Moderátor: Moderátoři AVMania.cz
Kamasu píše:Přesně tak, tohle možná platí u nějakej DAPů, ale v žádným případě to není standardní postup, používaný všude, to je napoak špatnej postup, kterej se správně používat nemá. Správně se DSD převádí rovnou na analog, ne nesmyslně nejdřív do PCM. Změny hlasitosti, korekce, případně EQ a podobně se provádí až po převodu na analog.
martas38 píše:Trochu teď studuju věci kolem HQPlayeru a tam se celý fórum rozplývá nad následným užitím:
Všechno resamplovat do DSD512, nebo DSD1024. A následně to poslat z mašiny do nějakého USB bridge po síti a z bridge právě do RME v režimu DSD Direct. Má to menší háček. Na resamplování do DSD512 sežere HQPlayer celý výkon procesoru i7 3,6GHz a nebo Apple Silicon M1 a do DSD1024 výkon Intel i9, nebo Apple M2 a ještě mít vodní chlazení.
Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.
Samozřejmě, pokud máš záznam doma v DSD, čistější řešení je to, o kterém píšeš. Ale je velmi nepraktické. Odstřihneš se tak od vychytávek, které nabízejí DSP.
Kamasu píše:Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.
Ne tohle neprovádějí v žádným studiu, kde nahrávají v DSD, evidentntě o těchle věcech moc nevíš. Když se chce nahrávka vydat na SACD nebo v DSD, tak se nahrává a provádí mix a mastering v jiným formátu, ne v DSD. V dnešní době se nejčastěji používá formát DXD (Digital eXtreme Definition), provede se mix a mastering a teprve pak se to převede na DSD. A pokud se například ten závěrečnej převod na DSD chce udělat kvalitně, tak se použije analogovej mezičlánek, neboli se nahrávka převede na analog a pak se znovu zdigitalizuje, jen do jinýho rozlišení, či v tomhle případě i do inýho kódování.
Kamasu píše:A to s tím DR? O zakysnutí v polovině devadesátých let nemůže být řeč, i v dnešní době vychází skvělý nahrávky a remastery. Jen je jejich výběr omezenej. Ale Já jsem si ten výběr neomezil, to vydavatelství výrazně omezili výběr mně.
Kamasu píše:Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.
Ne tohle neprovádějí v žádným studiu, kde nahrávají v DSD, evidentntě o těchle věcech moc nevíš. Když se chce nahrávka vydat na SACD nebo v DSD, tak se nahrává a provádí mix a mastering v jiným formátu, ne v DSD. V dnešní době se nejčastěji používá formát DXD (Digital eXtreme Definition), provede se mix a mastering a teprve pak se to převede na DSD. A pokud se například ten závěrečnej převod na DSD chce udělat kvalitně, tak se použije analogovej mezičlánek, neboli se nahrávka převede na analog a pak se znovu zdigitalizuje, jen do jinýho rozlišení, či v tomhle případě i do inýho kódování.Samozřejmě, pokud máš záznam doma v DSD, čistější řešení je to, o kterém píšeš. Ale je velmi nepraktické. Odstřihneš se tak od vychytávek, které nabízejí DSP.
Není to nepraktický, od ničeho se tím neodstřihneš. Jak jsem řekl, veškerý změny hlasitosti, korekce, případně EQ a podobně se provádí až po převodu na analog.
A to s tím DR? O zakysnutí v polovině devadesátých let nemůže být řeč, i v dnešní době vychází skvělý nahrávky a remastery. Jen je jejich výběr omezenej. Ale Já jsem si ten výběr neomezil, to vydavatelství výrazně omezili výběr mně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků