Možná to řeknu trochu jinak.. Při přenosu dat u nějaké počítačové periférie vše jede kontrolovaně - obvykle blokově, na konci je nějaká kontrola, když něco nesedí tak se zopakuje atd. Pokud se třeba z disku přehrává film nebo hudba, tak je obvykle načítána "dopředu" zase s kontrolou atd.
Jenže klasický digitální audio výstup po koaxu nebo optice jede jinak. Ten přenáší data v podstatě jednosměrně bez možnosti opakovaného zaslání atd. Co do DACu přijde, to hned hraje, když se DACu něco "nezdá", tak má smůlu, lepší data prostě nedostane. Proto docela záleží na tom, aby data přicházela co nejkvalitněji s přesnými náběhovými hranami atd., jinak zkrátka a dobře může DAC tu a tam něco zpracovat nepřesně. Trochu extrémní příklad po srovnání je DVB-T vysílání televize - taky jde vlastně o realtime "stream", který jede v pohodě, ale když narostou rušivé vlivy anebo poklesne signál, tak "zakostičkuje"...
Aby bylo jasno, osobně doporučuji rozdíly zvuku při změně kabelu pro digipřenos nepřeceňovat, nejsou velké a i ty zjistitelné rozdíly často spadají spíše do oblasti ovlivnění analogové části nějakým rušením. Nicméně ovlivnění skutečně na straně digitálního přenosu se vyloučit nedá a v některých případech mohou "hrátky s kabely" mít vliv i přímo v "digifázi"
