ JE ČAS !

Před nákupem nových beden zvažte to hlavní: kolik času SOUSTŘEDĚNÉHO poslechu (to je když „jen“ posloucháte a nic jiného při tom neděláte) týdně si můžete dopřát ?
Pokud posloucháte hlavně hudbu převážně při kutění v dílně či vaření – tak zbytečně neutrácejte, postačí běžné bedny od mini hifi věže nebo domácího kina. Kdo však CHCE SLYŠET nejen CO, ale především JAK hudebníci hrají, a může obětovat týdně např. 4-5 hodin, ten jistě novou kvalitu poslechu ocení a může do koníčka klidně investovat.

JEŠTĚ JE ČAS ! Zapomeňte na reprobedny, kupte si lepší sluchátka, ušetříte si nejen spoustu peněz, také času a starostí s hledáním lepších reproboxů či úprav akustiky poslechové místnosti. Výsledek stejně v 99% nebude lepší, než poslech ze sluchátek. Jistě nekonvenční začátek textu o výběru vhodných reprobeden, ale mnohaleté zkušenosti mne k tomu navádí.

Pro solidní poslech je třeba investovat minimálně 10 tisíc do páru beden /celý text se zabývá tradičním poslechem stereo záznamů/ a zhruba 15 tisíc do zesilovače. Naproti tomu
velmi dobrá sluchátka pořídíte za 5-6 tisíc, perfektně budou využitá s externím sluchátkovým zesilovačem (za 5-10 tisíc). S takovými sluchátky jste už v kategorii hodně pokročilí, zatímco s uvedenou cenou beden patříte stále mezi začátečníky. Takže 25 proti 12-15 hovoří jasně a navíc ten rozdíl !!!!

Veliká potíž se skrývá v podmínkách poslechu. To je vždy v místnosti a ta má svoje akustické vlastnosti, dané poměrem délky délka-šířka-výška a druhem zařízení. Zatímco s rozměry místnosti nejde nic dělat, vybavit místnost s ohledem na akustiku můžeme, i když většinou je již pozdě, pokoj je „nějak“ zařízen a teprve později se zakoupí bedny. Každá místnost zvuk silně změní, bohužel téměř nikdy k lepšímu. Běžně si to posluchači neuvědomují, tím je pak větší překvapení, když si DOMA poslechnou oblíbené CD přes sluchátka – jak moc se liší od známého poslechu přes bedny. A není to tím, že sluchátka hrají nějak blbě, jinak…ne, rozdíl je právě v absenci vlivu akustiky místnosti.

Čím dále od beden sedíte, čím jsou blíže rohům a stěnám, tím je vliv akustiky místnosti větší, odborníci hovoří až o 80%. To znamená, že jen 20% – jedna pětina !!!! – toho, co slyšíte, je zvuk z beden, zbytek tvoří složitá směs dozvuku, odražených zvukových vln a mnoho zdůrazněných a potlačených kmitočtů. Z původního pěkného, relativně vyrovnaného kmitočtového průběhu bedny (občas tyto grafy najdete v testech či materiálech firem) – s řekněme rozptylem 6 dB v pásmu 80 Hz až 14 kHz – vznikne v místě poslechu SILNĚ zvlněný graf s rozptylem 30 dB. Určité tóny (kmitočty) jsou tedy MNOHONÁSOBNĚ VÍCE (pozor na jednotku dB, jde o logaritmickou veličinu) zdůrazněny nebo potlačeny – proti ideální situaci, když by jste bedny poslouchali někde venku, před domem, bez vlivu akustiky. Tyhle extrémní hodnoty se týkají hlubokých tónů, od nejnižších kmitočtů asi do 150 Hz. Výsledkem je, že takovým poslechem budete unaveni, basy ztratí pevné obrysy, tóny se slévají, je obtížné sledovat hru basy či to, jak rafinovaně je využíván velký buben (kopák). Ale trpí i lokalizace a zobrazení prostoru. No a právě tohle všechno u sluchátek odpadá. Chcete pořád bedny ? OK, šanci na skvělý poslech jste ale dostali……

Hodnocení, co je „lepší bedna“ je vždy subjektivní, podobně jako například s kvalitním vínem. Vyloženě špatné se prakticky na trhu (vždy v dané cenové kategorii) neobjevují, při hodnocení jde o individuální vkus či „chuť“ – a tu má každý jinou. Aby to bylo složitější, hodnotíte nejen samotnou bednu (včetně designu !), ale kromě vlivu akustiky též připojený zesilovač, kabely i CD přehrávač. Ne každá bedna zanechá nejlepší dojem s jakýmkoliv zesilovačem, takže i výměnou zesilovače lze výsledek ovlivnit. Po desítkách hodin porovnávání můžete najít kombinaci zesilovače + beden, která se vám bude víc zamlouvat, než jiná, třeba i dražší !!! Ale téma není vyladění reprodukčního řetězce na nejvyšší úroveň, jde o koupi beden. Hledání je složité (málokterý obchod nabídne více než několik málo výrobků ve zvolené ceně – a v jiném obchodě je jiná akustika !!!) a časově náročné.


JEŠTĚ JE ČAS ! Zapomeňte na reprobedny, kupte si lepší sluchátka, ušetříte si nejen spoustu peněz, také času a starostí s hledáním lepších reproboxů či úprav akustiky poslechové místnosti.

KOLIK za bedny dát ?

Jde vždy o vlastní úvahu, rozpočet určuje kolik „obětuji“, ne hodnota beden, neboť ceny sahají od zhruba 3 tisíc daleko přes milion Kč. Takže na „nejlepší“ bedny stejně nebudete mít. Vzhledem ke skutečnosti, že reproboxy, které si dobře poradí s každou hudbou, nebudou se ani příliš namáhat s hodně hlasitou reprodukcí kteréhokoliv žánru a zvuk zůstane nezkreslený, stojí hodně (řekněme 60-70 tisíc), je třeba hledat kompromisy. Ačkoli nelze říci, jaké bedny jsou nejvhodnější na jazz nebo na opery, dechovku atd., určité obecné předpoklady budou jisté bedny kvalifikovat do užšího výběru. Nejprve je třeba přesněji vymezit hudbu, KTEROU budou nejčastěji reprodukovat, KDE a zda hodně NAHLAS – ale to je vzhledem k sousedům, přítelkyni apod. stejně jen vzácná záležitost.

U jazzových nahrávek slyšíte často akustické nástroje, zpěvačky a zpěváky. Proto je důležitá věrná, čistá, nezkreslená reprodukce, lze ji snadno porovnat s originálem na koncertě někde v klubu. Také musí bedny zvládnout velkou dynamiku, neboť mnoho nahrávek nejen elektrického, ale i akustického jazzu ji obsahuje – a to klade opět nároky na nezkreslenou reprodukci. Hlasitost zvolíme většinou nižší (výjimkou jsou big bandy či fusion kapely), jejím zvýšením výsledek moc nezlepšíme, na rozdíl od např. taneční hudby, která při vyšší hlasitosti více působí. Zatímco např.hardrockové a metalové kapely kladou nároky na schopnost vytvořit doma podobnou „zvukovou stěnu“ která se na posluchače valí, tedy aby bedny zvládly přenést všechny nástroje, hrající současně naplno po delší dobu. Nejde tolik o čistotu ani dynamiku, neboť na koncertech všichni hudebníci používají vysoce výkonné zesilovače a desítky reproboxů, i zpěv uslyšíte upravený nejrůznějšími elektronickými efekty. A hodnotit věrnost např. el. kytary je marné – nevíte, jaký zvuk si hudebník nastavil, přes jaké „kouzelné krabičky“ ho prohnal ! Ve zvoleném cenovém rozpětí 10 až 30 tisíc najdou milovníci jazzu mnoho dobrých boxů, u cen nad 30 tisíc platí, že se stoupající cenou je každý malý pokrok draze zaplacen. Tedy bedny za 20 nebudou 2 x „lepší“ než za 10 (ale jasně rozdíl slyšíte), rozdíl mezi bednami za 40 a 20 bude pravděpodobně menší atd.

U jazzových nahrávek slyšíte často akustické nástroje, zpěvačky a zpěváky. Proto je důležitá věrná, čistá, nezkreslená reprodukce, lze ji snadno porovnat s originálem na koncertě někde v klubu. Také musí bedny zvládnout velkou dynamiku, neboť mnoho nahrávek nejen elektrického, ale i akustického jazzu ji obsahuje – a to klade opět nároky na nezkreslenou reprodukci.

Praktické rady: CO CHCEME ?

Dostat za svoje peníze reprobedny s co nejlepším poměrem cena/kvalita VHODNÉ PRO NÁŠ POKOJ. Jistě už předem zhruba víte, kde budou bedny stát. Důležité je boxy postavit tak, aby osy OBOU výškáčů byly v úrovni sedícího posluchače. Vhodný je poslech z menší vzdálenosti, více podrobností uslyšíte z např. 2,5m než ze 4m – a to i když v 2.případě hodně zvýšíte hlasitost. Přestože nelze říci, že některá firma UMÍ reproboxy udělat lépe než jiná, je vhodnější jít ke kováři než kovaříčkovi, tedy zúžit výběr na firmy, které vyrábí pouze reproboxy – mají (logicky) daleko větší čas na výzkum a testování různých prvků, než obří koncerny, vyrábějících vše od televizí, DVD přehrávačů až po bedny: ty jsou pak často jen doplňkem, chudou Popelkou. Specializované firmy soustředí veškeré síly na ten jeden produkt a věnují mu maximální péči, což se pozitivně odrazí ve výsledné kvalitě. Je to jako ve sportu. Zvuk beden se liší, a nejde o to, zda v některém odborném časopise vyhrály srovnávací test, ale spíše zda se probojovaly mezi nejlepší 3-4 a nejlépe v několika časopisech. To už leccos prozradí. Přesto zůstávají v uvažovaném cenovém pásmu /10 až 30 tisíc/ desítky firem a i na českém trhu (zdaleka ne tak bohatém jako u našich západních sousedů) množství nejrůznějších modelů. Jistě nebude zbytečné podívat se na nabídku českých i moravských firem SHAN, XAVIAN, AQ, AUTHENTIC VOICE – rozhodně se nemusí bát zahraniční konkurence. Nyní je třeba zjistit, zda budou „lepší“ sloupové či regálové (stojanové) boxy a zda volit dvou- či třípásmové. Před nákupem víte, v jak velké místnosti budou stát – velikost beden by měla být v poměru. Jistě uznáte, že již divně vypadají (natož pak jaký bude zvuk) 2 stolitrové, 1,3 metru vysoké bedny v pokojíku s 16 qm. A obráceně, do velké 30 qm haly umístit dvojici pětilitrových boxů není úplně to nejlepší. Ovšem poslech v 2. případě může být stále o 2 kategorie lepší, než v 1., nebude tolik poškozen nevyrovnaným podáním basů. Bude jich v sice 2.případě méně, jenže mozek si umí chybějící basy domyslet, doplnit. Důkazem je poslech varhan z kapesního rádia. Ale když je basů přespříliš, tak „odfiltrovat“ nejdou, poslech se stane únavným, proto platí zlaté pravidlo méně je více. Do běžných pokojů s plochou 17-20 qm bude stačit dvoupásmová regálovka, netřeba mít strach, že by nějak citelně chyběly basy (postrádat je můžou částečně jen fandové varhanních koncertů, ti nebudou plně spokojení ani s podlahovými bednami za 30 tisíc). Právě sloupové bedny, často s dvojicí basových reproduktorů, budou zdrojem problémů, vybudí rezonance místnosti (každá je má) a pak hledat místo, kde je jejich vliv relativně nejmenší je hodně náročné a často vyjde stejně nereálně – kdo si doma postaví bedny např. 1,5 m od zdí ???

Proto doporučuji spíše menší boxy, sloupové až do větších místností, pro hlasitý poslech či budou-li ozvučovat párty /lituji sousedy/. CÍLEM NENÍ koupit co největší bedny: platíte za větší skříň, ale ta nesouvisí s kvalitou. Také 3 reproduktory neznamenají automaticky lepší úroveň než 2. Často uvidíte podobnou cenu za regálové dvoupásmovky a daleko větší sloupové třípásmovky. Nesmíte dát na 1. dojem: větší = lepší. Zatímco v ceně velkého boxu je kromě 3. reproduktoru nemalá částka za větší skříň, mohl výrobce menšího boxu nakoupit za ušetřený peníz reproduktory s menším zkreslením, užším tolerančním pásmem frekvenční charakteristiky a použít dokonalejší součástky na vyhýbku. Reprodukce je pak často objektivně čistší, vyrovnanější, prostě blíže originálu. Pokud nevěříte, že regálovky můžou zdatně konkurovat podlahovým bednám, stačí pohled do nahrávacích studíí: často tam uvidíte malé reprosoustavy. NUTNOST bedny si v prodejně předem poslechnout je bez diskuse, důležité je poslouchat běžné, známé CD (audiofilskou nahrávku radši nechte doma), porovnejte umístění beden (vzhledem ke zdím) v prodejně a doma, event. požádejte prodavače ať je postaví jinak. A porovnávejte, porovnávejte. Správnou volbu a mnoho radosti při domácím poslechu přeje STANISLAV MALÝ.

Více informací získáte kromě tuzemských (Stereo+Video, Highend a VideoDomácí kino) a zahraničních časopisů též na internetu, publikovány jsou stovky článků, ale v čestině mnoho ne.Těm, kteří se jazykům dostatečně nevěnovali, pomůžou 3 přiložené články + 1 ukázka hodnocení malé dvoupásmovky Závěrem několika reproboxů, které stojí za zkušební poslech: pokud není uvedeno jinak, jedná se o regálové boxy.

AQ
AUTHENTIC VOICE 620
B&W DM 600 (cca 12 tis)
CANTON (cca 24 tis) nebo CARAT 100 (cca 23 tis) či ERGO 702 sloupová, (cca 30 tis)
CABASSE
CASTLE RICHMOND 3i (cca 15 tisíc)
DALI Concept 2 (cca 10 tisíc, může stát těsně před zdí)
DYNAUDIO Audience 42 (cca 18) nebo 52 (cca 24 tis)
ELAC BS 203.2 (cca 24 tis, skvělé podání vyšších tónů díky neobvyklému výškáči)
EPOS M 12.2 (cca 23 tis, vyniknou když bude kolem volný prostor alespoň 50 cm)
JM LAB FOCAL Chorus 706 (cca 11 tisíc) nebo 707 (cca 18 tis) či 716S sloupová, cca 25 tis)
CHARIO Silhouette 100 (9.990)
KEF Cresta 30 (malá sloupová dvoupásmovka, cca 13 tisíc) či Q 4 či (cca 22 tisíc, malé třípásmové sloupky, uvítají blízkost zadní zdi) či Q 5 (větší sloupové, cca 30 tis)
MISSION 780 SE (cca 18 tisíc)
REGA JURA (malé sloupové dvoupásmové, také nevadí blízkost zadní zdi, cca 21.900)
SHAN
SONUS Faber Concertino Home (cca 24 tis)
XAVIAN XN 125
(převzato z r. 2009 StanislavM) U mě se vysytl asi zásadní problém, že poslech muziky jsem začal na velkém 3p. A je pro mě obtížné tento systém opustit hlavně pro reprodukci jazzu a akustických nástojů (cello) 8-P
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmarek 9. 8. 2014 12:32

Ještě je čas, ano ještě je čas .....

Nevím zda mám právo přispívat do thredu, který jsi si vytvořil pro soukrommé účely, ale když už tady veřejně promlouváš tak předpokládám, že chceš, aby to četli i jiní. A nevím o žádném omezení na tomto fóru. Nicméně když tak požádej administrátory ať to smažou. Napsat to, ale musím.

Pomalu celý život se bavím hudbou a dostalo mě to až k tomu, že jsem si svépomocí začal doma vyrábět DACy a USB transporty. Takže nějakou zkušenost s hudbou asi mít budu. Ale napíši to jak nejslušněji to jde. Celý ten tvůj příspěvek je hloupost. Do nebe volající hloupost.

Začnu tím nejpodstatnějším.
Sluchátka vs. Reprobedny.
Srovnávat tyto dvě věci je jak srovnávat hrušky s jablky. To prostě nejde. Vše má své výhody a své nevýhody. I když za sluchátky těch nevýhod jde poměrně víc.
Sluchátka:
- pro: izolovaný poslech, menší nároky na aparaturu, cena
- proti: izolovaný poslech, menší prostor, v případě kvalitnějších modelů malá možnost pohybu atd.
Když se na to podívám trošku podrobněji. Proč mají stejné pro a proti v případě izolovaného poslechu? Protože v případě, že nechcete nikoho rušit to může být fajn, ale v případě, že chcete s někým sdílet radost z hudby tak to prostě nejde. A nebudeme si nic namlouvat, ale člověk, který nemá rád lidi, nesdílí s ními radost má dost smutný život. Je to tak. Smutný. Proto říkám s oblibou, že ten kdo poslouchá hudbu na sluchátka se prostě nemá rád. Jak jsem na to přišel? Prostě tak, že se poslední dobou zaobírám touto problematikou.
O ostatních věcech asi nelze moc polemizovat.

Reprobedny:
- pro: možnost dosáhnout nesrovnatelné kvality hudby v porovnání se sluchátky, prostor, žádná omezení v pohybu, poslech pro více lidí atd.
- proti: cena, i když ....
Tak a teď se pustím do věci, která asi některé místní nadšence zvedne ze židle. :mrgreen: Pozitiva asi nemá cenu rozebírat. Ty jsou jasné. Ale negativa? Co je to cena? Co znamená slovo kvalitní zvuk? To je přece velmi individuální. A tvrdit někomu nebo mu "radit" co by měl nebo neměl dělat mi připomíná pomoc. Ano pomoc, ale pomoc zoufalce co nemá na to koupit si kvalitní aparaturu a tak se snaží přesvědčit všechny kolem o své pravdě. Ale pravda i v hudbě je velice relativní a co člověk to jiný názor. Někoho neuspokojí aparatůra v ceně 4 miliónů a někomu stačí bedny a dac za pár tisíc. Jak se říká sto lidí sto chutí. Co je, ale důležité?
Je to přece spokojenost toho dotyčného. Nejsou to plky co čte v různých recenzích, kde se kolikrát dozví pouze to, že má dotyčný recenzent takový či makový názor na daný produkt. Není to to, že mi někdo řekne, že ta či oná sestava hraje tam či onam lépe nebo hůře.
Je to přece o mě ne? Jenom o mě. A kdo mě vlastně nejlépe zná? Je to ten renzent, ten radil na netu a nebo jsem to já sám?
Co určuje to, že jsem hudbou unaven? Jsem to přece jenom já. Je to druh muziky, nálady apod. Jsou situace kdy nemůžu hudbu ani vystát a je jedno zda je to ze sestavy za x desítek tisíc nebo milónů. Prostě ji nechci poslouchat. Myslíte si, že je to rozměrem místnosti? Ne. Je to šuma fuk. Celá akustika apod. blbosti jsou pouze žvásty. Žvásty lidí co nemají prachy na dobré věci a tak hledají důvody proč to nejde. Vykládají všem, že potřebují to či ono atd. A ví vůbec co potřebují ti ostatní? Jak to vnímají? Ne, neví nic. Jenom žvaní a žvaní.
Kupříkladu víte jaký je můj názor na hudbu a na aparaturu?
Když budu chtít tak si dám na záchod aparatůru za 4 milióny a zapnu ji dvakrát za rok. Je to plýtvání? Ne. Proč? Kupuji si to přece pro sebe ne? A i kdybych to neposlouchal vůbec tak po tom může být každému závistivci houby. Pokud mi to bude takto vyhovat tak je to jenom můj svět. Můžu se třeba jen kochat pohledem na ty krásné věci. Možná si říkáte, že je to blbost. Proč? Když si koupí nádherný obraz tak s ním dělám co? Dívám se na něj, jednou za čas a to je vše. Je to plýtvání směrem ke společnosti? Ne. Protože to někdo musí vyrobit a ten někdo za to dostane zaplaceno, on určuje cenu a může mu být šuma fuk co s tím dělám. A taky je. Já si zaplatil, on dostal zaplaceno a tím to končí. V případě, že s tím má problém tak ať to neprodává. Ať si to nechá. Je to jeho svobodná volba.
Vrátím se zpět k penězům. Co vlastně určuje cenu výrobků? Je to kvalita. Ano kvalita. Pokud budu vyrábět nekvalitně tak brzy skončím a toho si výrobci jsou poslední dobu hodně vědomi. A audia to vždy platilo a platit bude. Ano můžete si koupit levný čínský výrobek nebo něco home made, ale co tím rizkujete. Nulová záruka, riziko, že se to pokazí a ani kvalita nebývá mnohdy zázračná. Nesouhlasíte? Projděte si výrobky těch nejlepších výrobců na světě a potom těch velmi levných a co zjistíte? Že to tak prostě je.
Dobře řeknete si. Ale já na to prostě nemám. Proč? Proč mají někteří lidé kvalitní aparatůru a vy ne? Pominu ty zloděje navrchu. Zkuste se podívat co Vás od nich odlišuje? Je to práce co dělají? Je to přístup k životu? Ano za druhé je správně. Není to mnohdy o práci. Kolikrát jsou to lidé co jsou ve společenském měřítku velmi podobní, ale jeden se raduje a sní a druhý si kolikrát pouze stěžuje a hledá důvody proč to nejde. Ten druhý se pak nakonec dostane do situace, že se snaží o své pravdě přesvědčit druhé. Děléjte to či ono. Kupujte si to či ono, protože ... Ne neposlouchejte je. Jsou to zbabělci, chudáci co se dostali až na dno. Tito lidé Vám mají radit? Chcete být úspěšní tak následujte úspěčné. Ne zoufalce co nic nemají a nic mít nebudou. Mají je svou "pravdu". Ale to je jen jejich pravda a ta jejich pravda je zavedla až do situace, že se bojí. Bojí se pustit si hudbu hlasitě, aby na ně nepřišli sousedi. Bojí se vylést ven, neustále něco řeší a zapomněli na to podstatné a to je radost ze života. Radovat se z toho, že si např. koupím nějakou novou věc. Je jedno kolik stojí, jestli je to tisíc nebo milion. Na tom nezáleží. Důležitý je ten pocit. A ten pocit nakonec způsobí, že se mi líbí i ta levná věc kterou mám např. v kuchyni. Pochopitelně není nutné mít všude drahé věci, ale důležité je mít z nich radost. A pak najednou slyšíte to co jste v hudbě nikdy neslyšeli a to i na poměrně levném zařízení. Ano rozdíl tam vždy bude, ale záleží na tom např. při vaření?
Když si chci, ale poslechnout hudbu při sklence vína tak chci kvalitu, opravdovou kvalitu a upřímně pak nechci kompromisy. A je mi jedno kolik to bude stát.
Na závěr napíši ještě jednu věc na kterou jsem přišel. Výsledný zvuk nejvíce ovlivní aparatura. Ano aparatura ne bendy. Proč? Viděl jsem testy kde měli bedny za 100 tisíc a aparaturu za 4 milióny. Myslíte si, že jsou tak hloupí a použili by něco levného k něčemu tak drahému? Ne. Ví, že repro mají své limity a za ty nelze jít. Ale nedostatky se musí hledat níže a to na aparatuře. Každý výrobce Vám totiž potvrdí, že když je špatný základ tak to žádné bedny nezachrání. Žádné ani ty za x miliónů.

Závěrem přejdu ke své představě o tom co si chci časem koupit. Říkám časem, protože na to zatím nemám prostředkdy. Možná si říkáte proč to dělám? Snít přece můžu nebo ne? Můj otec vždy říká kdo nesní nic nemá. Proč? Protože vlastně nic nechce. Takže zpět. Chci si koupit kvalitní bedny, asi nějaké Tannoy vycházející z řad D700. Slyšel jsem je a vím, že na mé potřeby budou stačit. A aparatura? Ten nejdrahší Accuphase co je k mání. Cena přes 4 milióny korun. Proč? Protože nechci žádné kompromisy. Ty jsem měl doposud. Vše co jsem doposud měl byly vždy jen kompromisy nic víc. A já už žádné nechci. Možná někdo namítne, že existují lepší, jiné, za ty prachy. Pochopitelně pro něj asi ano. Ale je to můj svět a mé sny a nepotřebuji, aby mi někdo říkal co mám a co nemám. Vy si vytvořte své vlastní a kupte si co chcete. Je to vaše volba a nikdo Vám ji nemá právo vzít. Stejně tak jako vy nemáte právo mluvit do té mojí. :)

Mějte se moc hezky a jak už jsme říkal úvodem když to někomu bude vadit ať si dá tu práci a smaže to.

S láskou

Marek Xara Quarda
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
xmarek
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 10. 8. 2014 17:11

Ahoj Marku,

forum je otevřené a svobodné, takže každý má právo napsat co chce, pokud to někoho osobně nenapadá ap. Takže admini - za mě určitě nemazat !! A klidně napiš více příspěvků s názory či zkušenostma.

Ten článek jsem sem přidal, protože sluchátka + aparát je jednoduše cenově dostupnější na velmi kvalitní poslech. No a protože se zde vyskytuje řada začátečníků, studentů, hledajících (s méně prostředky), ale vlastně i fajnschmakerů a profíků (už s hodně prostředky), tak rada byla směřovaná té první skupině, něco ve smyslu - jak "snadno a rychle " dosáhnout vysoké kvality poslechu na zaplatitelných přístojích.

Sám jsem větší příznivce reprobeden. Jsou podstatně lepší a podstatně dražší ! Sluchátka mě příliš neoslovila nebo jsem ještě neměl čest se setkat s nějakými super. Vůbec je neodsuzuji, a právě proto jsem přidal výše uvedený text. (Poslechová akce a široký výběr sluchátek v AUDIGO.CZ byl velmi poučný.)

V HiFi a bez kompromisů ? No mě osobně celé HiFi přijde jako soubor řady přijatelných kompromisů, ale to je spíše na delší diskusi. A zde pravda není hmatatelná, ale jen poslouchatelná :o))

Přeji mnoho zdaru při kompletaci vysněné (4M) aparatury ! Pro mě už je to hodně daleko za hranicemi dosažitelnosti. Resp. asi bych si a svému blízkému okolí pořídil něco úplně jiného... Myslím, že i tady na fóru nebude mnoho těch, kteří mají to štěstí a kterým se podaří přelézt hranici šestimístné sumy. A těch, kteří mají příležitost se pohybovat ještě výše a budou srdcaři jako Ty, těch bude opravdu jen pár. Přeci jen, částky to jsou již velmi vysoké... ALE pokud jsou zdroje, proč se nepotěšit ? Budeš-li mít příležitost příprav poslechu, taky bych rád využil možnosti připojit se k takovémuto Ultra HigEnd poslechu.

NO DREAM NO MUSIC. NO MUSIC NO LIFE.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 21. 9. 2014 19:01

Reprodukce zvuku aneb základy teorie
http://avmania.e15.cz/reprodukce-zvuku- ... ady-teorie

Zesilovače a repro: tři cesty ke kvalitnímu ozvučení
http://avmania.e15.cz/zesilovace-a-repr ... u-ozvuceni
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 2. 11. 2014 11:19

Jak nastavit subwoofer a kam ho umístit ?
http://avmania.e15.cz/jak-nastavit-subw ... ho-umistit

Z vlastní zkušenosti můžu doporučit používání 2 Subwooferů a to v místnosti již od cca 16-18 m2. Zvuk má výrazně lepší basovou sféu, zde platí 1+1 > 2ks. Ale chce na to mít místo i místnost. Při méně místa v bytě je ještě docela akceptovvatelné postavit přední sloupy (filc.podložka) na SW, ale zase je vše náročnější na umístění (ne všude se to musí podařit díky místnosti). Nejlevnější a levné SW - NEbrat.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xmarek 28. 11. 2014 23:58

Nechci rýpat, ale subwoofer je všesměrový a je vlastně v podstatě jedno kde je. Horší je to s tweeterem. Tam je to alchymie. Určitě bych pochopitelně preferoval kvalitu, ale ne tak, že si jich koupím více. Někdy je lepší jeden za víc než dva za méně. Není to sice tak jednoznačné, ale rozhodně se dá tímto řídit.
Pochopitelně klasické 2+0 v Hi-end provedení je o něčem jiném, ale řekněme si kdo na to z běžných smrtelníků má? :-P Navíc většina lidí bydlí v bytě a tam bych doporučoval studiové monitory plus subwoofer, takže klasické 2+1. A věřte, že budete spokojení. Já to tak mám a nemůžu si stěžovat a někdy je těch basů až moc. Značka? KRK RP6 a to mě bohatě stačí i do obyváku.
Upozornění administrátora: Odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
xmarek
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 30. 12. 2014 22:23

Sametová revoluce s Hi-Fi aneb 25 let s AV technikou
http://avmania.e15.cz/sametova-revoluce ... n=copylink

Z článku bych vypinknul:
► Cenové poměry přístroj/plat jaké byly tehdy omezené možnosti a jaké jsou dnes požadavky na kvalitu (spíše nejsou) a tlak na co nejnižší cenu, neuvěřitelná změna !!
► Sluchátka opravdu MOHUTNĚ pokročila a je veliký výběr za již dostupné ceny (od 5 tKč výše) pro toho, kdo to myslí s poslechem vážně.
► Konec Hi-Fi, nástup spotřební techniky
Když ne nové funkce, tak alespoň nový vzhled, zkrátka jak není každý rok něco nového, tak „je něco špatně“. Zkrátka z Hi-Fi techniky se definitivně stala spotřební elektronika. Toto je asi nejsmutnější. Ale takovýto pokrok nelze zastavit. Naopak je dobré, že není nutné následovat masovou nabídku, jen je zřejmě, že je nutné pečlivěji vybírat 8-P


iluze a hyperrealita
aneb co vlastně požadujeme ?
http://www.audiodrom.cz/recenze/jak-to-vidime/110.html
budoucnost je nejistá a deziluze se zakusuje do podvědomí při hledání co (kdy, kde, jak a na čem) je vlastně pravda...
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 1. 3. 2015 10:10

Nedávno jsem byl na poslechu několika méně nákladných sestav. K tomu mám krátké overview.
Chcete-li dosáhnout přesných, pevných a plných basů, je nutné si opatřit zesilovač s dostatečně výkonným a kvalitním zdrojem napájením a k němu přidat reproduktory, které takové basy umí zahrát. A lze to i v dostupných cenových relacích. Jak prosté, ale jak málo-kráte realizováno. Podivuhodné...

Hraje mi to blbě a je opravdu "co" zlepšovat - Probably...
It's hard to say it,
I hate to say it,
but it's probably me...

Je to těžké říct, nerad (nenávidím) to říkám, ale asi to budu já (problém bude u mě) jak zpívá Sting.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 17. 3. 2015 18:45

◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 25. 5. 2015 19:19

Předzesilovač
jak je prý důležitý ? Velmi, má zásadní vliv na výsledný sound. Samozřejmě pokud má k sobě odpovídající koncák (ale i konec v integráči), zdroj, repro, kabely atd.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JohnyBuchar 26. 12. 2015 17:22

A jak by udatný předzesík měl vypadat, táži se? :P Zrovna tuto otázku řeším a je mi jasné, že je to věc financí a vhodné spárování s koncem a bednami ad. výše jmenované. Zadání v mém podpisu. Děkuji za každý sváteční tip, připomínku :).
"Vyčištěné uši jsou nejlevnější upgrade poslechového řetězce"
STEREO: SMSL, Yaqin, Aurum Cantus,REL SLUCHÁTKA: Little Dot, Shure
JohnyBuchar
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 3. 1. 2016 21:06

Předzesilovač by měl být co nejkvalitnější a co nejméně ovlivňovat signál, s velmi malým zkreslením (i do 100kHz) a neměl by barvit sound (jako např.AVR), chce si to ale poslechnout. Zkus se podívat na ověřené či doporučené kombinace a ověřené značky a modely, které mají poctivou konstrukci, kvalitní součástky a pak třeba vybírat podle třídy: A, AB nebo pasivní, nebo třeba "digitální". Určitě je také kvalitnější spojení předek+konec než variable out+konec (až na světlé TOP výjimky). Další samostatnou kapitolou je dnes vcelku nutný DAC, zda má mít zapojení fixed nebo s volume a jeho zařazení do sestavy.
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 16. 2. 2016 21:33

Základy (hodně zjednodušeně) - Zesilovač a repro: pravidla párování
http://avmania.e15.cz/zesilovac-a-repro ... a-parovani
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DinosaurJr 8. 5. 2019 10:09

Muzika - Nic se nemá přehánět, poslechnout si 2 LP desky za den je optimum...

Přidávám několik hodně hvězdičkových desek, každá je trochu jiná, i z jiného období. Ve skladbách i v hodně starých jsou hudební motivy, náznaky, které jsou dnes použité a zdůrazněné v pop-íku. No snad jsem naznačil cestu k hledání jazz muziky...

The Dave Brubeck Quartet - Time Out (Take Five, Blue Rondo)
The Dave Brubeck Quartet - Countdown: Time In Outer Space
The Dave Brubeck Quartet - Time Further Out
The Dave Brubeck Quartet - At Carnegie Hall
The Dave Brubeck Quartet - Their Last Time Out

Miles Davis - The Kind of Blue (Chameleon jazzu)
Miles Davis - Porgy and Bess
Miles Davis - Sketches of Spain
Miles Davis - The Man with the Horn
Miles Davis - Very Best of the Warner Bros. Sessions 1985 - 1991
Miles Davis - Ascenseur pour l'échafaud - Lift to the Gallows (LP je hodně smutné a temné viz. story, dopo k poslechu jen s dobrou náladou)

John Coltrane - Blue Train
John Coltrane - My Favourite Things

Thelonious Monk - Monk's Dream
Thelonious Monk - It´s Monk Time

Horace Silver Quintet - The Further Explorations
Horace Silver - Silver n Voices

Charlie Parker - With Strings
Charlie Parker - Jam Session

Miroslav Vitous - Purple

Chet Baker - Chet ("bílý černoch" !!)

Herbie Hancock - Head Hunters
Herbie Hancock - Chameleon

Bill Evans - Portrait in Jazz (1960 Album)
Bill Evans - Time Remembered (1963 Album)

Sonny Rollins - Rollins plays for Bird
Art Tatum & Ben Webster - The Album (1956)
Ben Webster meet Oscar Peterson
Oscar Peterson - The Jazz Soul of Oscar Peterson
Oscar Peterson - Oscar Peterson
Keith Jarrett - The Köln Concert

Billy McLaughlin - Fingerdance
Dexter Gordon - Our Man in Paris
Dexter Gordon - Ballads
Clifford Brown - The Beginning And The End
Gerry Mulligan - Night Lights (1963)

Paul Desmond - Feeling Blue
Pat Metheney - Way Up
John McLaughlin - My Goal's, Beyond Thieves and Poets, Industrial Zen, Black Light
Paco De Lucia - Cositas Buenas
John McLaughlin, Paco DeLucia, Al DiMeola - Friday Night in San Francisco 1981
Pat Metheny, Dave Brubeck & B.B. King - Move To The Groove
Karel Krautgartner - Jazz Kolem Karla Krautgartnera

Wynton Marsalis - Marsalis Standard Time, Vol. 1 (1987)
Wynton Marsalis - Standard Time, Vol. 2 (1991) Intimacy Calling
Wynton Marsalis - Standard Time, Vol. 3 (1990) The Resolution of Romance

Mischa Maisky plays Bach Cello Suite No.1 in G (full)
Bach - Suite no. 1 in G for cello - Mischa Maisky 1:2 (BWV 1007)

Nina Simons - Feeling Good

Norah Jones - The Fall
Norah Jones - Come Away with Me

Diana Krall - Look of Love
Diana Krall - Glad Rag Doll
Diana Krall - When I Look in your Eyes
Diana Krall - Girl in Other Room
Diana Krall - Live in Paris
Diana Krall - Live in Rio

Frank Sinatra, Tony Bennett, Michael Bublé aj.
nebo třeba (Youtube):
Ray Charles Hit The Road Jack remastered
The Best of Charles Aznavour - Full album
Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit

Michel Petrucciani Trio - Philharmonie im Gasteig (Munchen, 1997)
Newport Jazz Festival
Monterey Jazz Festival
◄☼► Život je příliš krátký na poslech muziky přes nudné HiFi ! Kind of Blue ♪♫♪
ProJect RPM 3 Carbon MC●SLVR●TubeBoxSEII ECC83 Telefunken Ribbed●Sony ES
DAC Topping D50s●DPA 386 222 mk2017●B&W●Xavian●TV Samsung 48"●77LP<iii>
DinosaurJr
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků