Výběr nového DAPu

MP3/MP4 přehrávače, přehrávače videa, přenosné DVD přehrávače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod cb490763 25. 5. 2023 19:14

Já taky občas tuto kombinaci používám. Ale takovej šílenej rozdíl mi to teda nepřijde. A to zas tak špatnou sestavu nemám.
MezeElite,CA FIBAE7U,ShnlngM7,HugoTT2,VsonicGR1,KEF207,ClasséCA2300+CP800,
Ex:GradoRS1x,DunuSA6,SolarisSE,AudezeLCD2CB+LCDX+Sine,AK SR25+SE100,ShuoerTape,AuneS6,AKGK701,ATHM50,GR07,ShnlngM5s,M3s,M3X,M6pro,FiiOM11+11plus,BenchmrkDAC1,Stx307+507+407,HUGO1,2
cb490763
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 25. 5. 2023 19:35

Kamasu píše:Přesně tak, tohle možná platí u nějakej DAPů, ale v žádným případě to není standardní postup, používaný všude, to je napoak špatnej postup, kterej se správně používat nemá. Správně se DSD převádí rovnou na analog, ne nesmyslně nejdřív do PCM. Změny hlasitosti, korekce, případně EQ a podobně se provádí až po převodu na analog.

Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne. Samozřejmě, pokud máš záznam doma v DSD, čistější řešení je to, o kterém píšeš. Ale je velmi nepraktické. Odstřihneš se tak od vychytávek, které nabízejí DSP. To máš jako s tím DR - pokud jsi v tomhle směru purista, je to skvělá volba. Akorát, že sis tak výrazně omezil výběr skladeb, které budeš poslouchat (zakysnutí v polovině devadesátých let).
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 26. 5. 2023 12:14

martas38 píše:Trochu teď studuju věci kolem HQPlayeru a tam se celý fórum rozplývá nad následným užitím:
Všechno resamplovat do DSD512, nebo DSD1024. A následně to poslat z mašiny do nějakého USB bridge po síti a z bridge právě do RME v režimu DSD Direct. Má to menší háček. Na resamplování do DSD512 sežere HQPlayer celý výkon procesoru i7 3,6GHz a nebo Apple Silicon M1 a do DSD1024 výkon Intel i9, nebo Apple M2 a ještě mít vodní chlazení.

A co takhle vlastní M Scaler za pár tisícovek ? :-) :tleskani https://www.audioreporter.cz/bily-sum/n ... tisicovek/
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 28. 5. 2023 09:56

Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.

Ne tohle neprovádějí v žádným studiu, kde nahrávají v DSD, evidentntě o těchle věcech moc nevíš. Když se chce nahrávka vydat na SACD nebo v DSD, tak se nahrává a provádí mix a mastering v jiným formátu, ne v DSD. V dnešní době se nejčastěji používá formát DXD (Digital eXtreme Definition), provede se mix a mastering a teprve pak se to převede na DSD. A pokud se například ten závěrečnej převod na DSD chce udělat kvalitně, tak se použije analogovej mezičlánek, neboli se nahrávka převede na analog a pak se znovu zdigitalizuje, jen do jinýho rozlišení, či v tomhle případě i do inýho kódování.
Samozřejmě, pokud máš záznam doma v DSD, čistější řešení je to, o kterém píšeš. Ale je velmi nepraktické. Odstřihneš se tak od vychytávek, které nabízejí DSP.

Není to nepraktický, od ničeho se tím neodstřihneš. Jak jsem řekl, veškerý změny hlasitosti, korekce, případně EQ a podobně se provádí až po převodu na analog.

A to s tím DR? O zakysnutí v polovině devadesátých let nemůže být řeč, i v dnešní době vychází skvělý nahrávky a remastery. Jen je jejich výběr omezenej. Ale Já jsem si ten výběr neomezil, to vydavatelství výrazně omezili výběr mně.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 28. 5. 2023 11:31

Kamasu píše:
Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.

Ne tohle neprovádějí v žádným studiu, kde nahrávají v DSD, evidentntě o těchle věcech moc nevíš. Když se chce nahrávka vydat na SACD nebo v DSD, tak se nahrává a provádí mix a mastering v jiným formátu, ne v DSD. V dnešní době se nejčastěji používá formát DXD (Digital eXtreme Definition), provede se mix a mastering a teprve pak se to převede na DSD. A pokud se například ten závěrečnej převod na DSD chce udělat kvalitně, tak se použije analogovej mezičlánek, neboli se nahrávka převede na analog a pak se znovu zdigitalizuje, jen do jinýho rozlišení, či v tomhle případě i do inýho kódování.

Tohle provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Evidentně o těchhle věcech moc nevíš. Pokud tomu budeš rozumět, pusť si tohle video https://youtu.be/5v3XBJmQJPU . Zde Paul McGowan, šéf a spoluvlastník PS Audio a Octave Records, objasňuje, proč nahrávají v DSD, a ne v PCM (tedy DXD), a jaký je rozdíl mezi DSD, a nativním DXD od Sony (bez použití filtru Zephyr). Možná by Ti to video mohlo pomoci se v problematice lépe zorientovat.

Kamasu píše:A to s tím DR? O zakysnutí v polovině devadesátých let nemůže být řeč, i v dnešní době vychází skvělý nahrávky a remastery. Jen je jejich výběr omezenej. Ale Já jsem si ten výběr neomezil, to vydavatelství výrazně omezili výběr mně.

No právě, výběr je omezenej. Nic jiného jsem taky neměl na mysli - do poloviny devadesátých let tak omezený nebyl. Kdo za to může, a proč, je vedlejší.
Naposledy upravil introvert dne 28. 5. 2023 17:44, celkově upraveno 1
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 28. 5. 2023 12:45

Právěže narozdíl od tebe o těchhle věcech vím dost. Ach jo, kecy pro hájend hifisty jsou hezký, ale to nikomu zorientovat se problematice nepomůže, realita je něco jinýho. Jestli se chceš zorientovat v problematice, tak studuj. Začít můžeš například tady:
https://www.merging.com/uploads/assets/ ... n_v3.5.pdf
https://www.merging.com/highlights/high-resolution

A řekl si, že si výrazně omezuju výběr, ale Já si nic neomezuju, to vydavatelství omezují výběr mně. A to je pro hifisty dost podstatný kdo za tenhle omezenej výběr může, protože hifista si právě vybrat nemůže, jsme odkázaní na to jakej výběr nám poskytne náš dodavatel a oni mi poskytují odpad a v mnoha případech mi na výběr nedávají.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pavel1756 28. 5. 2023 16:32

Kamasu píše:
Toto provádějí v každém studiu, kde nahrávají v DSD. Jinak by s nahrávkami nemohli nic dělat, jen je v syrové podobě pustit do světa. Pak to převádějí zpátky do DSD. Takže tomu převodu se nevyhneš, akorát Ti o něm nikdo neřekne.

Ne tohle neprovádějí v žádným studiu, kde nahrávají v DSD, evidentntě o těchle věcech moc nevíš. Když se chce nahrávka vydat na SACD nebo v DSD, tak se nahrává a provádí mix a mastering v jiným formátu, ne v DSD. V dnešní době se nejčastěji používá formát DXD (Digital eXtreme Definition), provede se mix a mastering a teprve pak se to převede na DSD. A pokud se například ten závěrečnej převod na DSD chce udělat kvalitně, tak se použije analogovej mezičlánek, neboli se nahrávka převede na analog a pak se znovu zdigitalizuje, jen do jinýho rozlišení, či v tomhle případě i do inýho kódování.
Samozřejmě, pokud máš záznam doma v DSD, čistější řešení je to, o kterém píšeš. Ale je velmi nepraktické. Odstřihneš se tak od vychytávek, které nabízejí DSP.

Není to nepraktický, od ničeho se tím neodstřihneš. Jak jsem řekl, veškerý změny hlasitosti, korekce, případně EQ a podobně se provádí až po převodu na analog.

A to s tím DR? O zakysnutí v polovině devadesátých let nemůže být řeč, i v dnešní době vychází skvělý nahrávky a remastery. Jen je jejich výběr omezenej. Ale Já jsem si ten výběr neomezil, to vydavatelství výrazně omezili výběr mně.


Nesouhlasím. Například všechny nové nahrávky Pittsburgh Symphony Orchestra pod taktovkou Manfreda Honecka od vydavatelství Reference Recordings, které pro něj nahrává spol. Soundmirror, jsou NATIVNĚ nahrány v DSD256, poté převedeny do DXD, ve kterém jsou masterovány a poté znovu převedeny do DSD256 (a dalších formátů). ;-)
Napájení: AudioQuest Niagara 1200
Data: Roon Nucleus & Chord Hugo M Scaler
DAC+AMP: Chord Hugo TT 2
AMP: Burson Soloist Voyager
Sluchátka: HiFiMAN Susvara | Focal Utopia
pavel1756
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pseudomagick 28. 5. 2023 18:24

Walkman DAP pro nostalgické retro-audiofily, který byl nedávno na výstavě v Mnichově. :D
Firma Oriolus tam oficiálně nebyla, ale tento DAP ano.

Obrázek

Info a prodej zde: https://shenzhenaudio.com/products/orio ... sic-player

Video-recenze zde: https://www.youtube.com/watch?v=zg44O4xWEw8&t=21s

Sice už je cca 2 roky starý, ale není to u retro DAPu vlastně jedno? 8-)
Osobně by se mi taková hračka líbila, ale ta cena 2.200,- USD už moc ne. :D :pozor
Astell&Kern A&futura SE200, Noble Kublai Khan, 64 Audio U12t, Shanling M6 Pro, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-50
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod haweckO 30. 5. 2023 13:18

Páni, vy čo používate MAC OS, ako riešite prenos flac súborov na vaše Android DAPy? ja som doteraz s Fiio M15 používal appku od Googlu; Android File Transfer a fungovalo to celkom fajn. No momentálne so Shanling M7 sa tam vyskytujú určité limitácie/bugy. Poznáte nejaké iné riešenie? teda okrem toho aby som zakaždým musel vyberať microSD kartu z DAPu a pripájať ju k MACu.
haweckO
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martas38 30. 5. 2023 14:49

Řeším to čtečkou karet, je to takřka vždy podstatně rychlejší, než připojovat přístroj kabelem k počítači. Ta aplikace je hrozná a polofunkční.
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod haweckO 30. 5. 2023 15:41

toto riešenie sa javí aj mne ako to naj-pragmatickejšie, no ako pozerám na to silikónové púzdro ktoré som si objednal z Aliexpresu, tak tam nemá výrez na microSD kartu…pátram ďalej aké šú ešte možnosti, a uvidím…
haweckO
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 30. 5. 2023 17:19

Jednou z možností by mohla být žiletka :D
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod martas38 31. 5. 2023 07:45

Možná budu divnej, ale mě se naprosto nejvíc jako pouzdro na DAP osvědčil pytlík z mikrovlákna (když ho nosím v kapse). Přístroj to v pohodě ochrání, je naprosto dostupný a nemusím ho složitě svlíkat. A že to vypadá blbě? Na předvádění to nemám, stejně si 90% lidí klepe na čelo, že nehraju přes BT z mobilu. A kdyby věděli kolik to stálo, tak se smějí půl roku...
Eversolo DMP-A6->Chord Qutest->Cayin HA-1A->Forza Noir Hybrid HPC->Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000->Dunu Blanche->Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+->Pioneer SX-S30DAB->Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod haweckO 31. 5. 2023 14:48

stará dobrá Astra je vie byť vždy nápomocná, to je fakt, no v minulosti som už takéto púzdro rezal a nedopadlo to zrovna podľa mojich predstáv….

ja práveže používam iba silikónové obaly na všetkých svojich portable zariadeniach, lebo sa mi najlepšie držia v rukách, a viem že mi nevypadnú nedopatrením
haweckO
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pseudomagick 9. 6. 2023 17:39

Nová video-recenze Shanling M9 Plus zde: https://www.youtube.com/watch?v=tnUqDxxJ_2E

-- 9. 6. 2023 19:01 --

Osobně si myslím, že M9 Plus je lepší volba, než SP3000. :-)
Astell&Kern A&futura SE200, Noble Kublai Khan, 64 Audio U12t, Shanling M6 Pro, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-50
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků