Výběr nového DAPu

MP3/MP4 přehrávače, přehrávače videa, přenosné DVD přehrávače

Moderátor: Moderátoři AVMania.cz

Odeslat příspěvekod martas38 21. 5. 2024 20:59

introvert: Ono je to z hlediska stínění a prakticky i chlazení celkem fuk. Měď je luxusnější, ale i podstatně těžší kov. Má lepší (nejen tepelnou vodivost), ale nepředpokládám, že by tam Sony mělo jaderný reaktor. Minimálně pro evropský region nemá, bohužel spíš naopak, člověk to musí tunit, aby to hrálo.
Formáty/kodeky nemají s hlasitostí nic společného, ale vesměs jsou věci se solidním DR (ke kterým se často i DSD formáty počítají) o dost tišší, než je současný loudness war standard. Takže ano, třeba Dire Straits jak v PCM, tak v DSD musí člověk podstatně víc solit než Billie Eilish, aby dosáhl stejné hlasitosti. A té hlasitosti bohužel s méně citlivými IEM produkty Sony pro evropský trh nevyhovují. Normální firmy to řeší možností vypnutí omezení hlasitosti na vlastní nebezpečí, bohužel Sony to má natvrdo v firmware pro evropský region. Takže pro spoustu lidí nepoužitelné zboží. Jsou firmy, co se tím zabývají, žel je to ztráta záruky. Aneb posloucháš rád nahlas? Nekupuj Sony.
A jen Jiří nechápe, proč se nám to nelíbí. Já si uši chci ničit naprosto dobrovolně, ostatně daně a pojištění platím celý život...
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pseudomagick 21. 5. 2024 21:16

Kamasu píše:
pseudomagick píše:jsem poslouchal hudbu ve FLAC a s IEM, které měly vysokou citlivost a nízkou impedanci.
Nedokáži si představit kdybych ten DAP poslouchal s IEM, které mají vysokou impedanci a nízkou citlivost a k tomu ještě hudbu v DSF, která má často nižší úroveň hlasitosti.

Formáty/kodeky nemají s úrovní hlasitosti nic společnýho. :pozor


Můj sluch tvrdí cosi opačného. :-)
Mám mnoho hudby v hi-res rozlišení a zvýšení hlasitosti je často nutností.
Pokud tvrdíš opak, tak mi vysvětli čímpak to je. 8-)
Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod introvert 21. 5. 2024 21:20

Mám to stejně - DSD = více vytočený regulátor hlasitosti než u PCM.

-- 21. 5. 2024 22:30 --

martas38 píše:Aneb posloucháš rád nahlas? Nekupuj Sony.

Ono, jak už zmiňoval pseudomagick, záleží i na impedanci a citlivosti sluchátek, a zda je či není použita extrémní ekvalizace. V mém případě, kupříkladu, pokud připojím k Fiio M11 Plus IEM Unique Melody Mest, stačí hlasitost 25 (symetrický výstup). Pokud ovšem použiju Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm na nesymetrickém výstupu, musím to osolit na 120 (díky EQ mám u DT 770 Pro signál potlačen už na vstupu o 14 dB, což je onen zmiňovaný extrém).

-- 21. 5. 2024 23:05 --

martas38 píše:Takže ano, třeba Dire Straits jak v PCM, tak v DSD musí člověk podstatně víc solit než Billie Eilish, aby dosáhl stejné hlasitosti.

I u zcela totožné nahrávky klasické hudby, vydané v PCM i DSD, to u DSD musím solit víc, než u PCM.
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 22. 5. 2024 07:14

pseudomagick píše:
Kamasu píše:
pseudomagick píše:jsem poslouchal hudbu ve FLAC a s IEM, které měly vysokou citlivost a nízkou impedanci.
Nedokáži si představit kdybych ten DAP poslouchal s IEM, které mají vysokou impedanci a nízkou citlivost a k tomu ještě hudbu v DSF, která má často nižší úroveň hlasitosti.

Formáty/kodeky nemají s úrovní hlasitosti nic společnýho. :pozor

Můj sluch tvrdí cosi opačného. :-)
Mám mnoho hudby v hi-res rozlišení a zvýšení hlasitosti je často nutností.
Pokud tvrdíš opak, tak mi vysvětli čímpak to je. 8-)

Tvůj sluch nic opačného netvrdí, jen si to co slyšíš špatně vykládáš. Vysvětlení je naprosto jednoduchý, moderní vs starý nahrávky, vysoký vs nízký DR atd., zkrátka rozdíly mezi jednotlivýma vydáníma alb a nahrávek způsobený masteringem/remasteringem, tím to je. S formátem, kodekem ani způsobem kódování (PCM či DSD) nemá úroveň hlasitosti nahrávky společnýho zhola nic.
Když vezmeš nahrávku v DSD a převedeš jí na PCM, tak se úroveň hlasitosti nijak nezmění.
introvert píše:
martas38 píše:Takže ano, třeba Dire Straits jak v PCM, tak v DSD musí člověk podstatně víc solit než Billie Eilish, aby dosáhl stejné hlasitosti.

I u zcela totožné nahrávky klasické hudby, vydané v PCM i DSD, to u DSD musím solit víc, než u PCM.

To ale není způsobený rozdílem mezi DSD a PCM, v tomhle ohledu mezi DSD a PCM žádnej rozdíl není, to je způsobený tím, že ten rozdíl do těch jednotlivých vydání zanesli ve studiu při tvorbě (masteringu/remasteringu) jednotlivých vydání.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 22. 5. 2024 07:34

Takže teoreticky v hlasitosti mezi PCM a DSD žádný rozdíl není, ale v praxi je. Nepředpokládám, že by to ti vydavatelé DSD upravovali oproti PCM jen pro srandu králíkům.
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 22. 5. 2024 16:31

Ne že teoreticky. V praxi není žádný rozdíl v hlasitosti mezi PCM a DSD, to není žádná teorie, ale holej fakt. Ten rozdíl, kterej v některých případech slyšíme, není způsobenej způsobem kódování (PCM a DSD) ale masteringem/remasteringem. A ne, vydavatelé to neupravujou pro srandu králíkům, ale pro DSD a PCM se mastering/remastering v některých případech dělá odlišně a tam ten rozdíl v hlasitosti může (ale taky nemusí) vzniknout, that's all.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod introvert 22. 5. 2024 18:16

No a už jsme skoro u toho - pročpak se dělá mastering odlišně, takže DSD nahrávky je nutno více zesilovat ?
introvert
Pokročilý

Odeslat příspěvekod pseudomagick 22. 5. 2024 18:39

Kamasu píše:Ne že teoreticky. V praxi není žádný rozdíl v hlasitosti mezi PCM a DSD, to není žádná teorie, ale holej fakt. Ten rozdíl, kterej v některých případech slyšíme, není způsobenej způsobem kódování (PCM a DSD) ale masteringem/remasteringem. A ne, vydavatelé to neupravujou pro srandu králíkům, ale pro DSD a PCM se mastering/remastering v některých případech dělá odlišně a tam ten rozdíl v hlasitosti může (ale taky nemusí) vzniknout, that's all.


Nepsal jsem vyloženě mezi PCM a DSD, ale FLAC a DSF. :pozor
Samozřejmě ten převod do PCM chápu, ale i tak je dost rozdílný level v hlasitosti. :-)
Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martas38 22. 5. 2024 19:16

No a jaký je v tom rozdíl? Flac je zvukový formát s pulzní modulací PCM a DSF je formát Direct-Stream Digital, tedy DSD, nebo-li pulzně hustotní modulace :D
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Kamasu 22. 5. 2024 19:18

introvert píše:No a už jsme skoro u toho - pročpak se dělá mastering odlišně, takže DSD nahrávky je nutno více zesilovat ?

Ne, nahrávky v DSD není nutno více zesilovat. Někdy je nutno zesilovat více nahrávky v DSD než nahrávky v PCM a někdy je nutno zesilovat více nahrávky v PCM než nahrávky v DSD, a někdy není nutno zesilovat ani jedno více než druhý, protože je oboje stejně hlasitý, protože ty rozdíl v hlasitosti, který v některých případech slyšíme, nejsou způsobený kódováním.
Jasně jsem řekl, že ten rozdíl v hlasitosti mezi vydáníma/nahrávkama v DSD a v PCM, kterej někdy slyšíme může, ale taky nemusí vzniknout a ty vzápětí řekneš "takže DSD nahrávky je nutno více zesilovat." :oboze
A pročpak se mastering/remastering pro DSD a PCM někdy dělá odlišně? Že by třeba proto, že jsou to odlišný způsoby kódování se kterýma se pracuje odlišným způsobem, hmmm?
pseudomagick píše:
Kamasu píše:Ne že teoreticky. V praxi není žádný rozdíl v hlasitosti mezi PCM a DSD, to není žádná teorie, ale holej fakt. Ten rozdíl, kterej v některých případech slyšíme, není způsobenej způsobem kódování (PCM a DSD) ale masteringem/remasteringem. A ne, vydavatelé to neupravujou pro srandu králíkům, ale pro DSD a PCM se mastering/remastering v některých případech dělá odlišně a tam ten rozdíl v hlasitosti může (ale taky nemusí) vzniknout, that's all.

Nepsal jsem vyloženě mezi PCM a DSD, ale FLAC a DSF. :pozor

Ano, a proto jsem ti na to odpověděl: "Formáty/kodeky nemají s úrovní hlasitosti nic společnýho." DSF je formát a FLAC je kodek.
Ten můj odstavec, kterej cituješ, je odpověd introvertovi, kterej napsal: "Mám to stejně - DSD = více vytočený regulátor hlasitosti než u PCM." atd.

Nicméně je to fuk, protože ve FLAC je zvuk kódovanej pomocí PCM a v DSF je zvuk kódvanej pomocí DSD a ani jedno (formáty, kodeky ani kódování), nemá nic společnýho s hlasitostí nahrávek.
pseudomagick píše:Samozřejmě ten převod do PCM chápu, ale i tak je dost rozdílný level v hlasitosti. :-)

Hlasitost se po převodu DSD do PCM nezmění, takže není dost rozdílný level hlasitosti. A tam kde je rozdíl v hlasitosti mezí vydáním/nahrávkou v DSD a v PCM, tam ten rozdíl není způsobenej kódováním, ale masteringem/remasteringem.

-- 22 kvě 2024 20:23 --

martas38 píše:No a jaký je v tom rozdíl? Flac je zvukový formát s pulzní modulací PCM a DSF je formát Direct-Stream Digital, tedy DSD, nebo-li pulzně hustotní modulace :D

DSF není Direct Stream Digital, to je DSD. DSF je formát DSD Stream File.
Kamasu
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod pseudomagick 24. 5. 2024 04:53

Recenze na nový DAP FiiO M23.

Zde: https://www.headfonia.com/fiio-m23-review/
Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5
pseudomagick
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod voltov 1. 10. 2024 03:53

Ahoj rad bych presunul poslech hudby z mobilu a spotify na DAP a Tidal, ale vubec nevim co zvolit s DAP zkusenosti nemam takze tapu. Chtel bych do toho dat maximalne 13 000 uvazoval jsem nad sony nw a306, ale rad si necham poradit
Diky moc
voltov
Junior

Odeslat příspěvekod flatliners 1. 10. 2024 07:00

Ahoj. Za mě doporučuji iBasso DX180. Mám ho 4měsíce a jsem spokojený. Momentálně na Audigu sice nedostupný, ale určitě ho brzy naskladní..

https://www.audigo.cz/Prenosne-audio/Hi ... X180-cerna

recenzí je mraky a prakticky si nikdo na nic nestěžuje..

https://www.head-fi.org/showcase/ibasso ... 97/reviews

https://twister6.com/2024/06/28/ibasso-dx180/

https://headfonics.com/ibasso-dx180-review/

https://www.headfonia.com/ibasso-dx180-review/
Metal/HC/Punk
Galaxy S23 Ultra
Elysian Annihilator 2023, Nostalgia Audio Camelot, Penon Impact, Noble FoKus Pro, Westone 4R, iBasso DX340, Sony WM1AM2, iBasso DX180, iFi Go Blu, FiiO Btr3k
flatliners
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jiri.filip 1. 10. 2024 09:45

Ahoj,

z mého pohledu máš kvůli požadavku na Tidal 2 možnosti:

1) SONY DAP s OS Android - NW-A306 je entry model s 32 GB interní paměti a pouze single ended 3,5 mm jackem na sluchátka.
Není špatný, ale s budgetem, který jsi uvedl, by ses měl vejít do NW-ZX707 (64 GB interní paměti; single ended 3,5 mm i 4,4 mm balanced jack). Ten by měl být kvalitou zvuku na úrovni vyššího modelu NW-W1A předchozí generace, který měl ještě OS SONY.
Pokud bys vzal kterýkoliv z nich, kup ho mimo EU, v některé zemi, která neuplatňuje omezení hlasitosti (volume cap). Navíc budeš mít i funkci High Gain. Japonsko je nejen v tomto směru jistota.

2) SONY DAP s OS SONY - NW-ZX300 (64 GB interní paměti; single ended 3,5 mm i 4,4 mm balanced jack). To je předchůdce modelu NW-ZX707. Tidal do něj dostaneš z mobilního telefonu díky funkci Bluetooth Receiver, kterou NW-ZX300 má.
Výhodou této varianty je:
1) prokazatelně dlouhá doba přehrávání na 1 nabití (+- 20 hod.)
2) možnost nahrát custom FW, které do DAP dostanou sound signature vyšších modelů (NW-WM1A, resp. Z, nebo dokonce DMP-Z1)
3) možnost SW změny regionu, která se také promítá do sound signature
V Japonsku se dá ještě sehnat nový.

Kdybys uvažoval o kterékoliv jiné značce, důrazně doporučuji se u každého modelu ptát také na dobu přehrávání na 1 nabití. Doby kolem 11 hod. na single ended výstupu bohužel nejsou žádnou výjimkou. :grr: To abys pak s sebou nosil kromě DAPu ještě i powerbanku.

Velikosti interní paměti ber jen jako pomocné kritérium.
Pokud máš, resp. budeš mít větší lokální knihovnu hudby, stejně skončíš u nějaké microSD karty. Letos se objevily už některé modely s kapacitou 2 TB, ale jsou ještě hodně drahé. 1,5 TB a hlavně 1 TB jsou už cenově podstatně dostupnější.

Nakonec jedna drobnost, kterou by podle mne měl DAP mít pro ulehčení života, ale zdaleka ne všechny DAPy ji - aspoň podle toho, co jsem četl kdysi tady nebo na zahraničních fórech - překvapivě mají. A to fyzické tlačítko HOLD/LOCK.
Jeho aktivací se zabrání nechtěnému stisknutí tlačítek třeba v kapse a následné nežádoucí změně funkce, resp. hlasitosti.
Některé DAPy prý mají místo toho tuto možnost jen softwarově.

Jestli to s posloucháním hudby myslíš vážně, koupil bych - byť s výhledem do budoucna, jestli už teď nemáš sluchátka s 4,4 mm balanced jack - DAP, který bude mít jak single ended 3,5 mm i 4,4 mm balanced jack.

Pokud se budeš chtít na něco zeptat, ozvi se mi SZ.
DAP: SONY NW-WM1Z | NW-WM1A | NW-ZX300 | NW-A55
Headphones: Beyerdynamic Avento Wired | T51i | KOSS Porta Pro
IEM: SONY IER-Z1R

Mobile: SONY XPERIA PRO-I | SONY XPERIA 1 V
jiri.filip
Junior

Odeslat příspěvekod martas38 1. 10. 2024 15:43

Děkujeme za další nezávislou nálož reklam na Sony, která nám lehounce přetekla ze sekce "Placená inzerce" trošku jinam.
Eversolo DMP-A6-Chord Hugo Mscaler-Chord Qutest-Cayin HA-1A-Forza Noir Hybrid HPC-Meze Empyrean
Lotoo Paw 6000-Dunu Blanche-Campfire Solaris 2020
LG OLED65B9/Vero 4K+-Pioneer SX-S30DAB-Polk S55E, sub Polk HTS12
martas38
Pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků