Mikrosystém JVC UX-G38 - pískání

Zdroj zvuku+zesilovací prvek+reprodukční zařízení. Rady, dotazy a zkušenosti.

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod Mirar 5. 2. 2009 14:12

Pořídil jsem si výše uvedený mikrosystém na poslech do ložnice. V režimu Stand-by přístroj nepříjemně píská. Vyjádření autorizovaném servisu i výrobce je, že se jedná o standardní vlastnost přístroje. Pískání slyším jakmile vstoupím do místnosti, tj. na několikametrovou vzdálenost. Máte někdo zkušenost s tímto typem, či nějakým jiným od JVC? Díky.
Mirar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod EKKAR 5. 2. 2009 14:57

Píská spínaný zdroj. Pokud je to vlastnost typu, snažil bych se uplatnit reklamaci, protože ložnice jako tiché místo musí tento zvuk ještě zvýraznit. Při reklamaci trvat na zdůvodnění, že přístroj produkuje i v klidu nežádoucí a silně rušivý zvuk, který není nikde uveden jako vlastnost přístroje. Pokud prodejce neuzná konstrukční vadu a bude se snažit mocí mermo vecpat náhradní kus, je na zvážení a otestování, jestli na to přistoupíš - jiný kus pískat nemusí.
Samotné pískání je totiž způsobené špatnou nebo žádnou impregnací (zalepením) tlumivky ve spínaném zdroji - její závity vibrují v rytmu spínání a vytvářejí tak onen pisklavý pazvuk. Pokud se výrobce poučil, přestal šetřit na nepravém místě a v nové sérii použil cívky se správně udělanou impregnací, nový kus tedy skutečně pískat nemusí - to ale poznáš, až ho doneseš domů a zapneš v tichu ložnice do sítě.
Samozřejmě - pokud se závada bude opakovat a nikdo nebude schopen/ochoten ji v rámci záruky opravit, není nad čím váhat a je třeba tvrdě vyžadovat vrácení kupní ceny přístroje.
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod walter n. 5. 2. 2009 21:13

Mirar píše: Vyjádření autorizovaném servisu i výrobce je, že se jedná o standardní vlastnost přístroje.


Toto (obdobné hlášky) je neskutečná drzost výrobce, potažmo servisu. Je to jejich minimálně morální ostuda.

Chápu jejich pohnutky k takovým výrokům, ale není to naprosto nic korektního. Mně také píská mikrověž (Philips MCD 708), ale pouze v závislosti na nastavení jasu stavového displaye. Se snahou nastavit, ze tří režimů, mírnější podsvícení, se zvyšuje intenzita pískání, tak jej musím mít "naplno" rozsvícený/jasný, což v noci nebo večer je pro mne méně výhodné/příjemné. Nechal jsem to tak, ale už mě to začíná (problémy elektroniky s pískáním) pěkně štvát. Televize pískala, v servisu neslyšeli, navíc přihlouple napsali "doporučujeme nastavit hlasitost na hladinu druhé třetiny", alias z nějakých 30 dílků za 10, a já poslouchal max. na 2-4 v závislosti na denní době (přenosná TV v malé místnosti), hluchý nejsem, navíc jsem profi hudebník, s ještě relativně schopným sluchem, za nějakou dobu jistě na tom budu hůř a pak mi to bude snad i jedno...

Pískající notebook atp. mě také dokáže naštvat. Myslím, že by nebylo od věci, konkrétně tento "zevšeobecnělý" jev, v poslední době brán výrobci za bernou minci ("pískání je vlastnost výrobku"), daleko více pranýřovat. Tyto problémy s pískáním se řeší třeba i na notebook.cz. Pracujte v klidu noci na notebooku, který vám píská na vysoké frekvenci...
walter n.
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 5. 2. 2009 21:53

Jsem rád, že se ozval člověk se sluchem, kterému se jinak také říká HUDEBNÍ. Já osobně tvrdím o tomto svém smyslu, že mám hudební HLUCH, ale to pískání některých málo zatížených měničů/spínaných zdrojů mne taky silně s.e.r.e! Mnozí z nás si ale určitě vzpomenou, že členové filharmonie a dalších hudebních těles odmítali jezdit po Praze metrem, které používalo pro napájení osvětlení souprav a jejich pomocných pohonů také měniče - a to navíc s naprosto neharmonickým zvukem. Ten ale vadil většině lidí...
Byla to vlastnost souprav z Mytiščinského mašinostrojitělného závodu, ty rekonstruované ve Studénce už ten hnusný vysoký bzukot nevydávají... Také jedna "vrozená vlastnost"...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Denkez 6. 2. 2009 12:27

To, že si zde povykládáme, jak jsou ti obchodníci zlí, nic se nevyřeší. Obecně bych mohl doporučit:
- Zkontroluj, zda je výrobek opatřen značkou shody CE. Pokud ne, jedá se o tzv. "nebezpečný výrobek", který můžeš vrátit. Toto dozoruje ČOI.
- Pročti si pozorně návod. Pokud tam není zmínka o pískání, zkus vrátit výrobek z tohoto titulu, prodejce zjěvně nesplnil důležitou informační povinnost - viz § 9 zákona o ochraně spotřebitele. Opět můžeš pohrozit ČOI.
- Buď důsledný, ale slušný.
- Všechny kroky vůči prodejci dělej prokazatelně, tj. písemně a nech si to potvrdit.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý

Odeslat příspěvekod walter n. 6. 2. 2009 17:53

Denkez píše:To, že si zde povykládáme, jak jsou ti obchodníci zlí, nic se nevyřeší. Obecně bych mohl doporučit...


Já jsem na zmínku "pískání je vlastnost" v návodu/manuálu, nebo v něčem jiném, nenarazil. Vy ano? Zaregistroval jsem toto snad v souvislosti s firmou HP (notebooky) a jejich údajným "nějakým vyjádřením" (?). Myslím, že o obchodnících zde nebyla řeč v prvém gardu, ale o výrobci a časté aroganci servisu.

Buď důsledný, ale slušný.


:tleskani

Jsem slušný (a svým způsobem bych řekl tady až hloupý), proto mám více či méně pískající věž, televizi kterou z toho stejného důvodu nepoužívám, daroval jsem ji a koupil jinou, diktafon, jemuž bylo z výroby zapomenuto odrušit integrovaný mikrofon (jedná se o novinku, má to celá série - je to prý vlastnost - ovšem opět nikde napsaná!!), a tak se za jistého používání (chůze, pohyby/otáčení ním) v nahrávce objevují takové ruchy, že je použitelný pouze ve stabilní poloze na stole atd. Připadal jsem si u oné reklamace televize (nakonec i zpětně diktafonu) svou důsledností a požadavkem kvalitního výrobku jako nějaký hlupák, který neumí nastavit hlasitost tak, aby jakékoliv pískání nebylo slyšet (viz výše) [ironie], u diktafonu bylo doporučeno dokonce s ním nehýbat. Vždy jsem zachoval klid, také jsem ovšem nic (rozumně) nevyřešil.

Máte další radu?
walter n.
Junior

Odeslat příspěvekod Denkez 6. 2. 2009 18:57

To walter n.:
Reagoval jsem na příspěvek "Mirar" a troufám si tvrdit, že jsem napsal použitelné informace.
Pokud se výrobek nechová způsobem, který spotřebitel oprávněně očekává a není-li toto zmíněno v návodu k použití (různá pískání k tomu patří), sepsal bych to a prokazatelně uplatnil vůči prodejci (on je za výrobek vůči spotřebiteli odpovědný, pokud se pohybujeme v rámci zákona o ochraně spotřebitele, výrobce ne!). Pokud by nasadil úhybný manévr s tím, že je to běžné či v "normě" a dál hrál mrtvého brouka, oznámil bych to na ČOI. Obchodníkovi z porušení informační povinnosti hrozí sankce až 1 mil. Kč. Třeba si to rozmyslí.
Ano, stojí to čas a energii, ale pokud si tady na to budeme jen navzájem stěžovat, nic se nestane.
PS. To s tou značkou shody CE je takový malý trik, pravděpodobně výrobek označen bude, ale pokud by náhodou nebyl, tak je to zcela jednoduché - opět to dozoruje ČOI a pokuty hrozí výrobci nebo distributorovi až do výše 50 mil. Kč.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý

Odeslat příspěvekod walter n. 6. 2. 2009 19:40

Denkez píše:To walter n.:
troufám si tvrdit, že jsem napsal použitelné informace.


Ale ano, nemyslel jsem to zle. Mám teď relativně čerstvě dvě nepěkné zkušenosti z posledního roku (viz výše) a jsem z toho unavený, protože se cítím trapně s někým se hádat takovým způsobem, je to pod úroveň důstojnosti... Když obchodník bojuje, aby nemusel vyměnit přístroj za jiný nebo vrátit peníze za takto "kazové" reklamované (pískající atp. přístroje) zboží, zvláště po "vtipné" odpovědi servisu ("nic neslyšíme - pokud on ano, ať televizi zesílí, pak se to ztratí" atp., "diktafon mějte vždy na stole ve stabilní poloze, pak ruchy nebudou" atd.).

Konkrétně jev "pískání" je velmi problematický, pro někoho nepřekousnutelný, formulace "pískání je vlastnost přístroje" se v poslední době stává velkou módou, právě v reakcích některých servisů. Nelíbí se mi to a nejsem sám. Zajímalo by mne nějaké oficiální prohlášení výrobců na tuto konkrétní problematiku (pískání).
walter n.
Junior

Odeslat příspěvekod EKKAR 6. 2. 2009 21:28

Nedostaneš ho, protože oni předpokládají, že člověk věkově nad 20 už neslyší frekvenci nad 16kHz. A když, tak tvrdí, že mu to nemůže vadit, protože to přehluší reprodukovaný zvuk. Což je samozřejmě nehorázná pitomost. Řešení je jednoduché - nedat se a důsledně reklamovat a zase reklamovat. Jinak pokud bude servis tvrdit, že oni nic neslyší, lze s pomocí ČOI vymoci znalecký posudek - změření zvukového spektra ve zkušebně, měřicím mikrofonem. Posudek bude drahý, ale prokáže Tvé tvrzení - a co víc, zaplatí ho prodejce... A pokud nebude chtít cvakat, každý soud Ti dá za pravdu - proti znaleckým posudkům soudy nejdou...Klidně jim to nanes, měří se to v ideálně tiché komoře, tam je každý pískot krásně slyšet...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod walter n. 6. 2. 2009 22:03

EKKAR píše:Řešení je jednoduché - nedat se a důsledně reklamovat a zase reklamovat...


Ano, je to jistě jediná možnost, prostě bojovat a nenechat se odradit.

Problém je pak kupovat v kamenném obchodě, protože pískání v běžném provozu nemusí být zaznamenatelné. Zní to vychytrale, snad ne moc hezky, uznávám, ale pak jen přes e-shop, zkontrolovat doma v klidném tichém prostředí a v případě problému vrátit do 14 dní, protože servis nemusí vždy zcela korektně komunikovat (jak který pravda, někde bývá aspoň snaha) a jak pročítám různá fóra, tak se z této formy koupě stává vzhledem k zmíněným možným problémům, takřka "preventivní opatření", někdy bohužel.

Např. příští notebook jedině přes e-shop, tady bych pískání nepřežil, často je taková vysoká frekvence pro mnoho lidí po delší chvíli naprosto k zbláznění (znám to z oné mé bývalé televize, jak jsem zmínil).

Jeden z mnoha zmíněných "pískajících" neduhů se řeší i tady, cituji:

Tím, co však rozhodne o tom, zda je LP2275w vynikající koupí, nebo LCD panelem působícím jen žal při reklamacích, bude to, zda koupíte stejně kvalitní kus, jako ten recenzovaný. Problémů s pískáním tohoto modelu jsou plná fóra, rád bych však věřil tomu, že recenzovaný panel projevující se slaboulinkým brumem trafa není světlou výjimkou a v obchodech už kápnete na stejně dobré kusy.


http://www.extrahardware.cz/hp-lp2275w- ... ?page=0,10
walter n.
Junior

Odeslat příspěvekod Kozousch 6. 2. 2009 23:11

Nejsmutnější ale je, že většinou je mezi pískajícím a nepískajícím kusem rozdíl jedné kapky laku v tlumivce. Když si nebohý zákazník připlatí a vyvzdoruje test konkrétního kusu v kamenném obchodě, tak mu vletí komár do zdroje krátce po dvou letech od koupě. Pokud mu tedy celý zdroj neodnese dráček Soptík, který toužil být požárníkem ....
Kozousch
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod EKKAR 7. 2. 2009 08:38

Copak Dráček Soptík - to bych spíš viděl na jeho "fotra" Starého Dejmala...
je mi tady z toho na blití.
EKKAR
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Mirar 9. 2. 2009 20:12

walter n. píše:Konkrétně jev "pískání" je velmi problematický, pro někoho nepřekousnutelný, formulace "pískání je vlastnost přístroje" se v poslední době stává velkou módou, právě v reakcích některých servisů. Nelíbí se mi to a nejsem sám. Zajímalo by mne nějaké oficiální prohlášení výrobců na tuto konkrétní problematiku (pískání).

Volal jsem přímo do zastoupení JVC v ČR a jejich odpověď byla stejná tj. "vlastnost přístroje". Po desetiminutovém rozhovoru si ode mně pán vyžádal kontaktní údaje, že to ještě probere s kolegy a pak mi zavolá. Tím mě uchlácholil a od té doby nic. Toliko výrobce.
Zkusím to dál řešit s prodejcem, který mě původně odkázal na servis. Každopádně všem díky za rady.
Mirar
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MgX 10. 2. 2009 20:40

Situace není jednoduchá. ....a v rámci tzv.: ekonomické krize, to bude ještě horší :-/

Jedinou možností je skutečně slušně, ale zásadním způsobem věc reklamovat. Já bych se nebál použít i to, že ona „vlastnost“ výrobku mně způsobuje zdravotní obtíže - migrény atp., které se objevily až po zakoupení a instalaci výrobku.

Všechny věci, informace, žádost v rámci reklamace bych určitě předával i písemnou formou - tak aby byl o nich záznam.
Pakliže nic nepomůže, bude opravdu nutné se obrátit na ČOI.

V poslední době nám těch pískajících výrobků přibývá - možná by výroba mohla začít šetřit jinde, tam, kde to nebude tolik „bolet“.

Je hanbou, že i tzv.: renomovaní výrobci a jejich záruční servisy, nejsou schopny zásadním způsobem uspokojit zákazníka, a to tím, že bez zbytečných vytáček a nesmyslných průtahů, odstraní vadu.

....když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají ... když si člověk přijde kupovat výrobek do obchodu, to je povětšinou člověk centrem zájmu - jakmile je třeba vyřídit reklamaci, situace se radikálně obrací.
S pozdravem MgX
MgX
Administrátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Denkez 11. 2. 2009 10:25

Aby to bylo zcela zřejmé a správně pochopeno:
Pokud se s prodejcem či servisem nelze dohodnout po dobrém, je do toho třeba zatáhnout ČOI. Avšak způsobem, který pro ni bude srozumitelný a přímo aplikovatelný. Pokud budu u ČOI namítat, že výrobek píská a neměl by (nebo méně hlasitě), bude to pro ni technický problém, kterému nebude rozumět a nebude umět posoudit. U ČOI je třeba argumentovat tak, že výrobek píská, to připustil i servis (je lhostejno zda přípustně nebo nepřípustně), ale že tato vlastnost výrobku (pískání) není zmíněna v návodu k použití, že se s tím spotřebitel nemohl dopředu seznámit, že to ani nemohl z povahy věci předpokládat a tedy že prodejce porušil důležitou informační povinnost. Pokud by to v návodu bylo, je to důležitý údaj pro rozhodování, zda výrobek koupím nebo ne. To už by pro ČOI mělo být jednoduché a srozumitelné pro udělení sankce.
Pokud na nějakou otázku neznáme odpověď, ještě neznamená, že tato odpověď neexistuje.
Denkez
Pokročilý


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků