HiBy R5 Gen2 - pri nabijeni zkratuje

MP3/MP4 přehrávače, přehrávače videa, přenosné DVD přehrávače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod casino24 12. 3. 2023 08:02

Mam USB meric a normalni parametry pri nabijeni jsou 5,1 V a 1.7 A. Asi po 2 mes se mi uvedeny novy DAP nabil do 62 % a USB konektor se zacal silne zahrivat. Po celou dobu byl nabijeci kabel zasunuty v USB-C zdirce. Nabijim taky 3 tablety a mobilni telefon, vse funguje bez zavad. DAP zacal na zacatku normalne nabijet, z neznamych pricin zacal zkratovat, znizilo se napeti na 3.27 V a proud se zvysil na 2.64 A. DAP jsem zaslal na reklamaci a servisni technik zjistil mechanicke poskozeni USB-C konektoru a reklamace nebyla uznana. Pokud je tu na fore nejaky odbornik, muze mi vysvetlit, jak mohlo dojit k mechanickemu poskozeni v case, kdy byl konektor chranen nabijecim kablem?
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Andy Kraus 12. 3. 2023 08:51

možno ti predali použitý dap (niekto ho vymenil v krabici,kludne aj v mieste výroby) ale to ťažko dokážeš
tiež môže byť skrat (vlhkosť) v pripojení usb k základnej doske a on to vydedukoval ako poškodený konektor
Andy Kraus
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod casino24 12. 3. 2023 10:20

DAP byl kupovany v prosinci 2022 a krabice byla zabalena ve folii, byl jsem prvni uzivatel. Celou dobu jsem ho nabijel normalne v pokoji pri nizke vlhkosti tak jako ostatni pristroje. Zavady, ktere se projevily behem dvou mesicu: zamrznuti appky HiBy Music, hluchota v režimu Class A amp, to znamena, ze mi normalne prehraval a po vysunuti RANO a zasunuti V POLEDNE 2.5 mm jacku pri zmacknuti PLAY se ozval sum a ticho. Po vypnuti Class A se hudba rozjela, po zapnuti zase ticho. Stalo se to 3x, zavada se odstranila po zasunuti 3.5 mm jacku. Chtel bych vedet, jestli je to vyrobni vada nebo moje chyba, ktera se stala nahle pri nabijeni.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod SSakul 12. 3. 2023 15:45

Jen ze zvědavosti, kde jsi ten dap kupoval? To jednání servisu mi nepřijde moc fér. Navíc, jestli se nepletu, u závad do půl roku musí prodejce dokázat, že tam vada nebyla z výroby.
SSakul
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod casino24 12. 3. 2023 16:55

Kupoval jsem ho v Audigu.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod SSakul 13. 3. 2023 08:21

Pokud jste si skálopevně jistý, že dap nespadl se zapojeným konektorem ze stolu a pod , tak bych se osobně s tou reklamací nedal a zkusil ji znova s prodejcem. Pak je těch možností jak se bránit zamítnuté reklamaci víc, někdy pomůže když napíše výzvu právník, případně se obrátit na ČOI a v poslední řadě i soudní cestou. Otázka je pak kam až to chce člověk opravdu hnát a jestli mu to za to stojí. Co mě nemile překvapilo, že zrovna audigo. Každopádně dobré vědět. Jinak u mechanického poškození je problém, že nejde uplatnit reklamace ani u zboží zakoupeného do 6 měsíců, což v audigo určitě ví a pokud tam je, samo se nejspíš neudělalo. Jinak na zboží od 6. ledna dokonce platí nově 12 měsíců, kdy musí prodejce dokázat, že nebyla vada z výroby.
SSakul
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod casino24 13. 3. 2023 20:17

DAP jsem nabijel na bocni strane textilniho kufru, ktery lezi za posteli. Je vylouceno, aby mi spadl na zem. V ten osudny den po zastrceni nabijeciho kablu se objevil symbol nabijeni a DAP lezel celou dobu na kufru. Nabijel do te chvile, nez jsem ho odpojoval za ucelem zkopirovani FLAC souboru z PC do DAPu. Stav baterie byl 62 %, ale co me zarazilo, silne zahraty USB konektor, nesel udrzet dotykem na plochu, odhaduji teplotu 50 - 60 C. Je mozne, ze se neco stalo s nabijecim kablem (original Huawei Mate 20 Pro) a zkratem znicil nabijeci obvod DAPu a servisni technik to bere jako mechanicke poskozeni. Dal jsem souhlas k placene oprave, cenu mi jeste nenapsaly. Pokud bude cena vysoka, tak ho poslu do kremikoveho nebe. DAP, ktery nezapne hudbu pri CLASS A Amp (3x za 2 mes), ma pro mne nulovou hodnotu. Ze ja jsem nesel do iBasso.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod PetrJč 13. 3. 2023 22:40

Trvej na záruční opravě!!
Nejdříve upozorním jako vždy na: takto na dálku je jakákoliv rada, identifikace závady a vadného dílu značně problematická, ale pokusím se snad srozumitelně pomoci:
1. Úroveň servisních techniků je všelijaká. Nelze jakékoliv tvrzení jednoho technika v žádném případě brát jako bernou minci. Pokud servisní technik nemá elektroniku zároveň jako koníčka a neprojdou mu rukama stovky podobných zařízení, tak odborně nebývá moc na výši.
2. ČOI má na stolech stovky podobných stížností (a za podstatně vyšší prodejní ceny), nestačí je řešit, nemá na to technicky vzdělané odborníky a ani to ČOI ze zákona nepřísluší tyto věci řešit. Může dát např. maximálně nějaký podnět k rychlejšímu řešení reklamace, ale většinou dostane vždy nějakou odpověď ze servisu, kterou není schopna ČOI technicky posoudit, zdali je správná. Takže když servis napíše, že je to mimozáruční oprava, tak ČOI nemá jak tento argument ověřit, maximálně ohlídá zákonnou dobu opravy.
3. Jakkoliv poškozený nabíjecí kabel prakticky nemůže poškodit zařízení, ke kterému je připojen. Jsou sice jisté, velmi vzácné případy, kdy může dojít k poškození datové sběrnice, ale nemůže (neměl by) odejít nabíjecí obvod. To není technicky možné.
4. USB konektor typu C je sice hezký a praktický konektor, ale má velmi titěrné kontakty. K mechanickému poškození samozřejmě dochází, ale je to většinou způsobeno nečistotami v konektoru - hlavně u mobilů, které se nosí venku a po kapsách, popřípadě mechanickým poškozením ve stylu: "nejde zastrčit nabíjecí kabel silou, tak použiji ještě větší sílu". Nebo po pádu na zem s připojeným kabelem. Vzhledem k titěrnosti USB-C konektoru je na 100% identifikaci jeho stavu potřeba kvalitní, ale opravdu kvalitní mikroskop! Ne každý servis ho má a bez něho je jakýkoliv popis stavu konektoru jen hádání.
Pokud je mechanicky USB-C konektor poškozen, tak se to projevuje tak, že nejdou data, nebo dochází k jejich výpadkům, popřípadě se zařízení nenabíjí vůbec, nebo jen malým proudem.
5. Z Tebou popisované závady si dovoluji odhadovat, že v zařízení HiBy zřejmě odešla nějaká elektronická součástka, která má nyní velmi malou impedanci, nebo je zcela ve zkratu. A to může být jak samotný nabíjecí obvod, nebo ochranná dioda, kterou někteří výrobci osazují kvůli ochraně právě nabíjecího obvodu na napájecí sběrnici z USB konektoru. Buď se jedná o zenerku, popřípadě transil. Zde záleží na každém výrobci, zdali ji osadí a čím zařízení osadí. Občas tyto ochranné předpěťové diody odchází. Nebo se mohl prorazit blokovací keramický kondenzátor na napájecí cestě, nebo kdekoliv jinde - také poměrně častá závada. Možností je více...
6. Mít HiBy u sebe, řekla bych ti to asi hned, ale záruční HiBy opravy nedělám...
Můj odhad je, že zařízení má vůči nabíječce malou impedanci na napájecí sběrnici kvůli výše popsané poruše (poškozená některá elektronická součástka). Díky malé impedanci se výrazně zvedl odebíraný proud z nabíječky a úměrně k tomu kleslo nabíjecí napětí. Vzhledem k tomu, že v konektoru USB-C je sice malý, ale ne zanedbatelný přechodový odpor na kontaktech, bude se konektor (třebaže je mechanicky v pořádku) silně zahřívat. To pak mnohdy vede k mylné představě, že je konektor USB-C vadný. Nicméně jeho vizuální kontrola pod mikroskopem vzhledem silnému zahřátí je ale nutná. Také by měla hřát poškozená součástka, na které se ztrácí výkon nabíječky. Ta pak ohřeje své okolí a pokud je v blízkosti konektoru USB, ohřeje i konektor USB. Díky tomu, že vadná součástka topí, měla by se po otevření přístroje rychle najít.
Jednoznačně bych trval na záruční opravě! Buď odborná oprava, (asi i včetně výměny USB-C konektoru), nebo nový přístroj.

Nesmíš si říkat, že kdyby sis koupil jinou značku, tak se to nestane. Tebou popisovaná závada je jednou z nejběžnějších závad. Nabíjecí obvody, součástky a cesty k nim jsou nejvíce zatěžované součástky v každém přenosném zařízení.
PetrJč
Junior

Odeslat příspěvekod ZdenekJR 14. 3. 2023 14:29

reklamace v Audigu? Tak to teda držím palce /podle mě je výhodnější nakupovat po bazarech, tam alespoň neslibují záruku/. Viz vlákno Představení novinky Shanling M0 a můj příspěvek /20. 7. 2020 15:25/
ZdenekJR
Junior

Odeslat příspěvekod casino24 14. 3. 2023 15:55

Dekuji vsem za snahu mi pomoct, dnes mi volali z Audigu, reklamaci uznali a oprava bude bezplatna, jeste se nevi, zda bude po vymene konektoru fungovat nabijeni.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ZdenekJR 14. 3. 2023 16:27

Tak to je dobrá zpráva, gratuluji!
ZdenekJR
Junior

Odeslat příspěvekod PetrJč 14. 3. 2023 18:17

casino24 píše: dnes mi volali z Audigu, reklamaci uznali a oprava bude bezplatna, jeste se nevi, zda bude po vymene konektoru fungovat nabijeni.

Já té větě vůbec nerozumím. Jako že po výměně konektoru nebude funkční nabíjení? K čemu Ti bude přenosné zařízení na baterii, když se nebude dát vnitřní baterie nabíjet? To Ti řekli v Audigu?
Prosím o vysvětlení.....
PetrJč
Junior

Odeslat příspěvekod casino24 15. 3. 2023 18:43

PetrJč: puvodne se myslelo, ze zavada vznikla zvenci mechanicky, proto audigo urcilo mimozarucni opravu. Protoze nabijeci snura neni poskozena, tak se logicky usuzuje, ze neco zevnitr mi znicilo konektor zkratem. A to uz spada do zarucni opravy, ale nevi se, v jakem stavu je nabijeci obvod, to se zjisti vymenou poskozeneho konektoru za novy. Kdyz bude DAP nabijet, posilaji ke mne. Kdyz nebude - ozvou se mi.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod casino24 23. 3. 2023 19:20

Dnes jsem si prevzal DAP od Audiga a vse funguje. Popis zavady mechanicky poskozeny konektor. Nabijeci obvod nebyl poskozen, protoze k zavade doslo behem nabijeni, moje verze zavady je usmazeny konektor nabijecim kablem. Timto toto vlakno uzaviram. Dekuji vsem za podporu.
casino24
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod cb490763 12. 4. 2023 12:09

Muzu se zeptat jak to hiby hraje?
cb490763
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků