Tak už mám Astell&Kern A&futuru SE200 od včerejška doma.
Zvuk je špičkový.
Jediný DAP se kterým by se mohl jakžtakž srovnávat je Astell&Kern SP1000 (SP2000 jsem neslyšel).
SP1000 jsem už několik let neslyšel, ale SE200 má určitě lepší dynamiku.
Jisté je, že z Oriolus MKII je slyšet maximum, neboť nikdy ty in-eary tak dobře nehrály.
Jsou v nich slyšet detaily, které jsem s AK300 či M6 Pro vůbec neslyšel.
Co mi docela vadí na SE200 je:
1) ostré hrany DAPu. Dost recenzentů si na to stěžuje. Jako by chtěl výrobce
donutit ke koupi koženého pouzdra za cca 2.700,-.

2) trochu mám problém s kopírováním souborů na kartu. Asi po cca 2 minutách
prostě karta zmizí, jako by v DAPu vložena nebyla. Kopírování hudby se zastaví
a windows průzkumník se sekne (ve Win 10). Divné.
Kartu 512 GB jsem tedy musel z DAPu vyndat a vložit ji do USB čtečky.
3) posuvník skladby je jiný, než u starého AK300. Kostrbaté posouvání ve skladbě.
Po pár hodinách se na to dá zvyknout.
4) tlačítka na boku DAPu. S nasazeným pouzdrem je bez šance v kapse hudbu zastavit či
pustit další skladbu. Jsou natlačené blízko sebe a překryté kůží.
S M6 Pro s tímto nebyl problém.
Ještě něco málo ke zvuku, srovnání a několik postřehů

SE200 má stejně dobro dynamiku jako M6 Pro, ale s větším rozlišením, takže dynamika vyzní lépe.
Zvuk je křišťálově čistý, ale není řezavý a agresivní (jako třeba u Aune M1s).
Díky tomuto rozlišení je lepší i separace zvuků či nástrojů.
Samozřejmě to neznamená, že M6 Pro je špatný DAP.
Ceně určitě odpovídá a určitě ji i překonává. Navíc je docela nefér srovnávat DAP za 18,5k vs DAP za 50k.
Pokud jde o srovnání s AK300, tak oba DAPy od Astell&Kern mají podobné ladění,
ale SE200 je lepší v dynamice i detailu (rozlišení). AK300 zní tepleji a SE200 má čistější a
světlejší tonalitu.
Pokud bych srovnával (dle paměti) i s SE100, které jsem slyšel v Audigu 2x, tak SE200 je o cca
2 třídy výše. Má lepší dynamiku i lepší rozlišení.
SE100 jsem naposledy slyšel s CA Solaris (OG), CA Andromeda a Oriolus MKII.
Srovnávám tedy pouze dle MKII.
Vše co jsem napsal o zvuku SE200 se týkalo levé strany (1x 2,5mm balanced + 1x 3,5mm vstupu),
tedy výstupů z DACu AK4499EQ.
Pravá strana s dvěmi DACy ES9068AS mě nijak nenadchla.
Můj sluch tvrdí, že výstup pravé strany je cca o 2 levely níže, než výstup levé.
Dokonce bych tvrdil, že zvuk je horší, než z DAPu Shanling M6 Pro. Podivná tonalita.
Možná by pravá strana potřebovala jiné in-eary. Nevím.
Zatím si nemyslím, že bych tuto stranu někdy v budoucnu používal ať už k jakémukoli žánru hudby.
Pokud ano, tak snad pouze ze zvědavosti.

Samotné SW prostředí je poněkud kostrbaté jak je u Astell&Kern zvykem.
Nicméně s trochou tolerance či trpělivosti se na něj dá i zvyknout.
V Shanlingu M6 Pro to taky nebylo o moc lepší, ale výhodou bylo to,
že si uživatel mohl doinstalovat skvělé SW Playery jako je Neutron či PowerAmp.
Teď, když se opět vracím k prostředí A&K, připadá mi to jako krok zpět v
komfortu ovládání.
Naštěstí to velmi vyvažuje špičkový zvuk SE200.
Pokud jde o EQ v A&K, tak samozřejmě opět to samé. Ne moc použitelný a už
jen jeho samotné zapnutí kvalitu zvuku kazí.
Snad jediný výrobce, u kterého je EQ použitelný (a výborný) je Cowon.
Nastěstí SE200 EQ nepotřebuje.
Pokud bych měl vybírat mezi starším SP100 za poloviční cenu (tedy 50k) a SE200 za plnou cenu (50k),
vybral bych SE200.
Astell&Kern SP2000 je samozřejmě zvukově lepší. Na fóru head-fi to někdo porovnával
a tvrdí, že SE200 má 80% zvuku SP2000.
Samozřejmě pokud si už někdo takový DAP koupí, tak jsou k němu špičkové in-ery nutností.
Bez nich je to nevyužití potencionálu (zvuku) a tak trochu "vyhozené" peníze.
Pochybuji ale, že by někdo poslouchal SE200 s Shure 215 či Westone 40.

Astell&Kern A&ultima SP3000, EE Odin, 64 Audio U12t, Astell&Kern AK300, Heco Ascada 2.0, Sennheiser IE8i, Harman Kardon Go+Play, Sony XDR-V1BTDB,Yamaha NX-5